Digico Draadloos

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

Digico Draadloos

Hee Luitjes,

Heeft er iemand ooit is gehoord van het draadloos aansturen van een digico ?
    Ik hoorde net van een collega dat dat kan.... maar heeft iemand dit al ooit geprobeerd ?

Ik wil wel is wat meer hierover weten

Graag wat reacties
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Ja, dat is, zover ik weet, mogelijk over ethernet/wlan.
    Je moet dan wel een laptop of tablet hebben die Windows draait.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Pipping
      • Aug 2010
      • 83

Ja ik hoorde dat in de wandelgangen, ik denk ik zal eens checken of iemand weet of dat uberhout wel mogelijk is

dankje voor de reactie

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Windows laptop/tablet met zelfde software als op de console. Vast IP adres en juiste subnet mask op je laptop. Draaien in full mirror. Is even pielen in het begin, maar het werkt aardig. Dit staat overigens goed in de manual beschreven dus daar kom je een heel eind mee.

Het lekkerste werkt het rechtstreeks, maar op het moment dat je wifi even niet lekker is, heb je kans dat de verbinding met de console stopt (ook als je wifi weer terug is, blijft hij offline). Als je de luxe hebt van twee laptops, zou ik de mirror met een draadje doen en dan remote desktop met het tabletje.

Dit is de ervaring van één weekje systeemtechen met een SD9 dus misschien hebben andere mensen betere ervaringen.

Oh, resolutie van de digico schermen is flink, dus met een 1152x864 tablet zit je net krap aan en moet je scrollen om je faders te kunnen zien. Weet niet meer precies hoeveel het was.

Comment

• daiquiri
          • Dec 2004
          • 26

Thanx voor je uitleg Gert ;-)

Beste Pipping,
          - kijk eerst welk type digico je gebruikt, met welke software versie
          - dan kun je op www.digico.org van die versie de offline versie dowloaden
          - lees de read me en installer hem op je laptop
          - zet in je tafel in de opties van je sessie de knop "netwerk" aan, en herstart
          - Op de masterpage zie je een pagina netwerk , hier lees je het ip adres af
          - in je laptop maak je een statisch ip adres aan in dezelfde groep,
          - Let op , subnetmask voor D serie is 255.255.0.0 en voor SD serie 255.255.255.0
          - met een crossed ethernet kabel of een wireless router verbinding maken
          - In de netwerk pagina kun je sessie zenden/ontvangen
          - druk op mirror en je hangt aan elkaar

Bij instabiele netwerken, bij bv veel vuil in de lucht , of als je door trappenhuis naar
          bv balkon moet is het inderdaad aan te raden om een kleine mini pc, of laptop achterop
          direct aan het netwerk van de mixer te hangen, en een remote laptopje via rdp, vpc
          hier aan te hangen, dat maakt je eenstuk flexibeler.

Heeft tevens als bijkomend voordeel dat ieder tabletgeval van elk merk wat VPC,
          RDP etc aan boord heeft nu ook als remote gebruikt kan worden.

Succes !

Comment

Working...