EV LiveX series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

EV LiveX series

Iemand al ervaring met deze kasten ?

Qua prijs erg interessant lijkt mij EV met Crown inbouwversterkers.

Zit te denken om 4x 18"subs met 2x 15" toppen te kopen.

Dit om te gebruiken voor disco en zo af en toe een tapesetje.

Of ben ik beter af met 4x 18"en 4x 12"top ( zowieso flexibeler )

Ik heb de set gehoord en was best aardig alleen vond ik de 15 top beter klinken dan de 12"top ( deze vindt ik erg hard gaan in het hoog ) de 15"kast klonk naar mijn mening een stuk rustiger.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Ik heb op Frankfurt een tijdje staan te praten met een echte amerikaans Electro Voice man.

Als eerste hadden we het een beetje over MTL-setjes met oude crown versterkers, daarna gingen we naar de RX-serie met TG versterkers. En toen kwamen we bij de Live X terecht. Hij zei dat het een echte budget serie is. Leuk om mee te beginnen en klinkt niet slecht. het zit onder de Tour X(vervanger Eliminator). het is allemaal heel simpel versterker, speaker erop, kastje erom heen en gas geven.

Het is een leuke setje voor het geld, en het blijft toch electro voice, dus kwalitatief gewoon goed.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Dat was ik ook vergeten te schrijven over het verschil tussen de Tour X serie en de LIVE x series.

De prijzen zijn MET versterker voordeliger dan de TOUR X serie.

Logischer wijs is de set ZONDER versterkers duurder dus zou in feite beter moeten zijn.

Dacht dat de eliminator serie ook budget was

Echter vond ik bij de demo die ik gehoord heb de LIVE X serie beter klinken dan de TOUR X serie.

Let wel ik heb de TOUR X set ( 18 + 15 per kant passief op een Q1212 versterker ) gehoord en een LIVE X set ( 18 met 15 per kant aktief )

Een moeilijk vergelijk mss maar vond toch de LIVE X mooier klinken.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

Met enkel een Q1212 en de interne filters lijkt me ook geen succes... Mag je best aan processen hoor...

Maar als je graag een actief setje wilt voor disco kun je ook eens kijken naar een SBA setje van EV.
        De combinatie SBA760 Sub en SXA250 Top is een goede combi en klinkt goed en gaat vrij hard. Wij hebben 2 complete setjes en af en toe gaan er 4 subjes en 2 topjes mee, ook dat gaat gewoon prima...

Even een linkje naar de top http://www.electro-voice.com/product.php?id=210

En de sub, http://www.electro-voice.com/product.php?id=195

Volgensmij krijg ik as zaterdag ook weer een SBA combi mee naar een discootje, gaat gewoon weer goedkomen.
        Last edited by vdlaanlichtengeluid; 15-06-11, 21:59.

Comment

• Jeroentjee
          • Dec 2007
          • 19

Originally posted by Rolandino
          Iemand al ervaring met deze kasten ?

Qua prijs erg interessant lijkt mij EV met Crown inbouwversterkers.

Zit te denken om 4x 18"subs met 2x 15" toppen te kopen.

Dit om te gebruiken voor disco en zo af en toe een tapesetje.

Of ben ik beter af met 4x 18"en 4x 12"top ( zowieso flexibeler )

Ik heb de set gehoord en was best aardig alleen vond ik de 15 top beter klinken dan de 12"top ( deze vindt ik erg hard gaan in het hoog ) de 15"kast klonk naar mijn mening een stuk rustiger.
          Ik heb gisteren een beetje zitten spelen met de 12" toppen.
          Wat me opvalt is dat als ze een beetje volume moeten maken dat ze dan heel rommelig beginnen te klinken. Niet meer echt strak. Daarom denk ik dat de 12" top de 18" sub laat staan 2 18" subs niet kan bijhouden.
          Ook als je 2 topjes langs elkaar zet krijg je opheffing waardoor je de toppen al bijna met de ruggen tegen elkaar aan moet zetten zodat het hoog niet overlapt.
          Als je een beetje budget hebt zou ik voor de tourx gaan met bvb een cp3000 of een andere flinke versterker. Dit klinkt beter als een Q1212 denk ik.
          Wij doen wel vaker bandjes in kroegjes met een tour x setje met de 18"-12" top. Gaat prima en klink voor een klein relatief goedkoop setje erg lekker!

Jeroen

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Eigelijk is de live een hele interessante serie. Blijkbaar wil EV dus ook "instappers" hebben en zich op de relatief grote segment richten (low-budget). Ikzelf vindt het een goed besluit dat ze hun range verbreed hebben.

Ik heb er inmiddels meerdere er van gehoord, op lagere nivo's klinkt het inderdaad netjes, maar vind het op oorlogssterkte beduidend minder klinken. Maar aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, zijn het leuk presterende kastjes als je vanuit prijs/kwaliteit verhouding kijkt.

Na enig zoeken, heb ik inderdaad het nodige commentaar er over teruggevonden. De hoogdriver is nieuw en is direct afgeleid van de ND2 (phoenix). Er is erg veel commentaar op het hoog van de Phoenix, ga eens zoeken in welke kasten de ND2 zit en vervolgens daar reviews van lezen: overal commentaar op het hoog....

Nadeel van dit soort commentaar vind ik wel dat je niet goed weet tegen welke achtergrond en referentie (of ervaring) deze opmerkingen geplaatst zijn. Het is maar net wat je "vertrek"punt is.

Comment

• Jeroentjee
              • Dec 2007
              • 19

Originally posted by HR Soundproductions
              Eigelijk is de live een hele interessante serie. Blijkbaar wil EV dus ook "instappers" hebben en zich op de relatief grote segment richten (low-budget). Ikzelf vindt het een goed besluit dat ze hun range verbreed hebben.

