Sneller nee tegen luidruchtig feest.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

[QUOTE=Robert H;577802]Ik ben zo'n huiseigenaar :-)

zielig mannetje ben zij zeg en er nog om lachen ook.
    als jij een kroeg niet gezellig vind moet je er niet naast gaan wonen sukkel!!!
    die kroeg was er eerder als jij dus jij hebt geen recht van spreken.
    hoop dat ze met koninginnedag door je bievenbus zeiken, nee nog beter met oud en nieuw een nitraat door je brievenbus flikkeren.
    door moncholen als jou word deze samenleven zo vertrut.
    ga je schamen
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

En over mijn uitspraak word er een zucht gegeven......

EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by daviddewaard
        Dus omdat ik mijn hele leven al door rood rij moet jij stoppen als ik eraan kom...
        Dus omdat ik 12 jaar geleden nog geen PC had mag jij vandaag een virus bouwen voor me..

gelul van een dronken aardbei. Er zijn gewoon regels, opgesteld ergens in begin '90er jaren, en beide partijen moeten zich daar aan houden.
        En dat die kastelein al die jaren mazzel heeft gehad maakt voor het verhaal niks uit.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

[QUOTE=daviddewaard;577819]
          Originally posted by Robert H
          Ik ben zo'n huiseigenaar :-)

sukkel!!!
          door je bievenbus zeiken, een nitraat door je brievenbus flikkeren.
          door moncholen
          ga je schamen
          Dat ga je schamen kan ik me wel in vinden maar dan wel jij david .
          Je kan ook zonder grof te worden je mening geven . Dit soort scheld kanonades zijn niet nodig om je mening te ventileren .

Met vriendelijke groeten

Comment

• Robert H
            • Jan 2006
            • 378

Originally posted by Rolandino
            Een kroeg die elke dag open is tot 2uur en die leeg is en dan het geluid hard heeft staan is ook verkeerd bezig.

Een kroeg die 7 dagen per week open is en in het weekend volle bak heeft om 2uur dicht hoort te zijn maar om half 5 in de nacht nog harde muziek draait is ook fout bezig.

Dat is een heel andere klacht dan waar Robert H zich aan ergert.
            Euh... je omschrijft nu juist de situatie zoals 'ie was! Die gast zat op een doordeweekse avond in zijn eentje z'n complete CD-collectie door te spitten op oorlogssterkte. En als het gezellig was op zaterdag, knalde hij rustig tot een uur of 5 door.

Originally posted by DJ Antoon
            Dan begrijp ik eigenlijk niet goed wat je hier op het forum doet? Ik neem aan dat je geen muziek maakt of uitversterkt, want dan ga je, tegen je eigen regels in.
            Muzikant, geluidstechneut en law-abiding citizen. Ik heb het niet over de evenementen en locaties waar ik doorgaans werk. De 'overlast' die daar veroorzaakt wordt richting omwondenden, is op één of andere manier legaal. Ik heb het over concertzalen en kroegen die de afgelopen 30 jaar wel hun geluidsvolume maar niet de isolatie hebben verdrievoudigd. Ook al zou er één huis naast Ahoy staan, als diegene er last van heeft en metingen bevestigen dat, dan moet Ahoy daar iets aan doen. [/QUOTE]

Originally posted by kokkie
            Robert, waarom staat er niet in je post dat je naïef bent? (...) met voorbedachte rade het plezier van vele mensen te verzieken
            Lees ook even de bijdragen van MusicXtra en anderen die wel over enig relativeringsvermogen beschikken. Ik vergal niemands plezier met voorbedachte rade, dat doet een kroegeigenaar die zich niet aan de regels houdt. Naíef ben ik evenmin. Als jij denkt dat je bij een huis naast een kroeg automatisch de overlast erbij koopt, ben jij degene die naïef is. Punt blijft dat niemand in dit land overlast mag veroorzaken. Ik vond dit een mooi huis en ja, ik moest lachen toen ik die waarschuwingen las. Het is toch van de zotte dat je in een officieel document wordt voorbereid op een buurman die de regels overtreedt? Ik heb me inderdaad niet laten afschrikken. Je zou dit naiëf kunnen noemen, ik noem het liever realistisch.

Als hier bij wijze van spreken op 30 april het feest losbarst voor de deur met een keurig georganiseerd Oranjefeest met alle vergunningen en vrijstellingen, loop ik vooraan in de polonaise met een glas bier. Ik hou echt wel van een feestje, maar ik respecteer op alle fronten de regels en fatsoensnormen die gelden in dit land. Als de kroegbaas op dinsdagnacht om 01:00 uur vindt dat de nieuwe CD van Frans Bauer toch écht wel helemaal te gek klinkt op 120 dB dan grijp ik in. Mijn dochter moet de volgende dag gewoon weer naar school. Stoer? Kinderachtig? Klierderig? Nee, hij mag dit net zo min als ik! Of heb je met zo'n Heinekenreclame op de gevel opeens allerlei privileges?

