luchtgeveerd speakerstatief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

luchtgeveerd speakerstatief

Al jaren gebruik ik 2 luchtgeveerde statieven voor m'n PA. Ooit eens voor 50,-op de kop getikt via Marktplaats. Volgens de verkoper waren het K&M's, maar dat kan ik niet verifieren.

Het mooie aan deze statieven is dat de luchtvering enorm sterk is. Voor de mensen die de JB Systems SS-Air toevallig kennen (rated load: 60kg!): dat stelt echt niks voor. De statieven die ik heb zijn voorzien van een stickertje waarop staat 'max 20kg!' maar drukken mijn 32kg aan topjes met een heel klein beetje hulp (2 vingers) omhoog.
    Helaas hebben ze hun beste tijd gehad en zien ze er niet meer uit. Ik zou graag vergelijkbare statiefjes hebben, maar die zijn niet (of toch niet makkelijk) te vinden.

Heeft iemand enig idee wat voor statieven ik hier heb? Kent iemand een luchtgeveerd statief wat een dergelijke druk heeft? Het is zo ontzettend fijn dat je met 2 vingers je toppen naar 3m hoog duwt, dat wil ik echt niet meer missen
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De JB SS-AIR heeft een air BRAKE: dus een rem op lucht zodat de speakers niet te snel zakken wanneer je het statief ontgrendelt. Dat is dus een gasDEMPER, geen gasVEER! Ze zullen idd dus niet helpen om je speakers naar boven te krijgen. Je verwacht van de SS-AIR dingen waarvoor ze niet bedoeld zijn. Maar ze doen dus wel degelijk goed waar ze voor gemaakt zijn: de val afremmen. Dus je uitspraak dat ze niets voorstellen is niet juist.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Graniet
      • Sep 2009
      • 33

Deze misschien ?

Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Idd, het is een gasremmer.

De enige statief om speakers te tillen zijn met zwaaihendel.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Last edited by showband; 10-05-12, 08:30.
          lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by laserguy
            Je verwacht van de SS-AIR dingen waarvoor ze niet bedoeld zijn.
            In vergelijking met de statiefjes die ik heb is het 'niks', zo moet je het lezen

Waarom vinden jullie binnen een dag wat ik zoek waar ik al maanden naar Google...?

Thanks!
            Last edited by renevanh; 10-05-12, 09:17.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by frederic
              De enige statief om speakers te tillen zijn met zwaaihendel.
              Één bericht boven je staat nota bene een link naar K&M statieven zoals TS o.a. naar zoekt.
              Maar zie ook het filmpje en link van showband.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by renevanh
                Waarom vinden jullie binnen een dag wat ik zoek waar ik al maanden naar Google...?
                Enerzijds omdat we met elkaar zo enorm veel weten,
                anderzijds, daar heb je toch je Forumvrienden voor?

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...