Heb je nu al aanlopende speekspoelen in je nieuwe qsc? Vertel meer, waarvoor gebruik je ze?
Bandpass vs Frontloaded
Collapse
X
-
-
Kijk, als je gebruikt maakt van F1 bass hoorns dan wil het wel vaak voorkomen dat je spreekspoelen gaan aanlopen en als je die vervolgens in een willekeurige gekopieerde Nexo LS1000 Band Pass Kasten stopt zonder een processor dan hoor je dat dus niet meer..
Eigenlijk logisch toch?
Best wel goede bass kasten dus die BP..
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
Mijn vraag was: wat is een aanlopend spreekspoel? Dus geen idee wat dit is of wat je hiermee bedoelt. Ik weet dat er in die QSC's 2 12" speakers zitten van elk 550 watt. Ze worden gebruikt voor een live band. Meestal 1 per kant, maar buiten of grotere klussen 2 per kant. Buiten heb ik ze dus nog niet kunnen proberen. En voor ik mijn 15" BR wegdoe, wil ik zeker zijn wat BP buiten doet.Last edited by Tofke78; 13-11-11, 17:59.Comment
-
De spreekspoel van een speaker beweegt in een kleine spleet in de magneet. Als die spreekspoel te heet is geweest kan de isolatie gesmolten zijn en uitzetten. Of als de magneet door vallen iets verschoven is kan die spoel dus aanlopen in de spleet.
Dit hoor je als een schrapend geluid wanneer je de conus voorzichtig met de hand heen en weer beweegt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Kijk, als je gebruikt maakt van F1 bass hoorns dan wil het wel vaak voorkomen dat je spreekspoelen gaan aanlopen en als je die vervolgens in een willekeurige gekopieerde Nexo LS1000 Band Pass Kasten stopt zonder een processor dan hoor je dat dus niet meer..
Eigenlijk logisch toch?
Best wel goede bass kasten dus die BP..
DaveIedereen aan de bandpass, je hoort het toch niet als je er een defecte speaker inzet! ( dat vind ik dan nog best wel grappig).
Maar even serieus, ik blijf er hoe dan ook bij dat je nu eenmaal bij een bandpass niet goed hoort wanneer een speaker over zijn nek gaat, maakt me niet uit of er een controller bij zit of hoe je het brengt, het is op elke manier die je bedenkt nu eenmaal zo, en anders test het zelf maar eens zou ik zeggen.''diamonds are forever''Comment
-
De spreekspoel van een speaker beweegt in een kleine spleet in de magneet. Als die spreekspoel te heet is geweest kan de isolatie gesmolten zijn en uitzetten. Of als de magneet door vallen iets verschoven is kan die spoel dus aanlopen in de spleet.
Dit hoor je als een schrapend geluid wanneer je de conus voorzichtig met de hand heen en weer beweegt.Comment
-
Misschien een domme vraag, maar wordt het dan "gevaarlijk" om een PL 380 te gebruiken om per kant 2 GP212 (2 ohm) aan te sturen ook al laat je de versterker nooit klippen door een goed afgestelde limiter? Ik bedoel gevaarlijk in de zin van de speakers te beschadigen zonder dat je het dan zelf hoort.Comment
-
Er is al zoveel geschreven over het vermogen dat je op een speaker los mag laten, ga uit van 2 maal het RMS vermogen, jaag je versterker niet helemaal in de clip en je zult geen problemen hebben.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment