Krk rp6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jochem_L
    • Apr 2011
    • 1

Krk rp6

Ik ben van plan de KRK RP6 studio monitoren te kopen. Ik heb echter een probleem. Ik wil de speakers aansluiten op mijn Audiokaart in mijn computer, deze heeft alleen een 3.5 mini-jack aansluiting. Is het wel mogelijk de KRK's aan te sluiten op deze geluidskaart? en zo ja, hoe?

Mvg, Jochem Loedeman
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Met welke software werk je ?
    Je kan eigenlijk beter een interface kopen zoals bvb een cakewalk UA 25 EX
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Zulke deftige speakers op een meestal brakke geluidskaart: niet echt slim!
      Begin eerst met een deftige geluidskaart want anders was die investering in die monitoren ook nutteloos. Ik volg sis dus volledig hierin.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ik sluit me aan bij wat de heren hierboven zeggen, met daarbij de opmerking dat ik nooit monitors direct aan de interface hang. Ik zet er altijd een mixer of monitorcontroller tussen. Muziek die per ongeluk opeens op 0dB direct je monitors ingaat, terwijl je eigenlijk op -20 aan het werk bent, bezorgt je in een goed geval irritatie en in een slecht geval een hartaanval . En een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje als je het uitgangsnivo van je interface softwarematig regelt. Dit gaat natuurlijk niet op als de interface een fysieke volumeregelaar heeft die niet softwarematig wordt aangestuurd.
        Last edited by sparky; 17-04-11, 23:15.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

+1 voor de externe geluidskaart

Aan de andere kant is het zeker mogelijk om die monitors zo aan te sluiten, aangezien je op de rp's ook rca-aansluitingen hebt...
          Gewoon een verloopje van die mini-jack naar 2 x rca.
          als je bij de brom zit...

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

En als er geen RCA-aansluitingen op hadden gezeten? Had het dan niet gegaan?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• djberjo
              • Aug 2008
              • 130

Op de rp6 zit een rca aansluiten en een volume knop.

Als je een verloopje van minijack -> 2x xlr of 2x tulp(Rca/cinch) koopt, is dit eenvoudig aan te sluiten.

Voor audio producties is het beter om een goede geluidskaart te gebruiken.
              Maar als je net begint, kan je het op de manier zoals hierboven aansluiten.

Comment

• tarpan
                • Dec 2008
                • 266

Originally posted by sparky
                En als er geen RCA-aansluitingen op hadden gezeten? Had het dan niet gegaan?
                Jawel, maar dit lijkt me de eenvoudigste manier.
                als je bij de brom zit...

Comment

Working...