O1V96 compact rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

Originally posted by frederic
    Ik heb een licht vermoeden dat het probleem niet zit aan de 90° pluggen van Neutrick, maar aan de kwaliteit van pluggen in de toestellen die je gebruikt. Zeker met die ADDA8000 tehringerdoosjes. Gebruik een octamic van RME of een Octopre van Focusrite, en je zal al veel minder problemen hebben.
    op de tehringer adda8000 zitten de xlr inputs vaster dan op de yamaha 01v zelf. Op de yamaha kan ik de 90°neutriks enkele graden draaien.
    Neem ik op dezelfde input met dezelfde kabel, maar opnieuw gesoldeert aan een rechte XLRneutrik, dan is er geen gekraak.

op zich zit alles goed, zolang er maar geen phantom op zit.
    zal alles eens opnieuw solderen, lukt het nog niet,dan rechte XLRneutriks

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Trooper
      @frederic, : ziet er idd een leuk ding uit, en prijs is ongeveer 500€ bij eerste opzoekingswerk,

ik dacht wel dat er al op de aux van de O1V al een EQ beschikbaar is, natuurlijk niet zo uitgebreid maar voor low-budget optredens zou ik de monitors toch met de EQ van de O1V moeten kunnen doen.

en een andere optie is nog de zangkanalen apart te EQ'en op een andere layer voor de monitors.
      Een 31band EQ op de outputs dient om feedback frequenties te elemineren, niet om de klank te gaan bijkleuren.
      Daar kun je idd de interne 4-band EQ op de omni en mainoutputs voor gebruiken.
      Last edited by frederic; 27-07-11, 16:03.

Comment

• Trooper
        • Aug 2006
        • 90

Originally posted by frederic
        Een 31band EQ op de outputs dient om feedback frequenties te elemineren, niet om de klank te gaan bijkleuren.
        Daar kun je idd de interne 4-band EQ op de omni en mainoutputs voor gebruiken.

dat is idd de bedoeling ,
        8x EQ = 1 tot 6 op DEQ voor monitor feedback EQ, 7+8 op DEQ voor front EQ feedback

Comment

• Husss
          • Jul 2003
          • 220

Beste Trooper, misschien komt de geleider van pen 2 en 3 tegen de massa (pen 1 vd plug) heb dat wel eens gezien bij een haakse connector die te heet gesoldeerd was, de mantel vd geleider was te warm geweest. Hierdoor contact tegen de behuizing. De connector is inwendig krap, is dus eerder foute boel als bij een rechte connector.

Succes

vr gr, Husss

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

als je zelf geen kei bent in kabels solderen, koop dat degelijk kabels. Als het nu al gekraak etc is... wat dan niet na 25x op en af bouwen?

Ik zelf werk al sinds de aanschaf van men vorige digitale mixer (zonder apparte graf. EQ op outs) met aparte monitor layer. Ik vind het best handig. Ik kopieer al men ingangen dus virtueel naar men 2delayer en klaar is case

Comment

• Trooper
              • Aug 2006
              • 90

Originally posted by drummerke
              als je zelf geen kei bent in kabels solderen, koop dat degelijk kabels. Als het nu al gekraak etc is... wat dan niet na 25x op en af bouwen?

Ik zelf werk al sinds de aanschaf van men vorige digitale mixer (zonder apparte graf. EQ op outs) met aparte monitor layer. Ik vind het best handig. Ik kopieer al men ingangen dus virtueel naar men 2delayer en klaar is case

bij mijn weten zijn er geen pre-made kabels haakse xlr- die naar een patchpaneel gaan

en 2de layer gebruiken voor monitor is te doen, tenzij je meer dan 12xlr inputs nodig hebt! en dan heb je nog geen 31bands EQ.

Eens het probleem met het gekraak opgelost wordt dit een mooi compact rakje met 24inputs, perfect voor vele kleine concertjes, speech, ....

Comment

Working...