Wat nog weinig over ge-o.h.'d is op dit forum is.
het "goede basisgeluid" op het podium en In-Ear setups.
Steeds meer bands hebben de helft tot 2/3 van het podium als d.i. (bij ons is het 5 man stil en vier man hoorbaar. drums 3x toeter)
Uitsluitend drums en blazers komen nog door. En als het heel zacht is met getrainde vocalisten de zang. (op een bruiloft ben je zo hoorbaar over de drums heen als je een beetje gaat belten)
Je kunt dan als technicus niet meer " uitgaan van een basisgeluid" op het toneel.
Met die totale beheersing van het geluid komt de totale verantwoordelijkheid over de mix.
Hoe bereiden jullie je daarop voor?
-ga je uit van " hoe je de plaat herrinert" bij coverbands?
-ga je demo's checken op websites?
-zet je iets moois neer en hoop je dat het de bedoeling van de band vertegenwoordigd?
Even hier voor de sake of discussion uitgaande van goede presets in de wonderdoosjes. (het blijft shit in is shit uit)
is het nuttig om een soort "wens" op de priklijst te formuleren?
Zou daar wat mee gedaan worden?
het "goede basisgeluid" op het podium en In-Ear setups.
Steeds meer bands hebben de helft tot 2/3 van het podium als d.i. (bij ons is het 5 man stil en vier man hoorbaar. drums 3x toeter)
Uitsluitend drums en blazers komen nog door. En als het heel zacht is met getrainde vocalisten de zang. (op een bruiloft ben je zo hoorbaar over de drums heen als je een beetje gaat belten)
Je kunt dan als technicus niet meer " uitgaan van een basisgeluid" op het toneel.
Met die totale beheersing van het geluid komt de totale verantwoordelijkheid over de mix.
Hoe bereiden jullie je daarop voor?
-ga je uit van " hoe je de plaat herrinert" bij coverbands?
-ga je demo's checken op websites?
-zet je iets moois neer en hoop je dat het de bedoeling van de band vertegenwoordigd?
Even hier voor de sake of discussion uitgaande van goede presets in de wonderdoosjes. (het blijft shit in is shit uit)
is het nuttig om een soort "wens" op de priklijst te formuleren?
Zou daar wat mee gedaan worden?
Comment