Yamaha CL-series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Yamaha CL-series

Yamaha komt met een nieuwe mixer, de CL-serie.
    Heeft iemand er al mee gepield ergens stiekum? Ben benieuwd naar bevindingen.

Meer info:
    Yamaha digitale mengconsoles van de CL-serie staan voor een nieuw niveau van verfijning. Ze bieden een verder ontwikkelde ervaring in toegankelijk mengen, plus zuiverheid van geluid met geluidsvormende eigenschappen die zelfs de meest fantasierijke technicus ongekende creatieve vrijheid bieden. De CL-serie belichaamt de toonaangevende standaard in live-sound in zijn meest geavanceerde, meest expressieve vorm.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Ik heb er in frankfurt even na gekeken, gezien de prijzen op dit moment niet intersant.

Digi snake op dante, dat is dat wel intersant. Voor het geld is op dit moment de i-live voor mij een beter keus.

Kleinste model zou compleet vanaf 13.000 gaan worden. Voor dat geld zijn in mijn ogen betere alternatieven.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Heb het ding nog niet gezien of aangeraakt, maar ik krijg een beetje de indruk dat ze de software van de M7CL gecombineerd hebben met alle slechte eigenschappen van de Soundcraft Si en Vi en er vervolgens praktisch alle faders uitgesloopt hebben...
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Oude wijn in nieuwe zakken dus.

Comment

• drummerke
          • Oct 2006
          • 432

of nieuwe wijn in oude zakken.. de vraag is wat is het slechts, nee persoonlijk vrees ik er voor dat prijs/kwalitiet i live T reeks heel goed is.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by drummerke
            of nieuwe wijn in oude zakken.. de vraag is wat is het slechts, nee persoonlijk vrees ik er voor dat prijs/kwalitiet i live T reeks heel goed is.
            Dat denk ik ook.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by frederic
              Oude wijn in nieuwe zakken dus.
              Mijn indruk (gebaseerd op de Frankfurter Messe) is dat er geluisterd is naar kritiek op de M7CL.

De CL is iig uitgerust met een digitaal multikabel systeem, naamdisplays boven de faders. Een wat breder aanbod van Consoles op eenzelfde technisch platform. Meer inputs dan de M7CL (48kanalen leek veel in het analoge tijdperk maar ze zitten steeds sneller vol lijkt het wel)

Qua klank heb ik nog niets gehoord, ben ik wel erg benieuwd naar. Bij de Grooth is er binnenkort een kennismaking/demo.

Ik blijf altijd wel een fan van de betrouwbare Yamaha tafels, al laten de faders het wel steeds vaker afweten. Ik zeg dus snel vervangen door de CL's, als het wat is tenminste.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Wij hadden vroeger een LS9 tafel. We waren ook grote "fan" an yamahatafels.
                Tot we Ilive leerden kennen...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik heb altijd een hekel gehad aan Yamaha tafels, analoog en digitaal, op één of andere manier lukt het me niet om de structuur ervan te doorzien.
                  En als ik dit ding zo eens bekijk is daar nog weinig aan veranderd.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...