Behringer Inuke

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

Behringer Inuke

Aangezien het andere topic gesloten is...

Heeft er nu al iemand ervaring met deze amps? Bij voorkeur die met DSP in? Of zijn er bedrijven in Limburg (BE/NL) of noord-brabant die deze in de verkoop of verhuur hebben?
    Heb een rcf-art 312 setje op het oog (tweedehands) en zou graag weten hoe de behringers hierop presteren

alvast bedankt!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

voor het geld wat een Inuke kost kun je al bijna niet ver op en neer rijden om te testen...
    lekker belangrijk!

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Daar heeft men ook wel weer gelijk in!

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Ondertussen is er ook al een 4-kanaals versie van te krijgen.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Op papier inderdaad maar volgens Behringer over een week of 35 pas in de winkels.

(die 35 weken heb ik trouwens al meer gehoord van deze fabrikant)

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Zijn er inmiddels mensen die een inuke versterker gebruiken hier?en wat zijn de ervaringen?

Op het versterkertopic heb ik gelezen dat de budget sinq versterkers aardig presteren tov de pro labs en zeker niet tegen vallen.
            Punt van degelijkheid is bekend. Nu gaat t mij om de klank van de Inuke versterkers.

En ervaringen in het algemeen...
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• maikelpal
              • Nov 2003
              • 61

Ik heb 4 inuke's 2x de 3000 en 2x 6000. En ik ben er goed over te spreken. De 6000 stuurt 4x dubbel 18" aan, de druk is voldoende.
              De 3000 heb ik op de monitors en toppen, en hier ook qua klank tevreden. Maar meten is zeker weten, wat ze werkelijk presteren.
              Maar voor mijn doel zijn ze perfect (drive-in show)
              mvg Maikel

Comment

• Stefan
                • Jun 2003
                • 27

Enige nadeel wat ik ontdekt heb aan de 6000dsp, is zodra je stroomuitval hebt (dus niet netjes met de uitknop, maar gewoon de stekker eruit trekken terwijl 'ie aan en open staat), zorgt voor een redelijk harde plop.

Niet erg genoeg om schade aan drivers te doen bij mij, maar echt netjes is anders. Als je de versterker netjes via de power button aan/uit zet hoor je het relais wel netjes afschakelen en hoor je (dus) niets.

Verder prima ervaring mee, heb ze geinstalleerd bij een Hockeyclub, dsp deel i.c.m. laptop is prima mee te werken.

Comment

• kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

Wat betreft de synq verterkers, ik heb een 3k6 op twee dhz subs staan en deze presteerd beter als een xti4000. De versterker presteerd buitengewoon goed en krijg hem niet in de clip. Duurzaamheid kan ik niets over zeggen aangezien ik de versterker hobbymatig gebruik.
                  Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Originally posted by kvdb013
                    Wat betreft de synq verterkers, ik heb een 3k6 op twee dhz subs staan en deze presteerd beter als een xti4000. De versterker presteerd buitengewoon goed en krijg hem niet in de clip. Duurzaamheid kan ik niets over zeggen aangezien ik de versterker hobbymatig gebruik.
                    Ik ben vandaag ook gaan luisteren naar de versterkers. Heb de inuke en de xti en ev gehoord...en inderdaad de xti presteerd zelfs veel slechter dan de behringer..wat viel die me tegen....heel dun, veel hoog en submid zit er niet in....klinkt gewoon niet....
                    Geluisterd op een Tw-audio setje vergelijkbaar met mijn eigen set...

Behringer en de ev maken elkaar niet veel kwa sound en doordrukken.. natuurlijk wel kwa degelijkheid maar vond de behringer niet onder doen, dat deed de xti wel...net alsof hij kapot is tov de behringer...

Daarna de set actief gefilterd en ook daar is de winnaar toch de behringer tov de Xti dsp600 tov de ev variant houd hij zich staande maar verliest t wel kwa geluid...maar kwa prijs......wint hij het volledig..

Hij zal misschien niet zo betrouwbaar zijn maar kwa sound toch groots in geluid..

Die xti....tja....das mijn inziens meer zonde van de investering.........maar dat is persoonlijk...

Mijn beurs zegt behringer maar mijn oortjes EV......
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Ik gebruik nu de xti op het hoog en daar vind ik het toch wel een fijne versterker voor, maar voor het laag geen goede keuze.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Pasje
                        • Jan 2013
                        • 2

Hier gebruik ik ook een aantal Inuke's, echter de laatste tijd problemen met het koude weer. In een droge opslag van 5 graden starten sommige namelijk niet op. Lcd gaat niet aan en de volume leds doen raar. Wanneer de amp binnen wordt gelegd en geacclimatiseerd is start deze weer normaal. Zijn er meer met deze problemen?

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Alle waar naar zijn geld.
                          Behringer is geen top spul en bij dit soort situaties komt dat klaarblijkelijk naar voren.

Behringer geeft aan "milde omgeving". Behringer geeft geen exacte temperaturen af. Als je dan gaat zoeken is vanaf een graad of 8 mild te noemen voor elektronica. Kan mij voorstellen met dit opgegeven, zeer ruime gegeven, Behringer geen garantie geeft dat het werkt onder ongeveer 8 graden. Behringer heeft ook nergens beloofd dat ze werken onder (extreem) lage temperaturen.

iNukes kunnen niet tegen de kou. Winterjas, muts, handschoenen en sjaal bij ze om doen zodat ze het "milder" hebben. Of je huurt "echt" spul dat wel tegen een koutje kan en gebruikt ze voortaan alleen nog binnen en/of in de zomer.

Wordt een (heerlijk) stil carnaval dit jaar als al die iNukes niet werken bij deze temperaturen

Kan mij overigens voorstellen dat meer fabrikanten extremen niet beloven en/of garanderen.

PS,
                          Pasje = ljmark
                          Last edited by vasco; 18-01-13, 12:49.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Vreemd dat ze bij 5 graden al problemen geven, de meeste elektronica componenten werken tussen de 0 en 80 graden Celsius door de fabrikant gegarandeerd en meestal nog ver daarbuiten.
                            Nu ben ik benieuwd als je de versterker binnen opstart en daarna in de kou zet wat er dan gebeurd.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Pasje
                              • Jan 2013
                              • 2

Originally posted by MusicXtra
                              Nu ben ik benieuwd als je de versterker binnen opstart en daarna in de kou zet wat er dan gebeurd.
                              Goed idee, ga ik na het weekend testen!

Comment

Working...