Monitor eq op foh

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Dan even een snel vraagje aan de TS:
    Welke EQ's zijn dat...ongebalanceerd....? Merk en type?

Kan het me haast niet voorstellen. Zelfs de behr. van 98 euro is balanced...

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Originally posted by Staaf
      Ik weet echt wel zeker dat mijn eq's (alesis meq-230) ongebalanceerd zijn. Probleem blijft bij de eq-multi dat ik ergens moet gaan werken met een female jack.
      ..........

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Je zou het kunnen checken . Dat ze een jack input hebben wil niet zeggen dat het ongebalanceerd is . Als je je jack langzaam in de eq steekt voel je even weerstand . Dit komt doordat de tip van je jack even contact maakt met een "poot" van je chassis deel . Als je dit 2 x voelt is iig het chassis deel 3 polig (dus +/-/aarde) en wie weet zit het dan ook nog eens gebalanceerd aangesloten .
        Lijkt mij dat het wel gebalanceerd is iig op de eq daar dit waarschijnlijk makkelijker is/was tijdens de productie van het apperaat .

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ik heb maar eens in de handleiding op de website van Alesis gekeken en daarin staat dat de M-EQ230 in- en outputs ongebalanceerd jack/tulp zijn.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Lijkt mij een mooie gelegenheid je EQ's te upgraden, maarja, ik kan ook niet in je portomonee kijken.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...