Nieuw Lekkers bij Digico

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by BJD
    Als je niet aan de rider kan voldoen dan moet je een band niet boeken.
    Dat kun je niet algemeen stellen.
    Ik kom soms (veel te vaak eigenlijk) riders tegen die 40 kanalen H2000 als mixer vragen, maar een stuk of 8 kanaaltjes van het podium binnen krijgen. Hebben ze echt mooi pech hoor, daar ga ik geen H2000 voor huren. Laatst kwam ik 'At least Midas H3000 or XL3" tegen voor een tape-artiest!

Staat er een band van formaat die ook echt 32 kanalen vol heeft, dan wordt het een heel ander verhaal. Maar ook dan moeten ze bij mij niet komen zeuren dat ze (om maar eens wat te noemen) een SD7 willen als ik een SD9 heb staan, of een H3000 als er een H1000 staat. Je hebt genoeg kanalen en je hebt prima mixers... doe het er maar mee!
    Staat er nou een Behringer 16 kanaals mixertje van 10 jaar oud, dan begrijp ik het wel ja...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

+1 voor Renevanh.
      Al zo vaak meegemaakt dat ik een 'over de top rider' kreeg en dat het na een telefoontje met de betreffende tech gewoon kon met de spullen die ik in huis heb.
      Is ook heel makkelijk om de duurste spullen op een rider te zetten, dat kost niks extra.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Bjornberkvens
        • Aug 2011
        • 15

De keren dat ik mee ga met een band, maak ik ook een grotere rider dan er in werkelijk nodig is.
        Dit omdat, als ik precies vraag wat ik nodig heb, er dat niet is. Als ik meer vraag. krijg ik precies wat ik nodig heb.

(ben niet veel eisend en met een telefoontje/mailtje is het snel geregeld.)

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Die riders worden vaak opgesteld door het evenementbureau die de zaken regeld met de groep.
          De effectief betrokken personen worden zelden betrokken bij de opmaak van een rider.

Wij hebben een A&H ilive T112 Zelden gebeurt het dat er gasttechniekers die console bedienen. Na 5 min uitleg zie je vrolijke gezichten.

Als er pipo's afkomen dat ze een Harry willen, moet je maar zeggen dat ze uit productie zijn.

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

Als er pipo's afkomen dat ze een Harry willen, moet je maar zeggen dat ze uit productie zijn.
            Onzin! je kan ze gewoon voor een zacht prijsje bij me inhuren

Het is zeker vaak inschatten of de rider klopt, gewoon een belletje en vragen naar de techneut van de band (staat ook al vaak op de rider) en bespreken wat er echt nodig is. Het komt natuurlijk ook voor, dat echt alle spullen nodig zijn die op de rider staan.
            Wat je niet moet doen is gewoon maar, zonder overleg, andere spullen neer zetten dan gevraagd.

Voor een festival zullen de meeste bands/techneuten al wat meer meegaand zijn, het belangrijkste is dat het een vergelijkbaar product is dan wat er op de rider staat.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by joe

Het is zeker vaak inschatten of de rider klopt, gewoon een belletje en vragen naar de techneut van de band (staat ook al vaak op de rider) en bespreken wat er echt nodig is. Het komt natuurlijk ook voor, dat echt alle spullen nodig zijn die op de rider staan.
              Wat je niet moet doen is gewoon maar, zonder overleg, andere spullen neer zetten dan gevraagd.

Voor een festival zullen de meeste bands/techneuten al wat meer meegaand zijn, het belangrijkste is dat het een vergelijkbaar product is dan wat er op de rider staat.
              En daar zit natuurlijk de "kneep"
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• JohanH
                • Mar 2010
                • 98

Wel veel meer heb ik laatste dagen toch niet zien verschijnen......

Originally posted by mesadude
                een van de dingen is inderdaad de SD9 update http://www.digico.biz/sd9_supercharged/

m
                aar er is meer binnenkort

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

De SD9 wordt er wel weer een stuk interessanter door.
                  De grootste beperking vond ik altijd de (maar) 40 kanalen, dat is toch al vaak aan de krappe kant. Met 48 kanalen kom je ineens weer wat beter uit.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by joe

Idd, effe een belletje doet wonderen (vaak kom je er dan achter dat je die technicus al ergens van kent, dat communiceerd toch makkelijker). Hoe vaakt klopt een rider voor 100%? heb je die laatste update iig ook getackeld. Ook is het vaak interessant om te horen welke tafel de technicus ZELF regeld als hij eigen spullen meeneemd. Je zult zien dat er dan geen H2000 ligt.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Peter Vanhove
                      • Jun 2002
                      • 347

Originally posted by JohanH
                      Wel veel meer heb ik laatste dagen toch niet zien verschijnen......
                      Misschien dit http://www.digico.biz/sd11_injection/index.html
                      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• JohanH
                        • Mar 2010
                        • 98

Ja Pierre,

Dat is ong. 't zelfde als de SD9 aankondiging alleen voor kleine broer... Dat hun DSP verre van aan het maximum van hun kunnen was, dat was geweten op voorhand
                        (en ze zitten nog niet aan het maximum... dus er zal wel nog wel een upgrade volgen)
                        Alleen denk ik dat ze nu de Midas Pro2 willen proberen te "counteren" met deze "gratis" update.
                        'k had eerder gehoopt dat ze met een iets nieuw "competitief" zouden komen

Originally posted by Peter Vanhove

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by JohanH
                          Ja Pierre,

Dat is ong. 't zelfde als de SD9 aankondiging alleen voor kleine broer... Dat hun DSP verre van aan het maximum van hun kunnen was, dat was geweten op voorhand
                          (en ze zitten nog niet aan het maximum... dus er zal wel nog wel een upgrade volgen)
                          Alleen denk ik dat ze nu de Midas Pro2 willen proberen te "counteren" met deze "gratis" update.
                          'k had eerder gehoopt dat ze met een iets nieuw "competitief" zouden komen
                          Met hun 32 processingkanalen (SD11i) zitten ze wel niet goed tov Midas.

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Originally posted by frederic
                            Met hun 32 processingkanalen (SD11i) zitten ze wel niet goed tov Midas.
                            Een tafel bestaat natuurlijk uit meer dan alleen een aantal input kanalen...
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Als (tevreden) SD9 gebruiker ben ik erg benieuwd naar de supercharged update. Zitten een aantal zéér interessante toevoegingen in (een aantal waarvan ik me al eens verbaast heb waarom het niet in de tafel zat).

Hopen dat de andere nieuwtjes ook zo interessant zijn.

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...