Antenna Combiner

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lee
    • Mar 2011
    • 13

    Antenna Combiner

    Hallo Mensen,

    Ik ben nu bezig om een compleet in-ear rack te bouwen voor mijn band, heb alleen nog een vraagje over de draadloze systemen,

    We hebben 5x sennheiser ew300 IEM (G3, C band) en 1x Sennheiser EW 145 drdls. mic (G3, B band)

    Mijn vragen:
    1. Ben ik genoodzaakt om voor de in ears een antenne combiner te gebruiken, of gaat 11 antennes naast elkaar ook goed? de max afstand bedraagd zon 20 mtr.
    2. Zo ja, moet ik dan de AC3 pakken (kunnen maar 4 setjes op) of de AC 3000 (volgens sennheiser site alleen geschikt voor G2)
    3. Als ik voor de in ears een combiner gebruik, blijft er dan nog wel wat van de draadloze mic over?


    Alvast bedankt!

    Leroy
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Let op: je in ears zijn zenders en geen ontvangers, je hebt daar dus een andere combineer voor nodig. De voorbeelden die je noemt zijn volgens mij voor ontvangers namelijk. Tevens heb je per in-ear zender uiteraard maar 1 antenne.

    Het is wel aan te raden om voor je in-ears een combineer met gerichte antenne te gebruiken, om de ontvangst te verbeteren. De ene draadloze microfoon, zou in mijn ogen ook met de antenne moeten kunnen werken zonder problemen.

    Comment

    • Lee
      • Mar 2011
      • 13

      #3
      Hoi Mark,

      De aangegeven combiners zijn voor in-ears, volgens sennheiser. 11 is inderdaag een foutje moet 7 zijn, (5x in ear, 2x mic) Dus dan zou ik aan de AC3000 komen, aangezien de AC3 maar voor 4 setjes te gebruiken is. Maar is die ook bruikbaar voor G3?

      Bedankt voor de info!

      Leroy

      EDIT: Zou 2x AC3 naast elkaar ook werken, schrok wel van de prijs van de AC 3000..
      Last edited by Lee; 03-11-11, 15:49. Reason: edit

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        het officiele antwoord is JA je moet combiners gebruiken. En dat is een vreselijk dure grap.

        Feit is dat wij al enkele jaren werken met een rek waar aan de achterkant een bosje antennes op zit.

        midden 5 x in-ear sennheiser zendantenne. En links en rechts elk drie sennheiser ontvangstantennes. Dus 10 antennes in totaal voor 8 senheiser setjes in een rek. Op een blindplaat.

        Dat staat op het toneel aan de zijkant en werkt goed.

        Als het toneel groter wordt kunnen we met coax verlengkabels de in-ear antennes van twee verst verwijderde bandleden op een microfoonstatief zetten. Dat voorkomt kleine dropouts doordat er apparatuur tussenstaat. Maar eigenlijk doen we dat in de praktijk vrijwel nooit.

        De drummer, bassist en toetsenist hangen aan een draadje.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

          #5
          Nu ben ik wel wat nieuwsgierig geworden naar de overige setup. Als je 5 IE nodig hebt ga ik er van uit dat je ook 5 verschillende 'mixen' hebt. Anders zou je wellicht met minder zenders kunnen. Met welke tafel stuur je deze dan aan? De bandjes die ik hier en daar uiversterk (waaronder 1 7 koppige band) doe ik vooralsnog op een 16 kanaals tafeltje met 3 auxen waarvan ik er 2 voor monitormix gebruik en heb dan nog 1 subgroep. In totaal dus 3 verschillende mixen. Maar 5 verschillende mixen vind ik nogal wat en dat vraagt dan ook een leuk tafeltje.
          Nu ontopic: Zoals al genoemd zou je het formeel met een combiner moeten doen maar voor de kleine afstanden die jij noemt is de reactie van showband welicht een goede optie, werkt prima. Ik gebruik voor die afstanden ook 4 zenders zonder combiner en werkt zoals gezegd prima.
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            ik gebruik zelf ook een ew 300 g3 (iem uiteraard) en heb wel gemerkt dat de standaard zwarte spriet gewoon compleet ruk is als fatsoenlijke zend antenne,

            dus wanneer je alsnog een combiner (2 eigenlijk) dan meteen even een A2003 meebestellen
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

              #7
              Even een aanvulling op hoeveel zendunits en bodypacks heb je nodig:
              Je spreekt van 5 sets, krijgen die dan allemaal een aparte stereomix?
              =10 auxen.

              Wat ook kan is:
              Per set kun je 2 mixen maken (mono wel eens waar, maar dat wordt toch nog vaak gebruikt)
              Dus je kunt volstaan met 3 zendunits en daarbij 5 bodypacks. Feitelijk heb je dan 1 kanaal over dus kan er 1tje stereo.
              Scheelt weer de nodige pecunia ;-)

              Even terug naar de antennes: dat zijn er dus maar 3 dus geen probleem om te gebruiken zonder combiners e.d.

              Comment

              • Lee
                • Mar 2011
                • 13

                #8
                Bedankt voor de reacties, ik ga het eerst even met losse antennes aan de voor/ bovenkant van het rack proberen.

                Comment

                Working...