SB218 nog interessant

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Zelfbouw is inderdaad geen optie, bedankt voor je toelichting hugo.

@Hugo: niet toevallig een DP224 over ??

FP10000Q kan inderdaad op 32db gain. Ik kan dan dus eigenlijk in iedere willekeurige processor +6 of +9 dbu aanhouden ?
    Misschien dat er een extra L48 of FP6400 bij komt, maar dat maakt dus eigenlijk niet zo veel uit, aangezien deze alle op 32db kunnen draaien.

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Originally posted by MarkRombouts
      @Hugo: niet toevallig een DP224 over ??
      Ik heb er vorige week nog 5 bijgekocht omdat ik er zelf tekort kwam.
      Op Gearsource staan er momenteel nog een aantal voor een goede prijs (550 euro).

Als je amp op 32dB gain staat kun je inderdaad voor de limiter +9/+6dBu aanhouden.

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Iemand toevallig ook ervaring met de l'acoustics 115XT (dus niet de HIQ) ?

Deze staan ook een aantal te koop en zou wellicht interessant kunnen zijn, bij de SB218's. Of is het verstandiger nog wat door te sparen voor de nieuwe 12XT (of later dit jaar ARCS Wide/Focus) ??

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Tja als je naar nieuwe toppen gaan van L acoustics is het prijsverschil wel zeer erg groot.
          Je kunt ook eens kijken naar tweedehands arcs. Die staan ook overal te koop.
          3 per kant ofzo. Die schuiven tegenwoordig voor 1900€ per stuk de deur uit.
          Last edited by frederic; 21-06-12, 19:16.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

@Hugo: op welke manier stuur jij de XTA's aan ?
            via RS485 of draadloos ? Ik heb inmiddels (via Sander) een aantal XTA's gevonden, maar moet ze natuurlijk wel betrouwbaar kunnen aansturen.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Hoi Mark,

de arcs wide lijkt ons ook een erg mooi kastje toe, prijs zou ook nog wel meevallen (ik heb gehoord rond de 1800 p/s). Je zit dan echter wel aan een LA4/LA8 vast.

De XTA's hang ik tijdens een show niet speciaal aan een computer om ze op afstand te kunnen bedienen. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar uiteindelijk niet doorgevoerd, het enige dat je tijdens een show zou kunnen (willen) aanpassen zijn de input EQ's. Die heb ik wat dat betreft ook wel op de SD9 zitten...

De presets van L-Acoustics zijn wat dat betreft volledig dichtgetimmerd. Je kunt ze niet inzien en ook niet aanpassen. Enige dat je wél aan kunt passen zijn de delay op de subs (niet op de toppen) en de limiters.

Groeten Hugo

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Hugo, wat betreft die presets klopt inderdaad helemaal, daar hoef je tijdens de show niet echt bij te kunnen.
                Maar je zult de presets wel in de XTA moeten krijgen toch ? Hoe doe je dat dan ??

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Er zit ook RS232 op, waarmee je het apparaat in kan. USB naar RS232 converter er op en je bent klaar. Je kan er ook voor kiezen om een Silex (of ander merk) (w)lan naar RS232 device server aan te hangen. De rs232 poort is intern doorgekoppeld naar de RS485 poort. Je hoeft dus maar 1 deviceserver te gebruiken om meerdere XTA's te bedienen. Wel moet je dan dmx kabels tussen de RS485 poorten hangen en het einde van de ring mogelijk afsluiten met een terminator. Wel even je device id's goed instellen anders krijg je rare dingen.

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Ah dus dat bedoelde je, inderdaad zoals BJD hierboven al zegt gebruik ik daarvoor de RS232 poort. Mijn (desktop) computer beschikt nog gewoon over een RS232 poort, dus daar kan ik de XTA's zo aanhangen om de presets in te laden. Je kunt het hele pakket via L-Acoustics downloaden en daar zit dan direct een loader voor de XTA bij.

Groeten Hugo

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by hugovanmeijeren
                      Hoi Mark,

de arcs wide lijkt ons ook een erg mooi kastje toe, prijs zou ook nog wel meevallen (ik heb gehoord rond de 1800 p/s). Je zit dan echter wel aan een LA4/LA8 vast.

De XTA's hang ik tijdens een show niet speciaal aan een computer om ze op afstand te kunnen bedienen. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar uiteindelijk niet doorgevoerd, het enige dat je tijdens een show zou kunnen (willen) aanpassen zijn de input EQ's. Die heb ik wat dat betreft ook wel op de SD9 zitten...

De presets van L-Acoustics zijn wat dat betreft volledig dichtgetimmerd. Je kunt ze niet inzien en ook niet aanpassen. Enige dat je wél aan kunt passen zijn de delay op de subs (niet op de toppen) en de limiters.

Groeten Hugo
                      1800 per stuk? Daar geloof ik niks van.

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Originally posted by frederic
                        1800 per stuk? Daar geloof ik niks van.
                        Nou vertel, dan weet jij waarschijnlijk meer. Hugo kennende roept hij niet zomaar iets.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by jans
                          Nou vertel, dan weet jij waarschijnlijk meer. Hugo kennende roept hij niet zomaar iets.
                          Ik weet wat de vorige Arcs nieuw kostten. Meer dan het dubbele van boven genoemde prijs.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Het gaat hier dan ook niet om de opvolger van de ARCS de ARCS II, maar een compactere versie van de ARCS, ARCS Wide en Focus.

Als de door Huge gegeven prijs gaat kloppen, dan wordt het interessant.
                            Ik wacht nog even met de aankoop van toppen denk ik. Mijn Max12's kunnen voorlopig zeker nog mee, dus met een setje SB218's kan ik voorlopig wel vooruit. (jammer dat die LA4/8 zo duur zijn)

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Ik heb op zolder nog een oude Windows XP machine staan. Eens kijken of die nog wil werken, heeft vast nog een RS232 poort.
                              Dan kunnen we daarna altijd nog verder zien, of tijdens producties toegang tot de processors nodig is.

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Inderdaad zoals Mark al zei, de ARCS wide/focus is echt wel een andere kast dan de ARCS II. Het is een veel kleinere kast met een 12" t.o.v. een 15" low.
                                Prijs heb ik gehoord van iemand die er net een aantal heeft besteld (verwachte levering is komend najaar).

Groeten Hugo

Comment

Working...