T80, M400, LS9, SI Compact... iets anders ?
Collapse
X
-
Nu moet ik beslissen of ik verder ga met de nieuwe M480 of overstap naar iets anders. En ik moet zeggen dat de keuze moeilijk is. Want waar ik zeker over te spreken ben is de klank en stabiliteit van het Roland platform. En ik ben ook aan het kijken naar ILive...
Tot op heden nog maar 1 bug tegengekomen in de M400 die echt een showstopper was in een 1.x firmware (we zitten nu aan 2.11). Als ik de ILive forums op nalees ben ik niet echt overtuigd van de stabiliteit van hun releases. Nu ook oa met hun iPad app...
Qua hardware quality, kan ik zeker niet klagen. De M400's hebben al in de blakende zon staan koken, zonder een krimp te geven, terwijl de PC's die eraan hingen voor Remote in thermal shutdown gingen...
De ILive heeft wel meer expansie en connectivity mogelijkheden, dat is voor een systeem in die prijsrange wel een ernorm pluspunt.
't wordt nog een moeilijke keuze tussen Roland, A&H of Digico... (of misschien wel een combinatie)Comment
-
[FONT=Verdana]De stabiliteit van ilive is zeker OK. [/FONT]
[FONT=Verdana]Op de Gentse Feesten waren er een aantal aan het werk. (in de hitte) Zonder problemen.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het is sowieso aan te raden te wachten tot er een update is van de firmware vooraleer een digitale mengtafel aan te schaffen. [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar ik denk eerlijk gezegd dat het verschil van kwaliteit tussen de merken niet bijster groot meer is. Ik zeg nu Ilive is beter dan M400, maar dat is mijn persoonlijke smaak.[/FONT]
Maar natuurlijk een mengtafel van 14k is geen mengtafel van 30k.
Je mag dus geen appelen met peren vergelijken.Comment
-
[FONT=Verdana]De stabiliteit van ilive is zeker OK. [/FONT]
[FONT=Verdana]Op de Gentse Feesten waren er een aantal aan het werk. (in de hitte) Zonder problemen.[/FONT]
[FONT=Verdana]Het is sowieso aan te raden te wachten tot er een update is van de firmware vooraleer een digitale mengtafel aan te schaffen. [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar ik denk eerlijk gezegd dat het verschil van kwaliteit tussen de merken niet bijster groot meer is. Ik zeg nu Ilive is beter dan M400, maar dat is mijn persoonlijke smaak.[/FONT]
Maar natuurlijk een mengtafel van 14k is geen mengtafel van 30k.
Je mag dus geen appelen met peren vergelijken.
Ik denk dat beide fatsoenlijke platformen zijn met ieder een eigen filosofie en wellicht eigen problematiek maar dat kan ook gezegd worden over een Digico om die er maar weer eens bij te betrekken.d&b AudiotechnikComment
-
Krijg hier sterk het gevoel dat mensen hun eigen keus willen onderstrepen door de tegenhanger naar beneden te duwen..... Onderbouwing van dit soort uitspraken maakt het een nuttige discussie voor een forum maar dit voegt niets toe.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ik vind het tegenwoordig heel moeilijk om een keuze te maken (toch voor wat mijn buget toelaat, anders was het wel redelijk simpel). Elk systeem heeft zijn pro en contra's en spijtig genoeg hebben we niet de tijd om elk systeem ten gronde te testen en moeten we dus voor een stuk afgaan op wat we in fora en co vinden.Comment
-
ik vind het tegenwoordig heel moeilijk om een keuze te maken (toch voor wat mijn buget toelaat, anders was het wel redelijk simpel). Elk systeem heeft zijn pro en contra's en spijtig genoeg hebben we niet de tijd om elk systeem ten gronde te testen en moeten we dus voor een stuk afgaan op wat we in fora en co vinden.
Er zijn mensen die denken dat ze met google overal een goed antwoord op kunnen krijgen...Comment
-
Volgens mij is de stabiliteit bij digitale tafels geen issue, hooguit misschien met de eerste versie firmware waar nog kinderziektes in zitten.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Is toch normaal als je een keuze gemaakt hebt, dat je nadien duidelijk maakt waarom je die keuze gemaakt hebt?Comment
-
Daar is ook helemaal niks mis mee maar om, wanneer je bijvoorbeeld een I-live hebt gekocht, te zeggen dat een Roland minder stabiel is zonder eigen ervaring voegt niks toe aan dit forum.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
Comment