Aanschaf nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WDV
    • Dec 2011
    • 6

Aanschaf nieuwe mengtafel

Hallo ik wil een mixer hebben voor live shows en zat te denken wat moet ik nemen?? Ik heb gekeken naar de soundcraft gb 8 en denk mooi ding maar ik wil hem eerst eigenlijk in het echt zien dan weet ik wat ik heb! Ik zat te denken aan soundcraft of allen&heath andere merken die jullie mij aanraden is ook welkom.

Wat zoek ik?
    32 kanaals mixer
    merk soundcraft/allen&heath
    6 aux kanalen
    aparte phantom power per kanaal of per 4
    meer dan 4 subgroepen
    fase kunnen draaien

budget €8000max

dit is ongeveer wat ik zoek

Alvast bedankt
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Waarom wil je nu nog analoog gaan?

Voor 8700€ zou ik voor soundcraft SI compact 32 kiezen.

Comment

• WDV
      • Dec 2011
      • 6

Ja ik ben begonnen met analoog ik vind het sneller maar als ik digitaal een tijdje doe dan maakt dat niet uit. heb je ervaring mee? heb je plus en min-punten?
      alvast bedankt

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Denk als je nu nog een nieuwe analoge mixer koopt je een dief van je eigen portemonnee bent, die schrijven nu wel erg hard af.....
        Heb je al een effecten rack en multikabel?
        Dat tikt ook lekker aan in je budget en heb je bij de meeste digitale tafels niet meer nodig.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

je kan overdenken om voor een prikkie een tweedehands analoog te kopen in flightcase. Die gaan nu weg voor kiloprijzen.

En dan zodra je wat hebt verdient. En als je weet wat je echt nodig hebt voor je mixbehoefte direct de JUISTE digi tafel te kopen. Die dan weer goedkoper is geworden. Want een jaar uitstel is veel in digi land.

Je kan nu de meest geweldige 32 kanalen mixers in kisten voor weggeefprijzen.
          lekker belangrijk!

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Ik kan alleen maar zeggen ga digitaal. Alles wat jij zoekt zit in de meeste gangbare digitale tafels.
            Ik heb het afgelopen jaar ook gewerkt met o.a. Roland en Allen & Heath. Standaard werk ik met de Digico SD9.
            ik was zeer content met de Roland M400. Compact, gebruiksvriendelijk en behoorlijk uitgebreid. Ook de klank was goed.
            Volgens mij past het binnen je budget en heb je er 2 of 3 Reacs bij.
            Ook de Allen & Heath I_Live T80 had een prettige klank, de bediening vond ik minder prettig.
            Maar het is natuurlijk allemaal persoonlijke smaak.
            Heerlijk die stilte

Comment

• WDV
              • Dec 2011
              • 6

Originally posted by MusicXtra
              Denk als je nu nog een nieuwe analoge mixer koopt je een dief van je eigen portemonnee bent, die schrijven nu wel erg hard af.....
              Heb je al een effecten rack en multikabel?
              Dat tikt ook lekker aan in je budget en heb je bij de meeste digitale tafels niet meer nodig.
              Daarom wil ik ook maar voor maximaal €8000 een tafel hebben maar als een digitale tafel al effecten heeft dan neem ik die gewoon.
              Ik wil voor 4000 maximaal aan randapparatuur en multikabel uitgeven.

Comment

• WDV
                • Dec 2011
                • 6

Originally posted by showband
                je kan overdenken om voor een prikkie een tweedehands analoog te kopen in flightcase. Die gaan nu weg voor kiloprijzen.

En dan zodra je wat hebt verdient. En als je weet wat je echt nodig hebt voor je mixbehoefte direct de JUISTE digi tafel te kopen. Die dan weer goedkoper is geworden. Want een jaar uitstel is veel in digi land.

Je kan nu de meest geweldige 32 kanalen mixers in kisten voor weggeefprijzen.
                Dat is ook waar maar ik wil met de tijd mee gaan.

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

voor 12000 euro heb je bijna een M400 met 2 REAC's.
                  Ik kreeg pas nog een mailtje van/via V-MIXING.nl volgens mij met een hele mooie setup. Ik zal even kijken of ik die nog heb...

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by WDV
                    Daarom wil ik ook maar voor maximaal €8000 een tafel hebben maar als een digitale tafel al effecten heeft dan neem ik die gewoon.
                    Dus in totaal heb je dan een budget van 12000 euro, 8000 mixer en 4000 voor de rest?
                    Is dat exclusief BTW neem ik aan?

Kan alleen maar zeggen koop een Roland M-400 (heeft 8 in- en 8 uitgangen lokaal) met 2x RSS S1608 Digital Snake (geeft je totaal 32 in- en 16 uitgangen op stage. Samen met de 8 lokalen i/o een totaal van 40 in- en 24 uitgangen) en 2x 100 meter UTP op een haspel ben je rond de 9500 euro klaar ex BTW. Deze mengtafel is enorm geaccepteerd onder de techneuten. Heb je geen randapparatuur meer nodig, alles zit er wel in om een band of theater te doen. Ook mooi, 2 UTP kabels uitrollen is makkelijker dan die dikke 32/8 kanaals analoge multi en die haspeltjes zijn nog handzamer meenemen ook.

Met dit budget nu nog analoog willen mixen is geld weggooien. Download voor jezelf eens de handleiding van Roland en kijk wat deze tafel allemaal kan. Ik heb namelijk het gevoel, als ik jou reactie lees n.a.v. digitaal, dat jij nog geen idee hebt bij digitale mengtafels en hun mogelijkheden.
                    Last edited by vasco; 05-12-11, 13:29.

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

@WDV: gevonden....., check je PM even.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by WDV
                        is 12k, moet je zeker digitaal gaan.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Het is wellicht te overwegen om nog ff
                          3k erbij te sparen. Je kunt dan een SD9 van
                          Digico aanschaffen, die m.i. wat rider vriendelijker
                          is dan een M400/M480.

Bij een nwe Roland is de M480 te overwegen omdat deze,
                          als enige in de Roland-lijn, zich laat koppelen met nog
                          een M480.

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• WDV
                            • Dec 2011
                            • 6

Ja denk dat de SD9 van digico meer voor mij is dan.

Comment

• WDV
                              • Dec 2011
                              • 6

Dankjewel voor alle hulp bij deze vraag ik heb gekeken naar de SD9 van digico en het zag er wel goed uit.

Comment

Working...