extreem zachte uitsturing shure sm58 uhf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

extreem zachte uitsturing shure sm58 uhf

beste mede forummers.

heb sinds kort een 2e sm58 aangeschaft voor de spraak tijdens de drive in werkzaamheden
    echter als ik deze aansluit en alles instel en test de mic gaat hij extreem zacht,
    ik moet de gain echt helemaal op scherp zetten en de schuiven bijna volledig open om mezelf goed verstaanbaar te maken.
    iemand een idee hoe dit kan?
    het is wel een oudere sm58 met een uhf diversity ontvanger, freq 810.000 en is geen chinese namaak.

ik heb een veeeeel goedkopere mic set aangesloten van macmah van 100 euro en deze gaat gewoon 4x zo hard en zuiverder.....
    hoop dat iemand een idee heeft,

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Misschien is de kop van de microfoon gewoon defect of heb je last van een los contact? Om welk type zender/ontvanger gaat het?
    Jeroen van Geffen

Comment

• BJD
      • Oct 2007
      • 771

Stuur de de mixer misschien op mic level aan terwijl deze line level verwacht?
      Heb je in de zender een pad aanstaan op -10dB?
      Heb je de ontvanger al eens op een andere set aangesloten?
      Zit er een VU op de ontvanger en slaat deze wel goed uit?

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Volume draaiknopje op de achterkant al geprobeerd?
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by BJD
          Stuur de de mixer misschien op mic level aan terwijl deze line level verwacht?
          Heb je in de zender een pad aanstaan op -10dB?
          Heb je de ontvanger al eens op een andere set aangesloten?
          Zit er een VU op de ontvanger en slaat deze wel goed uit?
          line/mic beide geprobeert op de line geeft hij een iets hogere uitsturing maar nog scheelt het amper iets.
          heb de ontvanger etc vanmiddag getest bij mijn dealer op een digi tafel en daar deed hij hetzelfde
          vu zit er niet echt op is er maar 1 met 3 streepjes. die slaan trouwens wel aan.

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Volume draaiknopje op de achterkant al geprobeerd?
          deze zit er niet op volgens mij? enige draaibaar knopje wat je met een schroevendraaier die er bij zit kunt draaien is het SQUELCH KNOPJE?
          Originally posted by DMiXed
          Misschien is de kop van de microfoon gewoon defect of heb je last van een los contact? Om welk type zender/ontvanger gaat het?
          het is een bijna nieuwe mic, het type zender = shure canada 616231160 FCC ID: DD4UT2 MODEL: UT2 type zender = SHURE INCORPORATED UT4A-TR 810.300 Mhz IC 616A-UT4A

[img]http://img.auctiva.com/imgdata/4/6/5...5094677_tp.jpg[/img]
          [img]http://en.audiofanzine.com/utilities...s.pictures.jpg[/img]

gr rick

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Oke...op de voorkant...en het ding staat achterop op mic?
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by dj-inkognito
              heb de ontvanger etc vanmiddag getest bij mijn dealer op een digi tafel en daar deed hij hetzelfde
              Ik weet niet wat voor "dealer" dat is, maar die zou als deskundige toch onmiddellijk moeten kunnen vaststellen of je microfoon/ontvanger in orde is.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by Olaf Duffhuës
                Oke...op de voorkant...en het ding staat achterop op mic?
                ja op de voorkant staat de volume knop helemaal open.
                en op de foto staat hij op line ( foto van internet ) heb beide standen geprobeert zowel via mic als via line en hier geeft hij zelfs een iets harder volume

Originally posted by speakertech
                Ik weet niet wat voor "dealer" dat is, maar die zou als deskundige toch onmiddellijk moeten kunnen vaststellen of je microfoon/ontvanger in orde is.

Speakertech
                Feedback....
                dat zou hij ook kunnen maar dan moet hij naar de technishe dienst van de firma.
                wel gaf hij aan dat hijd acht dat het aan de kop lag. dat deze zijn beste tijd waarscheinlijk al gehad had. ( ookal is de mic nog geen 5x gebruikt...)

Rick

Comment

• DMiXed
                  • Jan 2008
                  • 370

Neem aan dat dit een tweede handsje is? Heb dit model ontvanger nog nooit gezien!
                  Vind het niet kunnen dat feedback je een microfoon verkoopt die niet werkt, bij jou niet en bij hun niet.
                  Die aankoop gaat dan ook onder het kopje "beetje jammer"!
                  Weet niet hoe je met je budget zit, maar is het niet verstandig om je geld terug te vragen en een (2e hands) PGX setje aan te schaffen?
                  Ik zou er echt niet blij mee zijn als mij dit verkocht werd, dat terzijde.
                  Maar heb zelf een tijdje met een PGX set gewerkt met een beta58 kop, werkte top, tot dat ie niet meer terugkwam na verhuur... ook eentje voor "beetje jammer"
                  Jeroen van Geffen

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

@DMiXed,

het is idd een 2e handsje, echter werden ze toen deze geproduceert werden wel degelijk met deze ontvanger verkocht door shure, zoek maar eens op google afbeeldingen van dit type dan zie je ze allemaal met deze ontvanger,
                    echter kostte deze miskoop me 200 pleuro's....( niet bij feedback gekocht btw, maar via collega bedrijfje ergens uit het land....
                    ik heb al zitten zoeken op marktplaats ed naar een 2e hands pgx of ander type alleen staan deze maar bar weinig op internet helaas.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

ik neem aan dat je de verkoper hebt geïnformeerd en het apparaat gaat terugsturen ?

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Heb je de -10db switch onder de kop gecheckt?

Als je nog PGX zoekt moet je maar even mailen heb nog wel wat setjes staan die je zeker een jaar probleemloos kan inzetten en waar ik geen hoofdprijs voor hoef!
                        Voorlopig lijkt de frequentieveiling ook even van de baan als de oplichtende telco's de wacht wordt aangezegd.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

sja,

'als het bijna te mooi is om waar te zijn'

dan is dit het meestal ook.

grtz
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

Originally posted by MusicSupport
                            Heb je de -10db switch onder de kop gecheckt?

Als je nog PGX zoekt moet je maar even mailen heb nog wel wat setjes staan die je zeker een jaar probleemloos kan inzetten en waar ik geen hoofdprijs voor hoef!
                            Voorlopig lijkt de frequentieveiling ook even van de baan als de oplichtende telco's de wacht wordt aangezegd.
                            onder de kop kan ik nergens een switch vinden?
                            stuur me anders even een prive bericht met een prijs etc.
                            heb wel interesse mits we over de prijs uitkomen.

zal deze door men dealer op laten sturen en kijken wat reparatie gaat kosten als die wel defect blijkt.

Rick

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

heb zojuist 2 shure sm58 ( pgx2 ) met pgx4 ontvangers gekocht voor 350 euro.
                              in deze zit dus WEL een -10db 0db switch, welke dus in die ander met de zachte uitsturing NIET zit?
                              heb ik hier dan toch met een chinees te maken?! de nieuwe die ik nu heb aangeschaft zijn namelijk WEL goed. en klinken perfect.

toch bedankt voor al jullie hulp probleem is opgelost nu dus.

Rick

Comment

Working...