speakers schakeling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elbie
    • May 2011
    • 3

speakers schakeling

We hebben een speaker setje en powered mixer van Phonic met 4 ohm subs en 8 ohm tops parallel aangesloten, destijds gekocht in een set bij Feedback.
    Nu hebben we al twee keer de powered mixer Phonic K16 ( 4 ohm)opgeblazen en ik denk nu dat dit aan de impedantie ligt.
    Nu willen we een nieuwe powered mixer kopen maar is een andere keuze d.m.v. een losse versterker verstandiger?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Controleer eerst maar eens of er een scheidingsfilter in de subs zit, is dat niet het geval dan is de totale impedantie inderdaad lager dan 4 Ohm en daar kan de versterker niet tegen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• elbie
      • May 2011
      • 3

Het is de Phonic Impression 15 SB en de impression 12 top.
      Ik kan de specs niet uithalen of er een filter tussen zit.
      Gr John

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by elbie
        Het is de Phonic Impression 15 SB en de impression 12 top.
        Ik kan de specs niet uithalen of er een filter tussen zit.
        Gr John
        Lang leve de imbussleutel/schroevedraaier !
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

niet gewoon te hard gezet?
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• elbie
            • May 2011
            • 3

Ik weet wel dat als ik alleen de basspeakers aansluit er geen hoog in zit, dus er zit een filter in. Maar dit heeft toch niets te maken met de impedantie?

John

Comment

• rdreiers
              • Nov 2009
              • 407

Handleiding zwijgt over een ingebouwd filter.

Ze geven wel de combinatie aan maar ook met twee amps en een x-over.

Rare jongens daar bij phonic.

Richard

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Rooie lampjes zitten er niet voor niks op. Zelfs Phonic gaat stuk als je m in de limit draait.

Comment

• dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

een simpel rekensommetje van vroeger laat mij uit komen op 2.666ohm... dit kan je versterker niet hebben en daardoor is het dus einde verhaal. zet ze op een aparte versterker en gebruik je phonic alleen voor je subs en haal er een bij voor je toppen en je bent van het gezijk af,

je zou er ook voor kunnen kiezen een versteker aan te schaffen die tot 2ohm ook nog fatsoenlijk kan draaien, alleen vraag ik me af of je je versterker wel zo erg op zijn kloten wilt/moet gaan geven,
                  "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Ik weet wel dat als ik alleen de basspeakers aansluit er geen hoog in zit
                    Ehh...........................
                    Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by dj-inkognito
                      een simpel rekensommetje van vroeger laat mij uit komen op 2.666ohm...
                      Dat simpele rekensommetje is dan ook net iets te simpel. Als er een scheidingsfilter in de kast zit is de impedantie bij lage frequenties 4 Ohm en bij de hogere frequenties 8 Ohm.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                        • Dec 2007
                        • 467

ja, maar hij sluit ze parallel aan, dus gaat dat niet op. zoals ik het opmaak sluit hij de toppen niet via het scheidingsfilter op de subs aan, maar parallel op elkaar. dan overlappen de toppen de subs en kom je wel op 2,6ohm uit
                        Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Originally posted by MusicXtra
                          Dat simpele rekensommetje is dan ook net iets te simpel. Als er een scheidingsfilter in de kast zit is de impedantie bij lage frequenties 4 Ohm en bij de hogere frequenties 8 Ohm.
                          Een bas speaker of subwoofer heeft gelukkig het mooie eigenschap dat hoe lager deze gaat de impedantie omhoog gaat.
                          Toppen daarin tegen zijn vaak de boosdoeners wanneer het om te lage versterker impedantie gaat.
                          Hoe dit effect is i.c.m een passieve scheidings filter zal ik eens gaan proberen.

Dave
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

Ik weet wel dat als ik alleen de basspeakers aansluit er geen hoog in zit, dus er zit een filter in. Maar dit heeft toch niets te maken met de impedantie?

John
                            Ik zal proberen hier kort en simpel op te antwoorden;
                            - een basspeaker geeft slecht een deel van het frequentie spectrum weer (BAS meestal) dus hoog zal er niet echt uitkomen
                            - De kast van een basspeaker werkt als ook een natuurlijk filter (even heel algemeen gezegd) en zal dus de hogere frequenties verzwakken en/of bijna niet weergeven
                            - de weergegeven frequentie heeft zijn invloed op de impedantie (zoek maar eens een frequentie plot op en kijk maar eens hoe deze is opgebouwd)
                            Last edited by HR Soundproductions; 01-07-11, 07:57.

Comment

Working...