Moxa Nport 5150 (serieel over ethernet)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Moxa Nport 5150 (serieel over ethernet)

    Hallo iedereen

    Heeft er iemand recent ervaring met de moxa nport 5150 ?
    Hiermee kun je over ethernet rs 232 of 485 signaal sturen eventueel draadloos
    Ik wil er een aanschaffen maar wie heeft er zon kastje en wie heeft hier ervaring mee ? Mag ook een andere converter zijn. En kan dit ook wireless ?

    Ik hoor graag wat reacties
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

    #2
    Ik heb wel ervaring met deze apparaten, zowel draadloos als bedraad.

    Wij gebruikten ze in de fabriek om machines via het netwerk serieel te kunnen bedienen.

    Ze functioneren prima, vrijwel elk serieel protocol.

    Draadloos gaat op dezelfde manier als bedraad.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

    Comment

    • sound6
      • Jul 2011
      • 17

      #3
      gebruik ze al jaren voor rs232. Werken perfect!

      Comment

      • Pipping
        • Aug 2010
        • 83

        #4
        Is dit makkelijk in te stellen of je rs232 of rs 485 wilt ? en hoe werkt dit dan ? digitaal of op het kastje zelf ?

        Comment

        • jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

          #5
          Je stelt ze in via een web interface, als je draadloos wil, moet je eerst bedraad het kastje instellen.

          En voor het gemak even testen, en dan het draadloze deel activeren, het is of/of dus je kan niet draadloos actief hebben en dan bedraad ook actief.. zodra je de draad aankoppelt schakeld het draadloze deel uit.

          Moxa gewoon aan het netwerk hangen, met de moxa software het kastje laten zoeken en instellen, daarna met de web interface verder configureren.
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

          Comment

          • Pipping
            • Aug 2010
            • 83

            #6
            ik ga denk ik een 5150 kopen, ik ben benieuwt of dit werkt met een draadloos router er tussen. Weet iemand of dit ook kan met een nulmodem kabel er tussen voor bss omnidrives ?

            Comment

            Working...