gepowerde monitors budget RCF, turbosound, DB technologies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

gepowerde monitors budget RCF, turbosound, DB technologies

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paar extra monitors (gebruik nu db technologies Twin 228). Ik zelf vind een compacte en lichte behuizing belangrijk. Omdat ik vaak om kleine podia's werk.
    Dus ik dacht aan 12" coaxiaal of 10"+driver. Budget rond de 500-600€.

RCF Art-410
    RCF Art-312 (is wel wat groter maar wel gunstige prijs nu)
    Turbosound Milan MIO (10") heeft robuste afwerking + 2 ingangen voor micro/instrument
    DB technologies FM 12 (coaxiaal)
    Alto 12" coaxiaal (heb ik al eens getest en hier is de laag weergave heel klein)

Grootste probleem in Vlaanderen is dat niemand alle speakers heeft om te vergelijken of zelf maar om te huren.

Gebruik van monitors is middelgrote podia, vooral zang is belangrijk maar ook het laag mag niet ontbreken (vb gebruik electrische drum).

Groeten karel
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Waarom de QSC K12 niet is universeel en ok als monitor bruikbaar. Kast kost iets boven je budget nl 656,00 in BTW maar dan heb je wel power en betrouwbaarheid en goede klank.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

ik ken in vlaanderen iemand die je die milan's kan verhuren, hangt er natuurlijk vanaf van welke kant je bent

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

QSC K12 is zeker een optie...maar ik vind de achterzijde niet zo roadproof...open koelrooster + ventilator etc. En hier verkopen ze die toch nog steeds rond de 790€.

Ik ben van zuid oost vlaanderen.. maar ik kom overal in Vlaanderen (en stukjes wallonie)

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Ik heb 8 van de RCF 310a in de verhuur, en die worden het hele jaar overal voor gebruikt, van monitor tot spraakset, en dat bevalt erg goed.
          Zeker gezien de prijs..

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

RCF is wel een goed merk wat betrefd marktwaarde, al merk ik dat ze de laatste jaren meer modelen maken als de 20jaar ervoor... ART 300-400-700... D series etc
            Ik gebruik zelf de art 722 met tevredenheid.

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

en wat is het grootste verschil tussen een 12" coaxiaal en een 10" + hoorn? Uit de specificaties heb je iets meer vermogen (spl) met 10" van RCF dan met de 12" coaxiaal fm12 van db technologies. Gaat dat zoveel verschil maken in lage tonen? Mooiere weergave.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by drummerke
                Gaat dat zoveel verschil maken in lage tonen?
                Ja, een 12" is nou eenmaal beter in staat om lagere frequenties weer te geven, bij laag draait het om luchtverplaatsing en dat gaat makkelijker met een groter oppervlak.
                Het verschil in diameter is 'slechts' 2" maar het oppervlak neemt kwadratisch toe met de diameter en is dus veel groter.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drummerke
                  • Oct 2006
                  • 432

het is DB technologies geworden 410D, past altijd ook perfect boven een 15D sub van me

Comment

• Trooper
                    • Aug 2006
                    • 90

hier ook dB tech 405d, zowel als monitor en als top,
                    kreeg al commentaren van muzikanten dat ze als monitor wel goed klinken: voldoende luid en warme zuivere klank

qsc k12 heb ik ook getest en vind ik zeer goed, prijs was wel iets hoger dan deze db 405d

de 405d heeft 600w , de qsc k12 1000w
                    en tot nu toe heb ik de muzikanten nog niet horen klagen dat monitor te stil was, integendeel

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

K12 is echt een superkast goede prijs ( 749,00 in BTW ) kwaliteitsverhouding.

Heb er een aantal in gebruik en krijg geen klachten meer complimenten over de klank.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

die K12 is zeker een goeie, maar prijs/kwaliteit. Heb voor de 410D opera maar 331€ betaald (nieuw in doos)(wegens nieuwe 5 reeks)

Comment

Working...