Benodigd budget licht en geluid musical

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

@frederic
    Dus 1 dag huren (bouw- en breekdagen worden nagenoeg nooit gerekend bij dry-hire) en zonder personeel dus? Is dus totaal niet te vergelijken.

En €480,- voor 16 headsets is erg goedkoop, maar vast wel mogelijk als je een goede relatie met een bepaalde verhuurder hebt. Is wederom weer voor 1 dag en mijn schatting op basis van 3 dagen... Opnieuw totaal niet te vergelijken.

Op deze manier krijgen we een eindeloze discussie waar niemand bij gebaat is... Ik denk dat de TS nu wel een klein beetje een idee heeft in welke richting hij moet denken, en dat hij nu beter een aantal offertes kan gaan laten maken.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Wel met personeel: 2 man

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by hugovanmeijeren
        @frederic
        Dus 1 dag huren (bouw- en breekdagen worden nagenoeg nooit gerekend bij dry-hire) en zonder personeel dus? Is dus totaal niet te vergelijken.
        D&B J serie ga je echt niet zelf opbouwen en uitrekenen hoor.

En €480,- voor 16 headsets is erg goedkoop, maar vast wel mogelijk als je een goede relatie met een bepaalde verhuurder hebt. Is wederom weer voor 1 dag en mijn schatting op basis van 3 dagen... Opnieuw totaal niet te vergelijken.
        De meeste verhuurders is donderdag of vrijdag op te halen, en dinsdag terug omdat merendeel de maandag niet open zijn.
        Ik heb ze dan dus 1 repetitiedag en 3 uitvoerings avonden ter mijn beschikking.
        idd als je een goeie en correcte relatie opbouwd met je verhuurder kun je goede prijsjes bekomen.

Op deze manier krijgen we een eindeloze discussie waar niemand bij gebaat is... Ik denk dat de TS nu wel een klein beetje een idee heeft in welke richting hij moet denken, en dat hij nu beter een aantal offertes kan gaan laten maken.

Groeten Hugo
        de TS moet eerst exact weten wat hij zal uitvoeren.

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Leuk dat je het materiaal tot je beschikking hebt, maar je mag het dan niet gebruiken. Of je moet de relatie met je verhuurder graag op het spel willen zetten, maar gezien de prijzen die hij rekent zou ik dat maar niet doen.

Comment

• animaldrums
            • Nov 2008
            • 88

Bedankt voor de vele reacties, zowel voor die zonder als met een (geschat) bedrag, het geeft iig een richting waarin gedacht moet/kan worden.
            Offertes zullen t.z.t. zeker opgevraagd gaan worden, uit één van de reacties maak ik op dat, naast hetgeen ik al opgegeven heb, de offerte aanvraag aangevuld moet worden met:
            aangeven wat voor (type) stuk het is, wat aanwezig is qua techniek, stroomvoorziening etc. en eventuele "speciaaltjes".
            Graag zou ik op "speciaaltjes" een toelichting krijgen, wat moet ik me hier bij voorstellen?
            Als er nog meer tips zijn om een zo volledig mogelijke offerteaanvraag op te kunnen stellen, dan hoor ik die graag.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Originally posted by frederic
              Waarom zou hij die vraag hier niet mogen stellen?
              Hij doet er zeer verstandig aan om eerst zijn vragen te stellen aan niet commercieel gebonden bronnen.
              Eerst grondig inhoudelijk nadenken zodat je exact weet waarvoor je prijs moet vragen.

Want de ervaring leert dat verhuurders hun uitrusting willen verhuren, en dikwijls onnodig veel opnemen in de offerte.

*Zucht*

Beste Frederic,

De vraagsteller geeft aan in zijn eerste post opzoek te zijn naar een bedrijf....
              Dat moet hij zeker gaan doen, omdat er vele forumleden goede bedoelingen hebben maar daar komt hij geen reet mee uit!!
              Wij 'zien' de zalen niet, toneel niet, de huis installatie niet, en ga zo maar door...
              Dus een hypothetische vraag zal een hypothetisch antwoord krijgen..

Nogmaals, beter om diverse bedrijven een offerte te vragen, zie je de verschillen en dan vragen waarom en je keuze maken.

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• BJD
                • Oct 2007
                • 771

Originally posted by animaldrums
                Bedankt voor de vele reacties, zowel voor die zonder als met een (geschat) bedrag, het geeft iig een richting waarin gedacht moet/kan worden.
                Offertes zullen t.z.t. zeker opgevraagd gaan worden, uit één van de reacties maak ik op dat, naast hetgeen ik al opgegeven heb, de offerte aanvraag aangevuld moet worden met:
                aangeven wat voor (type) stuk het is, wat aanwezig is qua techniek, stroomvoorziening etc. en eventuele "speciaaltjes".
                Graag zou ik op "speciaaltjes" een toelichting krijgen, wat moet ik me hier bij voorstellen?
                Als er nog meer tips zijn om een zo volledig mogelijke offerteaanvraag op te kunnen stellen, dan hoor ik die graag.
                Let er op dat je niet te gespecificeerd je offerteaanvraag in gaat. Ik ken bedrijven die als jij met een lijst aankomt wat je graag wil hebben die een op een overnemen en dat aan je verhuren. Als jij vooral aangeeft wat je wil zonder in de eerste instantie specifiek te zijn wordt er meer met je meegedacht. (dat is mijn ervaring althans). Speciaaltjes op het gebied van geluid zijn mensen met instrumenten, zang, instarts, koppeling met video, enz. Met licht kan het zijn dat je bepaalde punten op het podium individueel verlicht wil hebben, of een sterrendoek oid op de achtergrond. Staar je trouwens niet blind op headsets! Als je de spelers aanleert om op een aardig volume te praten en de zaalakkoestiek laat het toe dan heb je soms helemaal geen headsets nodig.
                Last edited by BJD; 24-04-12, 06:39.

Comment

Working...