Invloed van weer & wind op arrays

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

    #31
    [FONT=Verdana]Volgens mij dwalen we een beetje af ook al vind ik een cuubje lucht tussen de zon en de aarde blazen wel een goeie, kunnen we tenminste een keer een wandelingetje naar de zon maken [/FONT]

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #32
      ...maar omdat het daar warm is doen we het wel s'nachts
      lekker belangrijk!

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #33
        gewoon een koud biertje of wat extra meenemen...

        ( de purist had gezegd dat de stelling niet te bewijzen valt.. klopt, je bewijst Pythagoras nu met zichzelf...LOL)

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #34
          Nu weten we nog niet waarom een line-array gevoeliger zou zijn voor wind als een conventionele set.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #35
            had toch al redelijk duidelijk gemaakt dat de wind op zich niet van invloed is, maar het veranderen van de luchtkwaliteit daardoor des te meer...

            En aangezien een line veel meer afhangt van de timing en voortplantingssnelheid, en die weer extreem leunt op de luchtkwaliteit zou daar het euvel moeten zitten.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #36
              Dus we hoeven vannacht niet naar de zon.
              Overigens denk ik dat de wind op zich ook nog steeds invloed heeft en dat we veel te moeilijk aan het denken zijn.
              Stel dat er een stevige wind 90° haaks op het podium staat met een snelheid van 15 m/s wat overeenkomt met kracht 7 beaufort. We nemen aan dat de geluidssnelheid 340 m/s bedraagt. Sta je vervolgens op 50 meter vanaf de FOH dan duurt het 0,15 seconden voor het geluid je oren bereikt, in die 0,15 seconden is de zijdelingse verplaatsing van het golffront 2,25 meter wat op zich al best veel is.
              Zolang de wind constant is zal er nog niet zoveel aan de hand zijn maar verwaaien van het geluid is vooral storend bij windvlagen, dus een steeds wisselende windsnelheid. Tel daarbij op dat de windsnelheid dichtbij de grond een stuk lager zal zijn dan verder van de grond en je krijgt faseverschuivingen van hier tot Tokio. Bij een line-array in het far-field hoor je altijd meerdere hoogdrivers tegelijk welke op verschillende hoogtes zitten met de daarbij verschillende windsnelheden. Bij conventioneel luister je in het far-field naar minder hoogdrivers waarbij deze meestal ook nog op gelijke hoogte zitten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • qvt
                • Oct 2009
                • 721

                #37
                Originally posted by joe
                Je haalt een medium en een golf door elkaar heen.

                Licht beïnvloedt elkaar zeker wel, denk maar aan geel en blauw wordt groen.
                1ste punt: Inderdaad, nu ik er wat meer bij nadenk.

                2e punt: Onze ogen zijn geel en blauw tegelijk als groen in dit geval, maar als je dit groene licht dmv. een spectrograaf zou bekijken dan zie je dat het toch 2 verschillende kleuren zijn, zoals bv bij het lichtspectrum van sommige leds.
                There is no substitute for imagination

                Comment

                Working...