Lab Gruppen 1200c goed voor Turbosound TMS-2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annwn
    • Apr 2006
    • 91

Lab Gruppen 1200c goed voor Turbosound TMS-2

Hallo allemaal, Ik wil graag mn Turbosound TMS'2 van een lichtgewicht versterker voorzien en het liefst zo compact mogelijk.
    Ik kwam daarom uit op een Lab Gruppen 1200c aangezien deze 4 kanaals is ben ik dan meteen klaar naast wat processing natuurlijk.

Mijn vraag de Lab Gruppen 1200c leverd namelijk 4x 350watt op 8ohm 20hz - 20khz
    De TMS-2's mogen op het hoog 150watt 16ohm dus 300watt 8ohm gezet worden en op het laag 250watt 8ohm..

Nou wordt als vuistregel vaak aangehouden het RMS vermogen dubbel te nemen dus dan zou deze 1200c te weinig geven.. Komt meer in de buurt van 1.5 keer zoveel vermogen in plaats van 2x.

Doe ik er verstandig aan deze speaker aan te sturen met deze lab gruppen of loop ik dan kans de boel snel te slopen.
    Ik kan verder niet echt een 4 kanaals versterker vinden die 4x600watt 8ohm zou leveren.
    Enige suggesties zijn welkom.

Mvg,
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

vuistregel is 1.5 TOT 2 keer het RMS vermogen.
    kan dus wel degelijk.
    je speakers kun je altijd slopen, als je er gewoon normaal mee omgaat en ze niet serieus laat clippen is er niets aan de hand. in dit geval loopt dus eerder de versterker kapot dan je speakers.

het is maar net waar je zelf genoegen mee neemt. heb je dit vermogen echt allemaal nodig? zo heel veel hoorbaar verschil zal er in 1 van 600 watt 8ohm niet zitten.
    toevallig geen dealer in de buurt zitten die deze versterker verkoopt? beetje fatsoenlijke dealer laat hem je namelijk gerust testen op je eigen setje. dan weetje of het genoeg is.

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Een gedegen concurrent van Lab is MC2,
      die vaak een betere recensie in tests krijgt.

De
      E 4-75 geeft je 4 x 775 watt op 8 Ohm
      en zelfs 4 x 900 watt op 4 Ohm.

grzt
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by dj-inkognito
        vuistregel is 1.5 TOT 2 keer het RMS vermogen.
        Dit zijn wel bescheiden opgegeven vermogens, als je er met verstand mee omgaat kan er best wel wat meer op dan 2 keer.

Waarom geen 2 versterkers?

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Draaien hiero met ramaudio amps.
          Een ram s6044 braakt er toch 4x 1480 watt aan 4 ohm uit.
          en een 1000 watt aan 8 ohm.
          Zijn door de jaren heen gebleken als erg betrouwbare amps.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Lab Gruppen FP+ 6.000Q, bijna het dubbele van de 1200, en anders zijn er altijd de FP+ 10.000Q en de PLM 20.000Q nog (die laatste doet 4*4400 op 4 ohm:O)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...