Geluidsinstallatie Carnavalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stevekee
    • Oct 2011
    • 10

Geluidsinstallatie Carnavalswagen

Goedeavond!

Wij zijn vanplan een installatie te kopen voor op onze carnavalswagen,

Ik had gedacht aan 4x JBL JRX125 + Versterker(s)

Is dit goed ervoor of is er iets anders aan te raden?
  • Jorn Bijen
    • Oct 2011
    • 28

Is niet verkeerd he!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Hoe groot is de wagen?
      Komt er een loopgroep achter en zoja hoe groot?
      Wat is het budget?
      Ik neem aan dat jullie hetzelfde willen als alle andere verenigingen; keihard beuken en ontiegelijk veel laag?
      Ik neem aan dat jullie de installatie meerdere jaren willen gebruiken, wat is de geplande levensduur?

Adviesje vooraf: neem in ***snaam GEEN JRX, en ga altijd luisteren, en neem iemand mee die dr verstand van heeft.
      Is huren niet voordeliger? Of moet de set meerdere malen per jaar ingezet worden? (feestjes etc.)
      Hoe werd de afgelopen jaren het geluid geregeld?

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stevekee
        • Oct 2011
        • 10

Originally posted by djspeakertje
        Hoe groot is de wagen?
        Komt er een loopgroep achter en zoja hoe groot?
        Wat is het budget?
        Ik neem aan dat jullie hetzelfde willen als alle andere verenigingen; keihard beuken en ontiegelijk veel laag?
        Ik neem aan dat jullie de installatie meerdere jaren willen gebruiken, wat is de geplande levensduur?

Adviesje vooraf: neem in ***snaam GEEN JRX, en ga altijd luisteren, en neem iemand mee die dr verstand van heeft.
        Is huren niet voordeliger? Of moet de set meerdere malen per jaar ingezet worden? (feestjes etc.)
        Hoe werd de afgelopen jaren het geluid geregeld?

Daan
        De wagen is 3m x 7m

Wij zijn met een 20 a 25 personen

het budget zou ik wille houden rond 2500 euro

De muziek moet zuiver zijn en geen kabaal waar je niets van verstaat
        Wij hebben enkele maande geleden 2 zomerstoeten gehad 1x hebben wij vibe 30 gehad en andermaal jbl jrx125
        dit was wel degelijk een heel verschil de jbl's ware veel beter.

We zoude hetgeen wa we nu kopen toch wel een aantal jaren willen houden.

Waarom geen jrx?
        En neen huren komt ons te duur uit daar wij 10 stoeten per seizoen doen. (kostprijs veel te hoog dan)
        Wij zijn vorigjaar gestart wij hebben toen ene installattie gehad van een lid van ons was geen top set maar we waren gehopen..

Grtz

Comment

• Parties With a Message
          • Aug 2011
          • 6

Komen echt de meest bizarre oplossingen voor bij de carnaval.
          De discoboeren kunnen in ieder geval weer een paar maanden eten!

Je moet goed bedenken wat willen we?
          Zoals eerder gezegd en daar sluit ik me helemaal bij aan.
          De meeste carnavalsverenigingen willen zo hard als het kan gaan en vooral heel veel laag!
          4 JRX125's gaan kneiter hard maar verwacht geen voelbaar laag.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

pfff waaren we blij van de carnavaltopics af te zijn, beginnen ze er weer mee met dezelfde vragen.

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Originally posted by frederic
              pfff waaren we blij van de carnavaltopics af te zijn, beginnen ze er weer mee met dezelfde vragen.
              zullen nog wel veel meer van die vragen komen, tis al weer bijna de 11e van de 11e van de 11e. xD en dan kunnen ze der weer 11 maand over door praten en vervolgens gewoon weer opnieuw beginnen.
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Stevekee
                • Oct 2011
                • 10

Dus heef er iemand een oplossing voor ons?

Comment

• Ericsamandj
                  • Jul 2010
                  • 414

2 opties, huren of budget opschroeven.
                  Zelf ongeveer 8 jaar gehuurd en steeds gespaard om uiteindelijk zelf een en ander aan te schaffen naar wens.
                  Als je vooraf al je optochten vastlegt en zelf ophaald en terugbrengt bij de verhuurder krijg je vaak nog wat korting.
                  en nog een kleine tip:staar je niet blind op de huurprijs van een flinke set want in de meeste gevallen moet je nog een krachtgroep huren ook.

Comment

• Kobois
                    • Sep 2011
                    • 16

Ik zou dan sowieso voor 2dehands gaan. Kijk of je iets leuks van ElectroVoice tegenkomt. Of een leuk ouder setje van AD Systems.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Waarom geen JRX als "het zo goed klinkt"?

Zet die JRXen eens naast bijvoorbeeld een van de setjes uit de vorige post en je schrikt je kapot... Het JBL logo is het enige herkenbare JBL wat er aan die dingen op valt te merken...

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stevekee
                        • Oct 2011
                        • 10

Originally posted by Ericsamandj
                        2 opties, huren of budget opschroeven.
                        Zelf ongeveer 8 jaar gehuurd en steeds gespaard om uiteindelijk zelf een en ander aan te schaffen naar wens.
                        Als je vooraf al je optochten vastlegt en zelf ophaald en terugbrengt bij de verhuurder krijg je vaak nog wat korting.
                        en nog een kleine tip:staar je niet blind op de huurprijs van een flinke set want in de meeste gevallen moet je nog een krachtgroep huren ook.
                        Ja maar probleem is dat wij het toch minimum 10 stoete per seizoen nodig hebben dus dat is heel wat.
                        Enja als je dit op + 150 euro per keer moet tellen zit je toch al aan 1500 euro en vind da vrij veel geld dan om te huren alleen...

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

Mag ik vragen wat jullie totaal jaarbudget dan is?
                          Wij hebben jarenlang gehuurd, weliswaar maar 5 optochten per jaar maar daar trokken we altijd 700 voor uit.
                          Als je de kosten van het bouwen, de elektromotoren frequency regelaars en hydrauliekgroepen bij elkaar telt is het huren van een geluidssetje natuurlijk maar een peuleschilletje erbij.
                          Uit welke regio kom je eigenlijk?

Comment

• daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

150 euro is geen geld voor huren, als je dan zo'n set krijgt zoals jij het noemt. Daar kun je zelf dat setje echt niet voor financieren (en dan nog niet over het kapotgaan van de apparatuur wat van de 10 zo'n 9 keer gebeurd bij carnaval)
                            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Stevekee
                              • Oct 2011
                              • 10

Originally posted by Ericsamandj
                              Mag ik vragen wat jullie totaal jaarbudget dan is?
                              Wij hebben jarenlang gehuurd, weliswaar maar 5 optochten per jaar maar daar trokken we altijd 700 voor uit.
                              Als je de kosten van het bouwen, de elektromotoren frequency regelaars en hydrauliekgroepen bij elkaar telt is het huren van een geluidssetje natuurlijk maar een peuleschilletje erbij.
                              Uit welke regio kom je eigenlijk?
                              Het totale budget weet ik niet,
                              Maar wij hebben wel gene extreme wagen, gewoon een simpel wagentje max prijs 1500 euro.
                              Maar ik vind het zot om zo grote kosten tedoen want huren vind ik nog altijd geld weggesmeten, als wij ditjaar een 4 boxen + versterkers kunnen kopen en dan naar volgendjaar toe bij uitberiden ben ik al blij.
                              Wij zijn van Tongeren (Belgie)

Comment

Working...