effecten en extra kanalen via laptop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohanH
    • Mar 2010
    • 98

    #16
    Heeft er al iemand Waves Multirack laten samenwerken met een Midas Pro2/3 ?
    Indien JA : hoe heb je de setup gedaan ?

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #17
      Volgens mij zijn de eerste Pro2's nog niet eens geleverd. Maar misschien een idee om Midas of Waves even te contacten? Ik denk dat ze het je graag uitleggen.

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #18
        Originally posted by vasco
        En ik weet heel zeker dat een 32 kanaals digitale oplossing zeker niet duurder hoeft te zijn dan de door jou genoemde tafel met outboard. Daarnaast geeft de TS al aan dat hij helemaal niet wil slepen met al die hardware dus digitaal heeft hier een bijkomend voordeel. Verder is het een kwestie van tijd totdat we allemaal digitaal werken of je het nu fijn vind of niet nieuwe tijden breken vanzelf aan (ik was ook heel lang een analoog profeet totdat ik toch echt de vele voordelen had ontdekt).

        En ja natuurlijk kun je het zo duur maken als je wilt, zowel analoog als digitaal.
        Zoals je al aangeeft ligt het er maar net aan wat je wilt, wel of geen motorfaders, veel/weinig local i/o, digitale multi mogelijkheid of niet, ingebouwde ADAT of op een kaartje, enz. enz.


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • aeolian
          • May 2005
          • 48

          #19
          Echt groots zie ik het allemaal niet, ik ga er niet ieder weekend mee op de baan. Ik zou m'n mixer zo klein en goedkoop mogelijk willen houden, mackie cfx-12 lijkt me mooi voor heel wat optredens. Maar die gaat niet toekomen voor als ik eens uitzonderlijk een volledige drum moet versterken. Maar aangezien ik toch een recording setup heb staan, kan ik die misschien gebruiken voor een submix van de drum, en als ik die dan toch meeheb, nog wat extra's mee doen.
          Een 01v heb ik gehad, daar vond ik het geluid echt niet goed van, en 12 kanalen was toen nogal krap voor wat ik deed. De nieuwere versies hebben nogal een hoog prijskaartje.
          Ik had verwacht tot 10ms dat niemand het zou merken, maar had graag eens een ervaring gehoord :-)

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            #20
            Als je zelf een externe (USB/Firewire) interface hebt kun je dat zo uitproberen, je hebt een stukje software nodig waarmee je de input door de software direct eruit kan gooien (realtime dus). Dit kan o.a. met FL Studio, met REAPER is het me nog niet gelukt, maar er bestaat ook dedicated software voor. Als je door een mic praat en het signaal uit de software afluistert op je koptelefoon merk je het verschil bij de verschillende latency's.


            Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • aeolian
              • May 2005
              • 48

              #21
              Vorig weekend de vraag gekregen of ik niet enkel kon mixen maar ook een liveopname maken. De ideale moment om zo'n setup eens te testen. Wat een luxe om via de laptop al die plug-ins toe te kunnen voegen.

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #22
                Originally posted by JohanH
                Heeft er al iemand Waves Multirack laten samenwerken met een Midas Pro2/3 ?
                Indien JA : hoe heb je de setup gedaan ?
                nog niet met een pro series gedaan wel met de veniceF via fire wire
                indien je dit met een midas pro series wilt doen moet je een geluidskaart met meerdere i/o's hebben en die op de local in/out's op de control surface aansluiten of met een Lynx AES16 pci interface, hiermee kun je via aes50 over ethernet direct de tafel in en uit, of ook gebruiken voor multitrack recording
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #23
                  Originally posted by vasco
                  En ik weet heel zeker dat een 32 kanaals digitale oplossing zeker niet duurder hoeft te zijn dan de door jou genoemde tafel met outboard. Daarnaast geeft de TS al aan dat hij helemaal niet wil slepen met al die hardware dus digitaal heeft hier een bijkomend voordeel. Verder is het een kwestie van tijd totdat we allemaal digitaal werken of je het nu fijn vind of niet nieuwe tijden breken vanzelf aan (ik was ook heel lang een analoog profeet totdat ik toch echt de vele voordelen had ontdekt).

                  En ja natuurlijk kun je het zo duur maken als je wilt, zowel analoog als digitaal.
                  Analoog of digitaal=> smaken blijven verschillen dus zullen er altijd analoge tafels blijven.

                  Maar ik zou zelf niet snel een heel stuk van mn mix via de laptop laten lopen, los van je latency heb je toch altijd een risico dat je laptopje er even mee uitscheid... zomaar omdat ie daar zin in heeft....

                  Comment

                  • esound
                    • Oct 2004
                    • 193

                    #24
                    Originally posted by BJD
                    Volgens mij zijn de eerste Pro2's nog niet eens geleverd. Maar misschien een idee om Midas of Waves even te contacten? Ik denk dat ze het je graag uitleggen.
                    De eerste pro2's zijn al geleverd in nederland ;-). Waar onder een voor een kerk in zwolle.

                    Comment

                    • esound
                      • Oct 2004
                      • 193

                      #25
                      Originally posted by daviddewaard
                      nog niet met een pro series gedaan wel met de veniceF via fire wire
                      indien je dit met een midas pro series wilt doen moet je een geluidskaart met meerdere i/o's hebben en die op de local in/out's op de control surface aansluiten of met een Lynx AES16 pci interface, hiermee kun je via aes50 over ethernet direct de tafel in en uit, of ook gebruiken voor multitrack recording
                      Let wel op dat je deze versie hebt AES16e-50 anders ondertseund hij geen aes50 protocol.

                      Comment

                      Working...