Shure Wireless Workbench & Sennheiser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

Shure Wireless Workbench & Sennheiser

Iemand al Sennheiser IEM in Wireless Workbench gebruikt?
    Zoja? Welke IMF settings gebruik jij hiervoor?

Ik geef mijn huidige settings effe door:

Spacing: 0.475 / 0.450 / 0.425
    2Tx(3rd): 0.275 / 0.250 / 0.200
    2Tx(5th): 0.075 / 0.050 / 0.025
    2Tx(7th): 0.025 / 0.000 / 0.000
    2Tx(9th): 0.025 / 0.000 / 0.000
    3Tx(3th): 0.100 / 0.050 / 0.025

Iemand andere (beter) ideeën?

Regards!

J.
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Misschien een interessant topic voor mensen die er nog niet al te veel van weten. Heb wel eens met de Wireless workbench van Shure met onze UR4's gespeeld maar ben er niet echt diep in gegaan. Op locatie beperk ik me vaak tot het vrijscannen van een group die vervolgens via networked setup de kanalen verdeeld.

Ik denk je schema m.b.t. harmonischen hierboven wel te begrijpen maar wellicht kan niet iedereen hier kaas van maken en moet je jezelf nader toelichten.

Het begrip 'IMF settings' is ook nieuw voor mij; heeft dit met een channelspacing te maken zoals je schema hieronder toelicht?
    Last edited by MusicSupport; 13-06-11, 23:48.
    d&b Audiotechnik

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

Het gaat hier helemaal niet over een schema. Het is een lijst met instellingen, die dan weer betrekking hebben op harmonischen en toleranties.
      IMF staat hier voor intermodulatiefrequencies. Een afkorting di ik hier zelf even heb ingezet om de tekst korter te maken.

De mensen die meer willen weten over wireless, intermodulatie en frequentieplannen. Zou ik willen doorverwijzen naar verschillende seminaries die hierover reeds bestaan.
      Ik kan hier wel het ene en het andere proberen uit te leggen, maar die materie is zodanig ingewikkeld dat ik waarschijnlijk zelf af en toe wat onzin zou vertellen.

Ik zoek met dit topic eigenlijk gewoon zo snel mogelijk een betere oplossing voor mijn probleem. De personen die hier veel mee te maken hebben zullen zeker weten waar mijn lijst op slaat, en zullen hier dan ook iets mee kunnen aanvangen.
      De personen waarvoor allemaal niet zo duidelijk is zullen misschien wat dingen gaan opzoeken en daar dus ook bij gebaat zijn. Dus zoals ik zei: voor meer info ivm wireless kan je best wat seminaries volgen. Die zullen meer duidelijk maken dan hier wat tekt te typen...

Groeten

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Originally posted by lifesound
        Ik zoek met dit topic eigenlijk gewoon zo snel mogelijk een betere oplossing voor mijn probleem.
        Grappig, je plempt in je openingspost één of ander tabelletje neer, verwijst mensen die er niks mee kunnen naar een seminar en zegt op zoek te zijn naar de oplossing van een probleem dat je niet eens omschreven hebt...?

Ben ik de enige die de bedoeling van jouw post niet snapt???

Groet, Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

Iemand al Sennheiser IEM in Wireless Workbench gebruikt?
          Zoja? Welke IMF settings gebruik jij hiervoor?

Ik geef mijn huidige settings effe door:

Spacing: 0.475 / 0.450 / 0.425
          2Tx(3rd): 0.275 / 0.250 / 0.200
          2Tx(5th): 0.075 / 0.050 / 0.025
          2Tx(7th): 0.025 / 0.000 / 0.000
          2Tx(9th): 0.025 / 0.000 / 0.000
          3Tx(3th): 0.100 / 0.050 / 0.025

Iemand andere (beter) ideeën?

Regards!

J.
          Je zou je schema eens kunnen vergelijken met de rekenwaardes die Sennheisser gebruikt in SIFM..

Ik loop zelf ook vaker tegen dit probleem aan, sennheiser en shure materiaal door elkaar heen gebruiken. Vaak reken ik dan met de software van 1 merk, en gebruik hierin vergelijkbare draadloze zenders, dus dezelfde schakelbandbreedte, etc.

Wordt tijd voor een universeel rekenprogramma waar alle merken in vertegenwoordigd worden
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Die universele programma's bestaan wel, maar bieden dan geen mogelijkheid tot spectrumscan vanuit de ontvanger zoals de UR4D's kunnen.

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

@keenofcoolstuff

Beste, in mijn eerste post staan dingen die duidelijke info zijn.
              Mensen die niet weten waar dit over gaat stuur ik inderdaad door naar seminaries of andere wegen om meer over wireless te weten te komen, omdat dit niet een topic is om uitleg te geven over wireless.
              Het gaat hier om een concrete vraag. Mensen die hierop kunnen antwoorden zullen best wel weten wat dit lijstje inhoud.

Jou reactie ontneemt mij alle zin om enigsinds meer uitleg te geven...

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

@FiëstaLJ

dat is inderdaad nog niet zo een dom idee... werk van lange adem... maar misschien de enige oplossing...
                Vrees ik ;-)

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

@keenofcoolstuff

Beste, in mijn eerste post staan dingen die duidelijke info zijn.
                  Mensen die niet weten waar dit over gaat stuur ik inderdaad door naar seminaries of andere wegen om meer over wireless te weten te komen, omdat dit niet een topic is om uitleg te geven over wireless.
                  Het gaat hier om een concrete vraag. Mensen die hierop kunnen antwoorden zullen best wel weten wat dit lijstje inhoud.

Jou reactie ontneemt mij alle zin om enigsinds meer uitleg te geven...
                  Wat getuigt jou manier van reageren van de nodige arrogantie zeg :r

Het is me gelukkig niet te doen om wat je van mijn kennis of van mij vindt. (Mijn reactie afschieten alsof ik iets stoms terugvraag) Klaarblijkelijk heb ik de info in je vraag goed begrepen echter de vraag zelf niet (evenals keenoncoolstuff) en vraag ik je om de nodige toelichting en wellicht wat extra info zodat andere forumgebruikers er ook van kunnen profiteren en leren.
                  Deze reactie slaat echt alles!

Ik ga ook naar seminars en lees ook literatuur maar niet iedereen heeft evenveel verstand van draadloos en achterliggende theorie; verwijzen naar waar men die info kan opdoen is een stuk nuttiger dan roepen dat men een seminar moet bezoeken...

Bah, bah, op deze manier liever een forumgebruiker minder aangezien we de kennis die deze gebruiker heeft toch niet wil delen!

Topic report!
                  Last edited by MusicSupport; 13-06-11, 23:51.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• joe
                    • Jan 2003
                    • 446

[FONT=Verdana]Hoi lifesound, [/FONT]

[FONT=Verdana]Elke zender/ontvanger heeft weer zijn eigen waardes en kan je dus niet met 1 instelling tackelen. Als je goede zenders hebt, met dus een "lineaire" amp en goede filters, zou ik bij draadloze mic's het laatste kolommetje alleen maar de 3e harmonische op 200KHz zetten. Zijn het wat mindere spullen of meer vermogen of dichter bij elkaar of......... zou ik 250 KHz op de 3e en 125 op de 5de en 100 op de 3de met 3 zenders bij elkaar, zetten. In ears uitrekenen met zenders, als het lukt tot de 7de uitrekenen. Bij in ears zijn meerdere dingen belangrijk om te bepalen welke instellingen je wilt gebruiken, bv heb je een combiner en vooral welke! welke ip3 waarde heeft het beltpackje. enz.... De instellingen van hierboven voor in ears vind ik aan de krappe kant en zou ik wat meer ruimte geven. [/FONT]
                    [FONT=Verdana]Gewoon even meten met een spectrum analyzer, dan weet je gelijk wat je zenders en ontvangers doen en weet je al beter wat je moet instellen.[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Let op, vooral budget ontvangers maken producten aan die niet/moeilijk uit te rekenen vallen (dit komt omdat je niet weet wat voor componenten/afstellingen er gebruikt worden) houd er ook rekening mee dat de ether bij een test opstelling meestal redelijk schoon is en bij een productie niet (kom je dus dichter bij je ip3 [/FONT]
                    [FONT=Verdana]Suc6[/FONT]
                    [FONT=Verdana]Marco[/FONT]
                    Last edited by joe; 14-06-11, 00:49.

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

EDIT: Laat ook maar, ik ga hier geen woorden meer aan vuilmaken...
                      Last edited by keenoncoolstuff; 14-06-11, 17:45.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

Hey Marco,
                        Bedankt voor deze info. Ik weet dat het toestelafhankelijk is. Maar het is inderdaad niet zo evident om juiste instellingen te vinden zonder analyse.
                        Ik test jouw info eens uit op één van de volgende wireless-jobs.

Ik zie dan wel weer waar we uitkomen.

J

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Een soort van kleine topickaap, maar heeft er iemand al ervaring met deze set:

Schijnt rond de 1500 dollar te zitten.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Ik ben op zoek naar dat topic rond frequentie licenties en de gevolgen voor draadloze microfonen, maar vind het niet.

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

Comment

Working...