Weet iemand hoeveel kwaliteitsverlies men heeft bij een actieve microfoonsplitter?
Kwaliteitsverlies bij een microfoonsplitter
Collapse
X
-
Wij hebben een aantal jaren geleden Kt 1248's
en daar gaat je kwaliteit echt van omhoog van plaats omlaaggroeten alex
Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem. -
dit is niet het geval als je zo'n goedkope spilitterbak van bijvoorbeeld thomann neemt lijkt mij
A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Dat kan wel, als de splitter op het podium staat, van goede of zelfs beter kwaliteit is als de microfoon ingangstrap van de mengtafel. Het voordeel is dat de low level microfoon signalen maar een korte afstand hoeven te overbruggen.
Ook de uitgangstrafo's van deze splitter word met optimaler signaal aangestuurd.
Het allergrootste nadeel is altijd geweest dat de gain dus op het podium ingesteld moest worden (heel soms remote...)
En dat deze met alle afgaande lijnen mee loopt.Comment
-
kt's hebben overal trafo's tussen dus geen rare brommetjes, naar de tafels lijn nivo i.pv. mic dus meer signaal.
voor gainen op het podium is ff wennen maar veelal kan je ze gewoon op nul zetten 48 volt vind ik wel makkelijk op het podium
hij die prikt kan er gelijk voeding opzetten en met een eigen pfl kan je mee luisteren of alles werkt.
Het was een serieuze investering maar wel een hele goede.
hebben hier ook wat van die square one dingen ook leuk maar niet te vergelijken met de 1248's
En mij is altijd vertelt dat de pre-amps van de 1248 dezelfde zijn als in de xl-4groeten alex
Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.Comment
-
-
Comment
-
Comment
-
Krijg hier een hifi-forum-gevoel bij, ik ga gelijk 256 (8x 32) splitterkanalen in mijn setup opnemen voor de S1608 snakes om die geweldige kwaliteit te halen die jullie mij beloven, zal er ook wat op de uitgangen zetten want daar zal het ook wel beter worden
Ben het eens dat een goede mic splitter je kwaliteit niet omlaag zal halen, zwakste schakel bepaalt de kwaliteit tenslotte. Hoe zit het vervolgens met de ingangen van je tafel, heeft dat geen invloed in de schakel. Ik kan gewoon een Behringer tafel nemen met een hele reeks splitters en de kwaliteit schiet omhoog zoals het hier nu zo mooi wordt verteld.
Comment
-
Iedere schakel in je signaalketen tast het oorspronkelijke signaal aan, dus ook een microfoon splitter.
Zou dit niet zo zijn dan is er nooit meer een discussie over welk merk beter is, er is immers geen kwaliteitsverlies.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik zeg: geef zanger Rinus ook zo'n ding voor Kerst!All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
Wat blijkt, zelfs de splitters van Thomann hebben trafo's.
Krijg hier een hifi-forum-gevoel bij, ik ga gelijk 256 (8x 32) splitterkanalen in mijn setup opnemen voor de S1608 snakes om die geweldige kwaliteit te halen die jullie mij beloven, zal er ook wat op de uitgangen zetten want daar zal het ook wel beter worden
Ben het eens dat een goede mic splitter je kwaliteit niet omlaag zal halen, zwakste schakel bepaalt de kwaliteit tenslotte. Hoe zit het vervolgens met de ingangen van je tafel, heeft dat geen invloed in de schakel. Ik kan gewoon een Behringer tafel nemen met een hele reeks splitters en de kwaliteit schiet omhoog zoals het hier nu zo mooi wordt verteld.
de rede waarom je geluid ,meestal beter word met de genoemde KT splitters is om dat de preamps (XL4) die daar in zitten vele male n beter zijn dan van de gemiddelde mengtafel, en omdat het signaal vanaf het podium naar FOH op line nivo gaat.
nu zal je denken lastig dat je gain op het podium staat, hier gewoon je gains zo ztten dat ze niet de clip ingaan gewoon rond de +6/12 db ( XL4 preams beginnen pas lekker te klinken boven de 0 dB) en dan bijregelen met de gain op je mixer.
in de thomann splitters zitten indardaad trafo's, maar ik wil niet weten wat voor en en wil al helemaal niet weten wat deze met je fase gedrag van het signaal doen.
de meeste goedkope trafo's gaan in het laag in phase 3x de aardbol rond. ( net als de meeste goedkope DI;s)
in goede splitters zal je meestal trafo's tegenkomen van Luhndal of nog beter : Jensen.
A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
Comment