Originally posted by daviddewaard

zielig mannetje ben zij zeg en er nog om lachen ook.
            als jij een kroeg niet gezellig vind moet je er niet naast gaan wonen sukkel!!!
            hoop dat ze met koninginnedag door je bievenbus zeiken, nee nog beter met oud en nieuw een nitraat door je brievenbus flikkeren.
            door moncholen als jou word deze samenleven zo vertrut.
            ga je schamen
            "Mongolen" is met een "g"

Originally posted by showband
            Maar Naast een bestaande kroeg wonen en daarna vinden dat die vervelend is lijkt me allesbehalve redelijk.
            Maar vertel mij nu eens in duidelijke taal waaróm het logisch is dat een kroeg overlast veroorzaakt? En dan bedoel ik niet de dronken bezoekers die midden in de nacht af en toe iets te luidruchtig afscheid nemen. Ik ben heus niet zo kinderachtig om de kastelein daar verantwoordelijk te houden. Het gaat mij puur om geluidsoverlast, in dit specifieke geval een paar kneiters van luidsprekers met een heerlijk lowbudget-piekje rond de 125 Hz. Ik mag (letterlijk, wettelijk bepaald) 's nachts geen harde muziek draaien, waarom hij wel? Als hij zo nodig af en toe wil knallen dan isoleert 'ie de boel maar. En dat heeft niets met mijn 'gezeur' te maken, dat was ook voor mijn komst al zijn verantwoordelijkheid!

Ik snap best wel dat ik hier afgeschilderd wordt als truttig, maar heel eerlijk gezegd vind ik dat vreemd.
            Last edited by Robert H; 12-02-12, 17:38.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Uit je eerste post gaf je een heel andere indruk. Mocht het echt zo zijn wat jij omschrijft dan heb je zeker wel een punt.

Eigenaar moet zich natuurlijk wel aan de regels houden. Zijn er ondanks deze regels ( waaraan de eigenaar zich houdt ) toch nog klachten moet je ze echt bij jezelf zoeken.

We weten ook allemaal dat in de nacht als iedereen slaapt je nog een speld kan horen vallen wat van niets tot ergernis kan worden opgevat.

Als er in de nacht een zware diesel bij jouw huis voorbij rijdt heb je ook overlast ( moet dan de gemeente even de weg omleggen voor jou ? )

Maar je hebt een punt dat als de eigenaar van cafe open is en geen klanten heeft zitten en in feite zonder reden vol gas geeft deze eigenaar wel een probleem creeert. Dan heb je in feite wel een rede om te gaan klagen bij de eigenaar.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Originally posted by MacGyverSounds
                gelul van een dronken aardbei.
                Die had ik nog niet gehoord.....

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Als er in de nacht een zware diesel bij jouw huis voorbij rijdt heb je ook overlast ( moet dan de gemeente even de weg omleggen voor jou ? )
                  En daar pak je me meteen op mijn eigen zwakheid, dat moet ik dan wel toegeven. Wanneer er hier ergens in de buurt een groot concert zou worden georganiseerd waarbij de glazen in de kast staan te dansen, zou ik de TV wat harder zetten en dan maar iets later gaan slapen. Gek genoeg (hoewel...) zal ik me op zo'n moment geen moment ergeren. Het gaat mij om die rare vanzelfsprekendheden. Geen huis kopen naast aso's? Geen huis kopen naast een luidruchtige kroeg? Waarom niet, ik kan toch mijn best doen om het recht aan mijn kant te krijgen?

En laten we eerlijk zijn: In the end heb ik nu een prachtig huis, ben nog steeds on speaking terms met mijn kroegbaasbuurman en de rest van de buurt vraagt zich met rooie wangetjes af waarom ze niet veel eerder met die man zijn gaan praten.

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

En daar pak je me meteen op mijn eigen zwakheid, dat moet ik dan wel toegeven. Wanneer er hier ergens in de buurt een groot concert zou worden georganiseerd waarbij de glazen in de kast staan te dansen, zou ik de TV wat harder zetten en dan maar iets later gaan slapen. Gek genoeg (hoewel...) zal ik me op zo'n moment geen moment ergeren. Het gaat mij om die rare vanzelfsprekendheden. Geen huis kopen naast aso's? Geen huis kopen naast een luidruchtige kroeg? Waarom niet, ik kan toch mijn best doen om het recht aan mijn kant te krijgen?

En laten we eerlijk zijn: In the end heb ik nu een prachtig huis, ben nog steeds on speaking terms met mijn kroegbaasbuurman en de rest van de buurt vraagt zich met rooie wangetjes af waarom ze niet veel eerder met die man zijn gaan praten.
                    Als handhaver kan ik niets anders zeggen dan "respect!" als je als overlasthebbende (klager is echt een verkeerd woord vind ik) on speaking terms weet te blijven en daarnaast ook overlast weet te verminderen.
                    wat we tegenwoordig veel zien is dat mensen hun klacht wegleggen bij de gemeente en verwachten dat we het wel oplossen, niet willen dat er gemeten wordt bij hen en dergelijke. daar helpt een gesprek vaak veel meer bij omdat dat niet eerder heeft plaatsgevonden.
                    Wat er dan na overleg nog overblijft zijn de kroegbazen die echt niet willen, en daar maken wij dan weer werk van. klagers die onterecht klagen zijn echt zeldzaam.
                    De wetgeving in nederland is al zo lang niet gewijzigd dat je als ondernemer kunt weten waar je aan moet voldoen.
                    Als ik dan de reacties hier zo lees, dan snap ik ook weer dat er nog steeds zo vaak gemeten moet worden; ons vakgebied zou echt eens wat volwassener moeten worden. Organisaties als NSG verzetten hier veel werk in, maar tegen onwillendheid kan je niets doen!

