als je vragen hebt vraag aan sis die weet alles
tape act
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tenzij de tafel geen stereo kanalen heeft. Ik zou dus zeggen dat het van de tafel afhangt. (En als ik een tapetech zou zijn, zou ik zorgen dat ik alle mogelijke snoertjes (stereo/2xmono/XLR/Jack etc etc) bij me zou hebben).Comment
-
Dan heb je dus 2 stereokanalen.
Voor je MD maakt 2x mono of 1x stereo geen donder uit. Als het een fatsoenlijke MD is heb je die hele EQ sectie niet of minimaal nodig.
De enige reden dat je de MD niet via de stereo input laat lopen is dat je daar je FX return op hebt zitten of dat je liever 2 faders bediend.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Als je toch monokanalen over hebt kun je die net zo makkelijk gebruiken voor je MD speler.
Waaom heet het trouwens nog steeds 'tape-act'?
Volgens mij is het al meer dan 15 jaar geleden dat er werkelijk met tape gewerkt werd.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Dat kan ook via de stereo ingangen hoor.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
We blijven het tape-act noemen, omdat we anders bijna elk jaar een nieuwe term moeten verzinnen, denk ik.....
Flashcard act / USB-stick artiest / DAT-vocalist / Minidisk act / CD zanger / .....
Vorige week mijn Revox nog gerepareerd, was bijna een ritje gemeentewerf geweest, maar een doorgeslagen C-tje was gelukkig snel gevonden.Comment
-
Ik pak persoonlijk ook liever 2 mono kanaaltjes, in geval van kabelbreukjes of MD's/USB/Flash waar stiekem maar 1 kantje op staat (zeker nu iedereen zelf aan de slag gaat op de PC), kwestie van de pan naar het midden draaien en je bent gered. Dit geld trouwens niet alleen voor tape-acts maar ook voor presentaties met filmpjes vanaf laptops en dergelijken.
Verder zag ik al de uitgebreidere toonregeling voorbij komen. Ook heb ik bij de K1 (tafel waardoor ik stereo kanalen afgezworen heb) altijd het idee dat mono auxjes bij een stereo kanaal de twee mono signalen anders optellen dan bij 2 mono kanalen. Verder waren het bij de K1's altijd de stereo broodjes die uitvielen (zitten natuurlijk ook 2x zoveel componenten op dezelfde printplaat gesoldeerd).
Vandaar dus voor mij gewoon lekker 2 mono kanaaltjes bij een stereo bron.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Als je nog niet weet hoe je dit geheel moet aansluiten stel ik mij toch vragen ....
Tape act , en je weet niet hoe aan te sluiten.
Zou je dan niet beter stoppen en een ander jopke zoeken .
Man toch , dit is echt stom .
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
Comment