Feedback bij compressie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #16
    Nog mooier is om die subgroepen vervolgens aan een VCA toe te wijzen, dan kun je door de subgroepen harder te zetten en de VCA zachter en vice versa heel makkelijk de mate van compressie regelen. Werkt echt ideaal om bijvoorbeeld de vocals lekker 'op de mix' te kunnen leggen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #17
      Originally posted by daviddewaard
      dit doe ik altijd standaard wanner ik monitors van front moet doen.soms split ik alle kanalen zodat ik bijvoorbeeld 1t/m24 FOH en 25/48 monitors
      De luxe van zoveel kanalen over, heb ik eigenlijk zelden, maar werk meestal ook analoog.
      Wat ik wel doe is als ik kan de vocals splitten, en dan heb ik er vaak aan 5 al voldoende.
      Men kijkt wel eens vreemd op als ik mijn koffer open doe en daar ook een stapel XLR Y-kabels in heb liggen. Door te splitten mis ik eigenlijk ook zelden aparte eq's op de monitors, een 4 band geeft meestal voldoende mogelijkheden.

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #18
        Originally posted by MusicXtra
        Nog mooier is om die subgroepen vervolgens aan een VCA toe te wijzen, dan kun je door de subgroepen harder te zetten en de VCA zachter en vice versa heel makkelijk de mate van compressie regelen. Werkt echt ideaal om bijvoorbeeld de vocals lekker 'op de mix' te kunnen leggen.
        Goed opgelet bij Ome Rat?

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #19
          bij roedels rappers of >2 blazers is een subgroep met wat compressie eigenlijk een must om ze goed in de mix te krijgen.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #20
            Originally posted by MusicXtra
            Nog mooier is om die subgroepen vervolgens aan een VCA toe te wijzen, dan kun je door de subgroepen harder te zetten en de VCA zachter en vice versa heel makkelijk de mate van compressie regelen. Werkt echt ideaal om bijvoorbeeld de vocals lekker 'op de mix' te kunnen leggen.
            de manier die jij beschrijft werkt niet, als je de de desbetreffende subgroep toewijst aan een vca en je de sub groep harder zet en de vca zachter zet je gewoon weer de subgroep zachter!
            snap wat je probeerd te berijken maar dan kan wel door de volgende routing:
            je zet bijvoorbeeld alle volas naar subgroep 7+8 hierop insert je compressie. alle vocals rout je naar vca 1.
            als je nu vca 1 harder zet gaat er meer signaal de subgroep in en dus meer compressen.
            omdat de instert op de meeste subgroupen pre fade zit werkt nu je subgroup fader als een make up gain.
            ik doe dit zelf altijd met 2 subgroepen 1 voor de band en en voor de vocals en een vcatje voor band totaal en vocals totaal.
            zo kun je heel makkelijk de balans tussen de band en vocals regelen/compressen
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #21
              Alleen dan weer verkeerd uitgelegd helaas Wel leuk om mee te spelen, met drums ook erg fijn
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • peterwagner
                • Oct 2008
                • 317

                #22
                Inderdaad, je zet alle vocals onder een VCA en die stuur je naar de subgroep. Er zijn trouwens bijna geen analoge tafels waar je de subgroepen aan een VCA kan hangen. Ik weet alleen van de Harrie dat je subgroepen naar VCA 9-10 kan routen.

                Comment

                • berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

                  #23
                  [Off-topic]

                  Grappig verloop van vraag #1 naar antwoord #22... doet me denken aan een sneeuwbal die zijn eigen leven is aan het leiden ...

                  [/Off-topic]
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                  Comment

                  Working...