Crown XTI versie 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Crown XTI versie 2

Toevallig op de crownsite geweest, en vastgesteld dat er een nieuwe versie is van de populaire XTI versterkers.
    Ze zetten gewoon een 2 op het einde dus vb XTI 4002.

Maar toen ik de prijzen opzocht stel ik vast dat ze zeker 1/3 goedkoper zijn dan hun voorganger, en toch even krachtig zijn.

Ik zie dat op de webshop van J&H nog de oude staan, weet iemand wat er juist "anders" is waardoor de nieuwe versie ze zoveel goedkoper is?
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Hebben we het hier over inkoopsprijzen bij de importeur of prijzen links en rechts bij wat webshops? In dat laatste geval heb ik juist het idee dat de nieuwe XTI's juist iets duurder zijn geworden.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Volgens mij maak je ergens een vergissing. De XTi serie 2 is namelijk zeker niet 1/3e goedkoper, naar mijn weten.

De verschillen tussen de serie 1 en 2 zijn te vinden op de website van Crown zelf.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik zoie het nu ook juist. Het zijn de prijzen in de VS.

Comment

• Jerronimo
          • Jul 2009
          • 31

Zijn leuke budgetversterkertjes voor op het midden en hoog, maar voor aansturing van een setje subs minder geschikt.
          Heb zelf een xti 2000 gehad maar die had weinig controle en ging toch al snel over zn nek op het laag.
          Kijk maar eens op marktplaats, wordt je doodgegooit met die dingen.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Tja, daarom maken ze ook zwaardere XTI versies?
            Als een XTI 2000 te ligt is, zou je denken dat je voor een 4000 moet kiezen?

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Helemaal eens met Frederic. Dat de XTi het minder doet op het laag is echt een FABELTJE. Geloof me; ik heb de XTi a/b mogen vergelijken met bijvoorbeeld de QSC PLX2 en PL (je moet natuurlijk wel vergelijkbare, lichtgewicht amps pakken hé) en dat geeft qua klank geen verrassende verschillen (uiteraard zijn er wel verschillen, maar geen verrassende). Het verschil zit hem in de vermogens, zoals ik al eens eerder geschreven heb, kom je doorgaans bij de meeste subs gewoon tekort en dan gaat ie inderdaad in de clip. Oplossing: portemonnee opentrekken voor een zwaarder modelletje.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

Ik zit zelf te denken om een xti te kopen, ik weet echter niet of ik nou voor een 2002 of een 4002 moet kiezen. ik heb nu een ma2400 op top staan. daar heb ik zat aan. maar moet ik deze vergelijken met een 2002 of met een 4002. de ma2400 heeft toch een piekvermogen van rond de 2000watt, dat zie ik een 2002 nog niet doen eigenlijk
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• knorrepot
                  • Oct 2009
                  • 234

Pak hier lekker de 4002 voor! De 2400 geeft 525?? wat op 8 ohm de 4002 650 watt op 8 ohm (pin me hier niet op vast)

Er zit in de nieuwe 02 types een prima limiter in, dus dit zou geen problemen op moeten leveren. Ik heb hier de MA 1200 en 2400 vervangen door de 2002 en 4002.
                  (Word echter wel gebruikt op een simpel top-sub setje voor prive-gebruik)

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Twee maal XTI6002 op het laag, gaat goed!!! Onze prijs is geweest in Dollars 1400,00 inkoop.
                    Aruba zitten we..

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...