Iphone Apps

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Iphone Apps

Gebruiken jullie Iphone apps? En dan natuurlijk; welke gebruik je en doet het een beetje wat je er van zou mogen verwachten?

Ik heb net een "safenoise" gedownload, een dB-meter met logging. Het zal me verbazen als het enigzins nauwkeurig werkt, alhoewel de app wel in samenwerking met bv Bruel & Kjaer is ontwikkeld. Ik zal hem binnenkort eens testen. En mocht het werken, dan is het natuurlijk geweldig, altijd een dB-meter bij de hand.

Ik heb ook een spectrum analyser gedownload "spectrumview" Ik ben benieuwd tijdens een volgend optreden.

Wat is jullie ervaring met Iphone Apps??
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Iphone apps weet ik niet, maar bij android apps voor bijv. samsung is over het algemeen de ijking knudde, en is het maximale bereik ca 95 dB(a).
    Daarboven lopen de micr. versterkertjes in de telefoontjes vast...Heb je dus niet veel aan bij een live rockband...

Heb nu een iPad. Ben benieuwd hoe die op dit soort apps reageert.

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

- UE spl
      - frequentie finder
      - waterpas

werken allen naar (mijn) behoren.

Wishes, maar wel erg duur zijn de app voor besturing XTA
      en de analyser van uhhh uhhhh.....

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

VNC. Kost zo'n 8 euro maar werkt echt gruwelijk goed. Ideaal als "extraatje" naast je systeem tablet. Je moet zo nu en dan wel eens piesen en dan loop je langs die outfill waarvan je denkt "die mag wel wat frisser". Binnen 10 seconden ben je online en druk je er een EQ punt in. En als je erg veel zelfvertrouwen hebt, kun je dat EQ punt ook op het toilet erin drukken

Wel even VNC server op je systeem tablet open gooien.

Wist je al dat Mac OS standaard een VNC server / viewer aan boord heeft? Daar kletst deze app ook prima mee.
        Last edited by gertgeluid; 14-12-11, 22:59.

Comment

• e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

Iphone apps voor geluid zijn zeker aardig wat, de safe-noise van cauberg.huygen/Bruel en Kjaer is een recente, zal ook wel te ijken zijn (ik heb zelf geen iphone, voor android is ook wel wat te krijgen.

een eerder topic. http://www.licht-geluid.nl/forum/tec...r-android.html

De nieuwste versie van Ios heeft een gain regeling voor de microfoon, hiermee zou de limiet voor meten boven de 105 dB te omzeilen zijn.
          niet alle apps zijn hiervoor al aangepast.

De begrenzing speelt ook bij android, de AD omzetting heeft een limiet bij ca 100 dB.

groet jurjen
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Joost1989
            • Feb 2009
            • 20

ik gebruik mijn iPhone als licht remote:
            FocusRemote, stuurt art-net over wifi
            iControl stuurt rechtstreeks de vector (werkt ook met on-pc)

daarnaast:
            iSwatch, alle lee rosco gam filter nummers/kleueren
            iSwitch, om dip stiings uit te rekenen

en bijna alle grote lichttafels (ma, etc, compulite, chamsys) hebben wel een remote voor de iphone

Comment

• e-sonic
              • Aug 2004
              • 329

Recente app test voor geluid van een raadgevend ingenieursbureau

En een verslag van een test bij een beurs, ik heb daar m'n android laten testen, de meeste apps voor dit platform zijn maar tendele bruikbaar.

groet jurjen
              Last edited by e-sonic; 05-05-12, 12:18. Reason: link togevoegd
              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

RTA en dB meter..

Leuke tip : PA Bible...Merken typen met diverse informatie...Is wel eens handig..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Yamaha Stagemix. Ideaal voor monitormixen in festivalsettings. Na de gebruikelijke omprikkerij zet ik op de tafel een basismix neer en loop ik vervolgens bij de muzikanten langs om realtime de afzonderlijke mixen te finetunen. Helemaal top! Een tijdje geleden had ik op een festival een eenmansact met allerlei keyboards, effecten en andere geluidenmakers. Na een korte uitleg heb ik gewoon de iPad bij hem neergelegd zodat 'ie het verder zelf kon regelen. Ik zat aan de zijkant een broodje te eten en hoefde alleen maar een oogje in het zeil te houden. Hij blij, ik blij :-)

Ook super voor (nette/kleine) klusjes waarbij de opdrachtgever liever geen mengtafel in de zaal heeft. Tafel op de zijkant van het podium en af en toe de zaal in met de iPad.

Comment

• Lynx
                    • Nov 2010
                    • 94

Mijn apps:
                    RTA, Tyro Tuner (gitaar stemmer), IRigging, DipSwitch, Icontrol (remote voor compulite lichttafels), ZerOSRemote (remote voor Zero 88 tafels), Audio Calc, Freq. Finder, JL Audio en Iswatch. Op de Ipad heb ik er ook nog de remote voor Yamaha tafels bij.

Veel van deze apps zijn meer speelgoed maar er zitten toch wel handige apps bij zoals Irigging, Audio Calc, Freq. Finder en de remote apps.

Comment

Working...