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Eerlijk: als ik een kroeg zou hebben zou ik nog liever in discussie gaan met Robert H dan zowat alle andere mensen die al in dit topic gereageerd hebben...

Respect voor de manier waarop Robert H hier netjes blijft reageren op de postings van sommigen individuen die absoluut geen maturiteit vertonen!
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by Timo Beckman
                        Die had ik nog niet gehoord.....
                        is van Koot en Bie.. ( ben zelf niet zo origineel..LOL)

maareh, inderdaad, waarom moet ik wel een APK op mn busje, en mag een kroegbaas gewoon een eind in het wilde west weg klungelen?
                        kijk in de gemiddelde bruine kroeg de elektrische installatie eens na..kun je lachen..

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

"Mongolen" is met een "g"
                          WIN!

Ik had (voor de minder geciviliseerde reacties kwamen) een post geschreven waarin ik de punten die de anderen hier aangedragen hebben ook aandroeg, maar drukte toen op het verkeerde knopje. Ook een vorm van overlast... maar dan van mezelf
                          Anyway: waar het op neerkwam was dat er dertigduizend verschillende soorten overlast zijn. Last van een kroeg of poppodium waar je pal naast gaat wonen is een klein beetje je eigen keuze. Je weet wat je zou kunnen verwachten. Dan doel ik niet op sub wat om 3 uur 's nachts met 110dB door je huis dendert (daar kan tenslotte makkelijk wat aan gedaan worden) maar op bijvoorbeeld lallende mensen op straat. Daar kan de uitbater doorgaans weinig aan doen (als hij het al door heeft) en valt ook gewoon onder verstoring van de openbare orde. Staan geinige straffen op trouwens.
                          Dat is echter allemaal iets heel anders dan waar dit topic op gebasseerd is: een beukende kermis (waarbij de wettelijk vastgestelde geluidslimieten hoogstwaarschijnlijk ruim overschreden worden) ZONDER vooraf informatie te verstrekken aan de direct omwonende. Bij de evenementen die ik mede organiseer is het informeren van onwonende een belangrijk stukje uit het draaiboek van de promotiemedewerkers en wordt door de gemeente toegejuicht. Resultaat: ik heb nog nooit klachten gehad tijdens of na een evenement waarbij ik onderdeel was van de organisatie. Dan praat ik bijvoorbeeld over festivals en openbare nieuwjaarsvieringen in de buitenlucht (inclusief DJ).
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

Ik bedoel er verder niets mee maar in het begin was je reactie nogal links tegenover de situatie die je later beschrijft.

Na het laatste verhaal van jou pas ik me ook aan met het feit dat ik ook al eerder aangaf dat ALS de uitbater zich niet aan de regels houdt jij in feite terecht mag klagen.

Regels zijn regels daar moet ieder zich aan houden doe je dat niet dan zijn de consequentie's voor jezelf.

De klachten van jou veranderen na het eerste verhaal.

Comment

• Robert H
                              • Jan 2006
                              • 378

Ik bedoel er verder niets mee maar in het begin was je reactie nogal links tegenover de situatie die je later beschrijft.
                              Ben doorgaans vrij rechts, behalve als links even beter uitkomt ;-) Ben het met je eens dat mijn eerste post enige toelichting miste. Gelukkig sneeuwde dat gebrek aan nuance al snel onder door allerlei dreigementen richting mijn brievenbus en deurmat...

Ik kan gewoon erg slecht tegen lui die menen dat regels of afspraken niet voor hen gelden. En dan niet alleen specifiek voor zaken uit onze business. Je zou eens naast me moeten zitten in een auto, ik ben in staat om gasten te lynchen als ze geen richting aangeven op een rotonde. Of dat gezond is, laat ik even in het midden maar het illustreert wel hoe ik erover denk.

Vooropgesteld dat ik geen volgeling van G.W. uit V. ben, deel ik zijn mening dat je je met 16 miljoen mensen op zo'n klein stukkie grond gewoon moet gedragen. Het kost mij in ieder geval geen enkele moeite en om nu te zeggen dat ik daardoor een kutleven heb...

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

tja dat laatste regeltje ben ik van mening dat dat aan jezelf ligt.

Als jouw leven kut is omdat een ander niet doet zoals het zou horen dat dat echt bij jezelf ligt.

Stoor je er niet aan en leef je eigen leven is mijn motto.

Ik denk als je in mijn leven zou staan had je zelfmoord gepleegd !

Maar terugkomend over je buurman heb je redelijk kontakt met hem wat op zich ook redeloijk loopt of zegt hij ja in je gezicht en achter je rug om zegt hij nee ?

Comment

Working...