Welke Actieve RCF Sub bij RCF art-315

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • typetwoparts
    • Mar 2010
    • 14

    Welke Actieve RCF Sub bij RCF art-315

    Hallo

    Sinds een 2-tal jaar zijn we in het bezit van een RCF setje actieve luidsprekers, ART-315 , waar we overigens zeer tevreden over zijn. In mijn eerste topic schreef ik nog wel dat ik geen sub nodig had, maar iedereen maakt wel eens een foutje zeker? en dus :
    Nu willen we af en toe een beetje meer bass, en voorlopig doen we dat met 2 bass luidsprekers van een onbekend type.
    We zouden graag overschakelen naar 1 actieve subwoofer van RCF die we centraal zouden plaatsen.
    Onze hobby feestjes zijn gemiddeld voor 150 personen, zowel binnen als in openlucht. Wij doen dit enkel als hobby, maar wel met degelijk materiaal.
    Wat raden jullie aan? Belangrijk is ons budget, en dat zit tussen de 1000 en 1500 € MAX.

    Dank bij voorbaat.

    Groeten,
    Kurt.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

    #2
    Voor dat geld heb je een RCF 4-PRO 8003 AS sub, die moet in zn eentje prima een setje ART 315A bij kunnen houden. Hij past mooi binnen je budget, met nog een paar tientjes over voor een hondje/vaste wielplaat. Bij de muziekvereniging hebben we met carnaval een 8001 AS (soort van voorloper) met een ART 525A per kant, en dat gaat als een trein. Aangezien de 525 toppen zowel qua vermogen (750Wrms tegen 350Wrms) als qua geluidsdruk (131dB tegen 128dB) een trapje hoger ligt moet 1 sub voorlopig een hele verbetering zijn voor jullie feesten. 150 man op de dansvloer gaat je niet lukken met 1 sub, maar als jullie het soort feestjes draaien die ik nu in mn hoofd heb (50 jarigen, schoolfeestjes, sportverenigingen etc.) dan kom je er echt wel. Uiteraard blijft het beste advies: Luisteren met je eigen oren, en misschien die van een aantal vrienden/kennissen.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

    Comment

    • typetwoparts
      • Mar 2010
      • 14

      #3
      Stel nu louter hypothetisch, zodat jullie vrij kunnen advies geven, dat er een stel RCF ART 705AS Subwoofers te koop staan 2de hands voor 1300 euro, zijn deze dan het overwegen waard om te kopen, of is toch nog beter om één nieuwe 4PRO 8003 aan te schaffen?

      Gr.
      Kurt.

      Comment

      • Smitters
        • Feb 2011
        • 16

        #4
        Ik zou die 705 AS subs toch overwegen. Zodanig heb je meer dan voldoende power voor mss nog toekomstige klusjes.. en zijn compacter en wegen minder.. Altijd leuk voor de rug .

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Van de andere kant, als je met 2 man bent is die 8003 prima te tillen (wieltjes heb je met de 705's toch ook nodig), en 1 8003 is qua vervoer dan weer een stuk compacter dan 2 705...

          Ga luisteren bij een zaak waar ze beide kasten hebben staan, neem evt. je eigen toppen mee en ga proberen wat beter werkt (bij voorkeur in een hele grote ruimte of buiten).


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          Working...