Yamaha (ls9) stagemix

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jake
    • Mar 2011
    • 3

    Yamaha (ls9) stagemix

    Sinds een tijdje is via de website van Yamaha en de apps store (itunes) de applicatie 'LS9 Stagemix' beschikbaar voor de Yamaha LS9-16 en 32 kanaals tafels.

    Actueel gebruiken wij naast de LS9 tafel een macbook pro met hierop het Yamaha Studio Manager pakket en LS9 editor. (wireless router op tafel)
    Wireless bediening via de laptop zonder probleem...

    Nu wens ik te weten te komen of het ook nog mogelijk zou zijn om de stagemix applicatie hierbij losstaand van de Studio manager te gebruiken via een ipad (16GB) of als er conflicten mochten zijn...bv. simultaan bedienen van de tafel... of kortom gezegd is dit wel mogelijk of dient men een keuze uit de beide te maken?

    Mijn macbook gebruiken (overnemen) vanaf een ipad is mogelijk maar het Yamaha Studio manager pakket lijkt mij dan minder gepast (onpraktisch vanwege kleiner scherm, ...) vandaar dat ik wil werken via de Stagemix applicatie.

    Zijn er mensen aanwezig op het forum die al gebruik maken van de LS9 Stagemix toestand? Gebruiksgemak? Problemen ondervonden? ...


    Misschien ook effe een vergelijking tussen de LS9 Stagemix en Airfader voor LS9 is altijd welkom. Welke van beide is de betere of eenvoudiger in bediening.
    Zover ik actueel weet kan Airfader niet worden geinstalleerd op een iPad maar wel op andere Windows based tablets of PC's en niet in gelijktijdige combinatie met Yamaha Studio manager (LS9 editor)
    Last edited by Jake; 20-10-11, 19:09.
  • WesleyVDH
    • Oct 2010
    • 80

    #2
    Even een korte reactie:
    Het is niet mogelijk beide tegelijk te gebruiken, je kunt slechts met 1 device inloggen op je tafel.
    Ik heb Airfader gebruikt via een VMware op mn iPad en dat was verre van ideaal ivm vertragingen.
    Het programma Airfader zelf niets dan lof over, werkt echt leuk maar helaas iet op iPad.
    Ik gebruik nu dus ook Stagemix, en gebruik het om FOH te mixen.
    Dingen die ik mis zijn bediening van je Dynamics, en de mogelijkheid om de FX aan te passen.
    Met de nieuwe update is het mogelijk om tussen scènes te wisselen, en dat is erg gunstig maar het schakelt de bediening uit voor 5 seconden.
    Dit vond ik wel een vervelend feit, zeker gezien Airfader het direct kan doen zonder de bediening uit te schakelen voor 5 seconden.
    Maar al met al ben ik erg blij met de mogelijkheid van het programma.
    Mocht je specifieke vragen hebben kun je me altijd even mailen.

    Comment

    Working...