Dynacord dpa 4260

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj kuifje
    • Mar 2012
    • 7

Dynacord dpa 4260

Hoi ik heb een dynacord dpa 4260 gekregen , en wil die gaan gebruiken om 2 behringer toppen aan te sturen. had daar eerst een behringer ep 2500 voor, nu kwam ik op het idee om beide versterkers te bridgen om zo meer vermogen te krijgen, ik heb voor mijn subs een ev q99 ( behringer eurolive ) en heb een behringer cross over, wat raden jullie aan? Heb ook wel eens gehoord van een speakermanagement zat dan te denken aan tc electronics alvast bedankt voor d hulp
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Sorry maar ik begrijp de vraagstelling niet. Je hebt 1 versterker die je wilt bruggen voor 2 toppen? En je hebt 1 versterker voor je subs? Je hebt een crossover maar je hebt gehoord van een speaker management wat is nu precies de vraag? Als je de vraag verduidelijkt zul je wellicht ook een antwoord krijgen waar je wat aan hebt. Nu is het totaal onduidelijk wat je wilt. Specificeer direct ook even de impedantie van je toppen en de wattages en type van de speakers. Wellicht kunnen wij dan wat meer voor je betekenen.

Ik lees over het hoofd dat je de Dynacord EN de Behringer wil bridgen. Dat zou kunnen. Wel zijn impedantie en types en wattages nog wel belangrijk!
    Last edited by Hitvision; 09-04-12, 15:23. Reason: Sorry is maandag moet beter lezen :)
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Die dynacord is ook bedoeld voor 100V toepassingen en heeft dus 2 extra trafo's aan boord.
      Dat levert een gewicht op van 22,5 KG !
      Word je niet echt blij van om 2x 600W @ 4ohm te bereiken. Samen met je EP2500 heb je dan ca 40KG versterkers bij je voor 2 topjes....
      Dat moet beter kunnen lijkt mij! Maar het kan wel natuurlijk.

Geef eens wat typenummers van je speakers?

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Dj kuifje
        • Mar 2012
        • 7

Hoi paul het gaat om 2 toppen van behringer de eurolive b1220 het is inderdaad veel gewicht hoop dat jij een
        Andere suggestie hebt

Mvg dj kuifje

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Twee verschillende versterkers bruggen voor twee toppen in een stereo setje, is vaak niet erg handig.
          Daarnaast, de EP2500 levert 450 bij 8 ohm. Tenzij je die nieuwe applemeuk-dock van Behringer hebt, kan ik me bijna niet voorstellen dat je meer vermogen nodig hebt voor je Behringer toppen!

Ik zou dat hele brug-verhaal van je links laten liggen. Vervolgens alle versterkers gaan proberen op je verschillende speakers.
          De EV dus een keer op de toppen zetten, eventueel tegelijkertijd vergelijken met de EP2500 of de Dynacord... hetzelfde liedje voor je subs.
          En dan kijken welke configuratie volgens jou het beste klinkt.

Wel/niet gaan voor een uitgebreide(re) processor is weer een heel ander verhaal, ik stel voor dat je daar de zoekfunctie voor gebruikt.

Mvg,

Teun

Edit: oh, geen ipod-dock maar de B1220. Die heeft ZEKER niet meer voer nodig dan de 450 watt van de EP2500.
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...