kabeloplossing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #46
    Originally posted by renevanh
    Dan heb je het dus over het type kabel, niet over de category.
    Solid, stranded, (un)shielded, etc, dat kan allemaal cat5e zijn.
    Correct, my bad. Ik heb de patchkabels voor het gemak even over een kam geschoren. Deze zijn meestal uit dunne solid litzen gemaakt, maar uiteraard niet allemaal.

    Stranded wire in je kabel is beter bestand tegen rollen en afrollen en rekt niet uit net als solid wire waardoor je kabel gaat krullen, de twist en impendantie veranderden en de kabel dus niet meer betrouwbaar is.

    De beste UTP/SFTP kabel die ik hier heb liggen is toch wel de Proplex variant. Deze is stranded AWG24 en voorzien van kevlar en braided/gevlochten afscherming. Kost wat maar dan heb je wel een retebetrouwbare kabel. (Zie je bij de grote bedrijven ook vaak in de 5P DMX variant verschijnen.)

    Ik sta nog steeds open voor links naar kabelboeren die een mooi combi dingetje in elkaar hebben geflanst!
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • BJD
      • Oct 2007
      • 771

      #47
      Originally posted by renevanh
      Dan heb je het dus over het type kabel, niet over de category.
      Solid, stranded, (un)shielded, etc, dat kan allemaal cat5e zijn.
      Ik heb het nooit over iets anders dan CAT5e gehad

      Originally posted by MusicSupport
      Ik sta nog steeds open voor links naar kabelboeren die een mooi combi dingetje in elkaar hebben geflanst!
      Volgens mij kwam klotz binnenkort met een nieuwe combi welke wel tot 100m rated is.
      Last edited by BJD; 07-06-12, 16:07.

      Comment

      • djyellow
        • May 2003
        • 83

        #48
        Ik ben nog een ethernet multikabel tegen gekomen:

        Canford CATKIT
        38-8171 | CANFORD CATKIT ETHERCON STAGEBOX SYSTEM | This range of robust stage boxes, cable drums, patch boxes and super-flexible, rugged, multicore cables is designed to withstand the rigours of life on the road. Available in four-way or eight-way…


        Iemand enig idee wat we hier van kunnen verwachten ?
        Ik heb contact gezocht met de leverancier en deze vertelde dat dit eigenlijk 4 (of 8) samengevoegde netwerk kabels zijn:
        31-850 | CANFORD CAT5E-F CAT 5E DATA CABLE Stranded conductor, screened - Deployable | Increasing use of network and data cables between audio and video devices on location calls for a Category 5E cable that is designed specifically for deployable use. Basic Category 5E F/UTP is a…


        Opzicht een interessant kabeltje... Flexibel en geen vaste kern.
        Prijzen lijken ook best aantrekkelijk.

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #49
          Originally posted by BJD
          Ik heb het nooit over iets anders dan CAT5e gehad
          Nope, maar je zei dat een bepaald type cat5e kabel de 100m niet zou halen. Dat is onjuist.
          Alle cat5e kabel haalt 100m.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          Working...