Uitvallen keukengroep

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Uitvallen keukengroep

Vanavond moet ik draaien in een sportkantine, set opgebouwd en alles getest.
    Nu vroegen ze mij of ze het geluid van de champions league van de tv konden doorsturen over mijn set.
    Geen probleem zeg ik dus nog even een lijntje getrokken naar de tv en testen maar, totdat ik mijn kabeltje in de tv propte ging alles goed maar bij het inpluggen van de kabel in de tv viel er een groep uit in de keuken. Nogmaals geprobeerd omdat ik ervan overtuigd was dat dit niet mogelijk was, maar toch iedere keer dat ik dat kabeltje erin stak viel die groep uit.
    Iemand dit al eens meegemaakt? Overigens zat ik met de installatie op een krachtgroep, die netjes aanbleef. iemand een idee wat ik ermee aan moet?
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Dus wanneer je het audiosignaal aansluit knalt de groep waar de TV op zit eruit?
    Springt de zekering of gaat de aardlek om?

Sowieso: het klinkt maf. Check eens of die krachtgroep (ik lees keuken, ik denk perilex) wel goed gemonteerd is, niet toevallig wat omgedraaid ofzo...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

ja bij het aansluiten van het audiosignaal ja, maar niet mijn groep of de tv groep maar de keuken. de kracht is met een cee 16a 5p, en die keuken app. zit op een andere krachtgroep. Ik kon het echt niet geloven maar t kwam toch echt iedere keer door die minijack in de tv.
      Edit: de zekering springt, niet de aardlek.

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Heb je al geprobeerd om de TV (en eventuele tuner) uit jouw krachtgroep te voeden?
        Anders: een passieve DI ertussen!

Groet, Rob.

EDIT: Staat er misschien in de keuken ergens nog een radio of TV, aangesloten op het kabelnet? Check dit eens en trek deze uit (ook de antenne).
        Het lijkt erop dat de aarde van de keukengroep en de aarde van jouw krachtgroep met elkaar verbonden worden (waarschijnlijk via een coaxkabel) op het moment dat je die kabel in de TV steekt.
        En om het nog ingewikkelder te maken: ook de mantel van het kabelnet hangt ergens aan een aarde. Maar dat is weer een héél andere dan het aardpunt van de electrische installatie...
        Last edited by keenoncoolstuff; 28-05-11, 16:03.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Komen weer allerlei antwoorden en oplossingen voorbij, terwijl de klacht niet eens goed bekend is.
          De groep valt uit, maar het is wel van belang om te weten of de zekeringen eruit gaan of bijvoorbeeld een aardlekschakelaar.
          Die laatste gaat eruit bij een foutstroom tussen een van de netdraden en de veiligheidsaarde. In elke tv, computer etc zitten tegenwoordig netfilters met zgn Y/condensatoren. Daardoor loopt er een beetje stroom naar aarde. Een mogelijkheid is nu dat er op de tv groep nog wat meer toestellen zitten met netfilters en dan kan een aardlek eruit gaan, zonder dat er echt een fout is.
          het blijft in dit geval gissen.
          Hoe dan ook, externe apparaten worden op mijn geluidsapparatuur altijd met een DI of scheidingstransfo aangesloten. Ik denk er niet over om het anders te doen, of het nou wel of niet nodig is. Baat het niet, schade heb je er zeker niet van.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Originally posted by keenoncoolstuff
            Heb je al geprobeerd om de TV (en eventuele tuner) uit jouw krachtgroep te voeden?.
            nee niet geprobeerd, wel moet ik mededelen dat bij het inpluggen de tv nog niet eens aanstond. maargoed ze gaan nu het geluid over hun huisinstallatie gooien , daar doet hij t wel gewoon (met mijn kabel)

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Als echt de zekering eruit klapt bij het inprikken van een mini-jackplug zou je verwachten dat die mini-jackplug op z'n minst zwart geblakerd is van de vonken die hierbij vrijkomen. Ik denk dus dat het de aardlek is die eruit klapt door een lekstroompje via de antenne aansluiting.
              Kwestie van een DI boxje ertussen met de aardlift ingeschakeld en het probleem is over.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...