fantoom op dbx db10?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

    fantoom op dbx db10?

    Hey, ik heb zo ongeveer alle topic's over DI-boxen hier eerst overgelopen, maar vind geen antwoord op mijn vraag.
    Normaal gezien gebruik ik de bss ar-133 met fantoomvoeding.
    Nu heb ik ook de dbx db10 liggen (en uitgeleend).
    Op mijn eigen mengtafel kan ik voor elk kanaal de fantoom aan- of uitschakelen, de de persoon aan wie ik deze heb uitgeleend kan dit niet. Alles aan of alles uit dus.
    Hij had 6 DI's nodig en ik heb maar 5 bss'en.

    Het dient om 3 laptops (externe geluidskaart) stereo binnen te halen.

    Heeft iemand erarind met de db10, en kan die me vertellen of de fantoomvoeding "doorloopt" naar de input? (bijvoorbeeld om een condensator-mic te voeden)
    In dat geval denk ik dat die geluidskaarten dat niet erg prettig zouden vinden.
    als je bij de brom zit...
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    De db10 is een passieve DI-box. Dat wil zeggen dat er een trafo in zit. Een trafo laat enkel wisselspanning door, aangezien fantoom gelijkspanning is zal deze dus niet door de trafo worden doorgegeven.

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      Originally posted by hugovanmeijeren
      De db10 is een passieve DI-box. Dat wil zeggen dat er een trafo in zit. Een trafo laat enkel wisselspanning door, aangezien fantoom gelijkspanning is zal deze dus niet door de trafo worden doorgegeven.

      Groeten Hugo
      Dit kan ik vanuit gebruikservaring bevestigen. Prima DI's en ze kunnen prima 48V+ handelen maar geven het niet door naar de jack In/Thru
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        Let even op het klank/niveauverschil tussen beide DI's. Als je meerdere DBX'en hebt kun je overwegen om daar 1 paartje van te maken.

        Comment

        • tarpan
          • Dec 2008
          • 266

          #5
          - Alvast bedankt voor e geruststelling .

          - qua niveau- en klankverschil heb ik hem wel gewaarschuwd. Hij vroeg gewoon 6 DI's, en die heb ik net...5 133's en 1 db10. Ik vroeg hem nog of hij 3 stereo-kanaen of 6 mono's ging gebruiken, gelukkig het laatste dus. Dan kan hij met de gain en eq nog wat verschil wegwerken.
          als je bij de brom zit...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Een DI is er onder andere voor de bron van de input te isoleren, zou ietwat vreemd zijn wanneer een fantoom voeding op de jack inputs komt te staan. Volume verschil kun je met je gain wegpoetsen, klankverschil, en dat is wat hier bedoelt wordt gaat wat lastig met de gain.
            De afwijkende DI box dan ook het beste gebruiken op de meest afwijkende bron, dan valt het klankverschil niet op.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            Working...