Beste collega's
ik doe al enkele jaren live PA met meestal tevreden klanten. Nu had ik laatst een probleem met een tapeartiest die meer "galm" op zijn stem wou. Nu heb ik een TC M-one steken en ook een D-two en een SPX990. ik gebruik meestal een standaard reverb maar niet te hard dat de stem er blijft uitkomen. Alle bands die ik op 12 dagen daar had afgemixt vonden dit ok, juist die ene (slechte) tapeartiest wou meer "galm".
Nu komt de vraag: Welke "galm" gebruiken jullie voor sujetten die niet kunnen zingen? Keihard reverb of meer reverb + delay of draaien jullie er alles in dat ervoor zorgt dat stem maar niet te horen is?
ik doe al enkele jaren live PA met meestal tevreden klanten. Nu had ik laatst een probleem met een tapeartiest die meer "galm" op zijn stem wou. Nu heb ik een TC M-one steken en ook een D-two en een SPX990. ik gebruik meestal een standaard reverb maar niet te hard dat de stem er blijft uitkomen. Alle bands die ik op 12 dagen daar had afgemixt vonden dit ok, juist die ene (slechte) tapeartiest wou meer "galm".
Nu komt de vraag: Welke "galm" gebruiken jullie voor sujetten die niet kunnen zingen? Keihard reverb of meer reverb + delay of draaien jullie er alles in dat ervoor zorgt dat stem maar niet te horen is?
Comment