Yamaha 01v96V2 geen phones/monitorout signaal
Collapse
X
-
Je hebt een OctoPre LE MKII. Deze heeft alleen een adat uitgang en 8 mic pre amps
Er is daarnaast ook nog een OctoPre MKII, welke adat in en uit heeft en naast de 8 pre amps nog 8 line outsComment
-
http://imageshack.us/photo/my-images/812/imag0397u.jpg/
Geprobeerd de 01v96 op slave te zetten, maar dit ging niet(zie kruis)
Heb je het ook getest op 44.1 (gewoon zaken uitsluiten ook al verwacht ik hier niet direct ander beeld van)?
Als de mixer master is en er een BNC wordclock is aangesloten, is deze BNC kabel 75ohm en is er terminatie toegepast?
Nu komt er wat pre-amp betreft duidelijkheid in het verhaal. Als ik met deze info ga zoeken vind ik inderdaad twee verschillende types. Vandaar dat ik dus geen wijs kon worden uit zijn genoemde type in combinatie dat er alleen een uitgang op zit. Een LE versie, wist niet dat die er ook was. Ik kende alleen de MKII met DA converter.
Comment
-
Ik dacht ook dat de octopre standaard in en uitgangen heeft. Maar helaas in versie 1 is dit wel het geval.
Mk2 heeft 2 versies, de normale met alleen micpreamps en de dynamic mk2 heeft da / ad converters.Comment
-
Geen conversie op de ingangen van de ADAT voor sample rate aanstaan, kan het ook geen roet in het eten gooien. Dat ADAT verhaal begint toch te ruiken naar (ook) een intern probleem.
Maar los daarvan nog geen antwoord op de BNC wordclock vraag?
Daar beide apparaten geen ingebouwde terminatie hebben dien je hier zelf op de juiste wijze terminatie toe te passen als de mixer clock master is via BNC.
Comment
-
Ik heb een meetkabel van mijn school geleend om dit uit te testen. (hbo elektrotechniek) Ik weet niet zeker of het 50ohm of 75ohm is, maar de kabel ziet er wel degelijk uit. Dit wil natuurlijk niks zeggen.
Hoe kan ik dit meten? Hoe zorg ik precies voor de terminatie?Comment
-
Ik vind het een vreemd verhaal, er zijn een enkele dingen waar ik aan denk.
Is je adat kabel wel goed, ik heb in zeven jaar met mijn dm1000 er enkele versleten. Kan een geweldige ruis op je pa geven...
Op de eerste twee foto's gebruik je daar een adat kabel en bnc? Als je alleen adat gebruikt moet de octopre op internal staan.
En check even cascade input patch, of niet toevallig bussen of auxen gepatch staan op je adat-in.
suc6It\'s only Rock \'n\' Roll
But I like it
Grtz,
Bert.Comment
-
Bedankt voor alle reacties! Ben nog steeds opzoek naar de oplossing.
Ik heb afgelopen week 2 nieuwe adat kabels gekocht, beide geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
Heb de 01v96 begin van de week terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
De Cascada input patch, staat niks geselecteerd. (alleen streepjes bij de inputs)
Heb het nu zo aangesloten zitten:
Octopre, adat uit wordclock bnc in.
01V96, adat in wordclock bnc uit.
De octopre locked zichzelf als ik de wordclock aansluit. Maar de 01v96 veranderd niks. Bij de adat input blijven in de hokjes kruizen staan.Comment
-
Het zit nu als volgt aangesloten:
Het staat als volgt ingesteld.
Ben ik een menu vergeten?
Heb hem net even open geschroefd en gekeken of ik iets geks zag, maar helaas.Comment
-
Het zit nu als volgt aangesloten:
http://img109.imageshack.us/img109/3730/imag0421n.jpg
Je hebt een BNC T-adapter nodig met aan de ene kant de BNC kabel vanaf de Yamaha en aan de andere zijde een 75ohm eindweerstand, de terminator. Liefst moet de BNC kabel ook 75ohm's zijn en dit kun je aflezen op de kabel zelf. Vaak zie ik mensen 50ohm's netwerkkabel gebruiken en in veel gevallen (korte lengtes) gaat dat wel goed maar geeft geen garanties.
Comment
-
Wat je zegt klopt wat wordclock en adat betreft en daar hebben wij hem ook op gewezen. Echter heeft hij een Octopre met alleen een uitgang en kan hij dus niet via adat zijn pre-amp sync krijgen aan de mixer. Blijft voor de TS in dat geval BNC wordclock over als hij de mixer als master wil gebruiken.
Dit is trouwens reeds in het topic besproken dus de reden waarom had al duidelijk kunnen zijn als je het topic eerst doorleest en dan pas antwoord.
Comment
Comment