Ik heb er inmiddels meerdere er van gehoord, op lagere nivo's klinkt het inderdaad netjes, maar vind het op oorlogssterkte beduidend minder klinken. Maar aan de andere kant, eerlijk is eerlijk, zijn het leuk presterende kastjes als je vanuit prijs/kwaliteit verhouding kijkt.

Na enig zoeken, heb ik inderdaad het nodige commentaar er over teruggevonden. De hoogdriver is nieuw en is direct afgeleid van de ND2 (phoenix). Er is erg veel commentaar op het hoog van de Phoenix, ga eens zoeken in welke kasten de ND2 zit en vervolgens daar reviews van lezen: overal commentaar op het hoog....

Nadeel van dit soort commentaar vind ik wel dat je niet goed weet tegen welke achtergrond en referentie (of ervaring) deze opmerkingen geplaatst zijn. Het is maar net wat je "vertrek"punt is.
              Het is een leuke goedkope serie.

En bijna iedereen heeft commentaar op het hoog van EV. Ik ook vaak, ookal heb ik er veel mee gewerkt en nog wel afentoe. Wat mij is opgevallen, is dat als je draait met de originele EV versterkers op een ev speaker de speaker wat 'agressiever' klinkt. Zet daareentegen dezelfde speaker op een zeg crown/crest het vaak al een stuk aangenamer klink.
              Of gewoon een fatsoenlijke processor er tussen en flink eqen!

Jeroen
              Last edited by Jeroentjee; 17-06-11, 10:43.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Originally posted by Jeroentjee
                Het is een leuke goedkope serie.

En bijna iedereen heeft commentaar op het hoog van EV. Ik ook vaak, ookal heb ik er veel mee gewerkt en nog wel afentoe. Wat mij is opgevallen, is dat als je draait met de originele EV versterkers op een ev speaker de speaker wat 'agressiever' klinkt. Zet daareentegen dezelfde speaker op een zeg crown/crest het vaak al een stuk aangenamer klink.
                Of gewoon een fatsoenlijke processor er tussen en flink eqen!

Jeroen
                Met eq-en kun je het inderdaad tegengaan om het tot een enigszins acceptabel nivo te krijgen... MAAR wat je ook doet, hoeveel knopen (notches) je er ook legt (grote Q of kleine Q) en hoeveel je er ook aan trekt, het blijft op hoge nivo's de kop opsteken. Toegegeven....er is wel
                mee om te gaan.

Misschien ten overvloede (voor zover het niet duidelijk was in mijn postings): ik vind het persoonlijk een hele leuke serie die veel "value for money" biedt, zeker in relatie met de prijs !!!
                Last edited by HR Soundproductions; 17-06-11, 11:49.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Ik vond het hoog van de 12"er niet echt mooi klinken daarentegen was dat bij de 15"er een heel stuk beter.

Maar hoe presteert de set ( 2x bas en 1x 15top per kant ) als ik hem ga gebruiken als disco-set en zo af en toe een tape-set ?

Hoe zijn de ervaringen met de dubbel 15 top van deze serie ?

Zit er aan te twijfelen deze aan te gaan schaffen.

Wat is het verschil tussen de Tour X en de Live X ?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Als ik zo'n set zou overwegen zou ik de verschillen zelf willen horen, zit dus niets anders op dan zelf te gaan luisteren.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

nu ik wat meer rond vraag krijg ik buiten de goede reactie's ook een berg minder goede reactie's dat de set niets waard zou zijn ?

hoewel ik toch het een goede klank vond van de set ( 1x bas met 1x 12 top / 15 top )

Hoewel ik zou gaan voor 2x bas met 1x 15 top per kant
                      Last edited by Rolandino; 28-06-11, 01:07.

Comment

• dj bobo
                        • May 2003
                        • 155

Originally posted by HR Soundproductions

Ik ben tegen hetzelfde aangelopen met een andere ev speaker met de ND2, toch is het heel goed te verhelpen, vooral bij actief aansturen is een aantal dB minder op het hoog al een hele vooruitgang. Verder echt geen klagen over de ND2, hij heeft gewoon wat processing nodig, met bv een dc-one prima te doen.

@ jeroen

Hoe zou je dat willen verklaren met dat het met ev amps agressiever klinkt? Ik heb dat zelf nooit echt kunnen opmerken??? Regelmatig staan hier lab gruppen op EV, en ja dan krijg je een rustigere klank in vergelijking met de EV q-serie mkII (zijn dan ook meer dan 5 keer zo duur) , maar ik kan niet zeggen dat het hoog echt veranderd als ik de ev amps vervang door bijvoorbeeld een qsc rmx

@ ronaldino

Het is een budget serie van ev, en daarmee klinkt hij in vergelijking met andere sets van ev slechter. Hier wordt vaak de fout gemaakt,, de budget serie wordt vergeleken met duurdere series. Vergelijk de live-x eens met andere series en merken in die prijs klasse.

Ik ben iig niet helemaal overtuigd door de klank van de live-x, maar technisch zullen ze vast wel in orde zijn, en de service van ev is ook gewoon goed.
                        Last edited by dj bobo; 28-06-11, 08:42.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Wat is beter de Live X serie of de Tour X serie ?

Comment

• dj bobo
                            • May 2003
                            • 155

De Tour X, is ook duurder...

Comment

• Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

Ik heb de tour x gehoord als demo samen met de Live X op een 1212 versterker en vond de Livex serie beter klinken.

Zou het mss komen dat de Live x aktief was en de Tour x passief en mss verkeerd vermogen ?

Comment

Working...