Mengtafel kantelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Mengtafel kantelen

Ik kwam dit tegen op Ebay:

Zware mengtafel kantellen in eigen flightcase. Lijkt me interessant. Zou dit langs heir ook te krijgen zijn?

• Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Lijkt me op maat gemaakt, dus hier ook gewoon een kwestie van een goed flightcase bouwer uitzoeken.

Op zich een leuk bedacht systeem, echter:
    - Geen doghouse
    - De kist lijkt me er erg zwaar van worden
    - Ik heb een beetje vraagtekens bij de stabiliteit
    - Werkt dit nou echt makkelijker dan een easytilt?
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

dure hobby, daar hebben we gewoon 2 roadies voor toch?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Op deze manier neemt je mengtafel wel heel veel ruimte in, plus dat de hele constructie loodzwaar en duur wordt.
        Of een kleinere tafel kopen die met twee man makkelijk te tillen is of gewoon een easy-tilt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Leuk bedacht maar ook ik zet er mijn vraagtekens bij. Natuurlijk kun je dit hier ook krijgen, ga met je foto's naar een case bouwer en die komt vast met een (minder) leuk prijskaart(je) wat het je gaat kosten. Denk dat het voor jouw Presonus tafel wat overkill wordt

De shows waar wij met een M7CL 48 kanaals, al komt dat sinds de Rolands niet echt meer voor, komen staan we met twee à drie man en deze tafel tillen wij met twee man op de FOH positie. Daarnaast zal ik niet weten hoe ik deze constructie nog makkelijk en verantwoord midden in een theaterzaal kwijt raak.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Wat mij ook tegenstaat is dat de multi mee de kist in gaat.
            Juist met een doghouse heb je ruimte voor een multi-
            connector.
            De multi kan dan op een haspel op wielen.
            Scheelt je kiiiiiloooo's!

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Mwah, die multi kan ook gewoon een break-out zijn. Bergje XLR aan de ene kant, harting of LV aan de andere kant.

Je praat pas over kilo's als je 100m 48 kanaals multi hebt
              Past ook niet in het kistje denk ik.

Anyway: Het voordeel ontgaat me een beetje. Doe mij dan maar een easytilt. Voor de mixers waar zoiets handig is omdat de mixers en de kisten zwaar zijn (H2000/H3000 bijvoorbeeld) wordt dit veel te log.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by renevanh
                Doe mij dan maar een easytilt. Voor de mixers waar zoiets handig is omdat de mixers en de kisten zwaar zijn (H2000/H3000 bijvoorbeeld) wordt dit veel te log.
                Hij staat waarschijnlijk niet voor niets te koop...
                Voor de oplettenden het zijn trouwens 2 verschillende mengtafels... Misschien is het wel van een frame bouwer. Idee is leuk, praktisch?

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

Ik denk dat het gewoon door elke flightcase bouwer gemaakt kan worden. Het systeem bestaat alleen maar uit hoekprofielen en normale bouten en moeren die in elke vakhandel te krijgen zijn.

Of het makkelijk is? Net wat je gewent bent denk ik. Het is wel makkelijk als je alleen ben maar als je zń tafel nodig heb zijn het vaak geen klussen waar je als enigste ben. Het ziet er wel netjes uit!

Ook is het makkelijk als je in een ruk al je faders dicht moet zetten....kwart slag draaien en alles staat op 0

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by jens
                    Ook is het makkelijk als je in een ruk al je faders dicht moet zetten....kwart slag draaien en alles staat op 0
                    Moet je hem wel met een rotklap kantelen.
                    Overigens zou ik het niet zo met boutjes en moertjes aan elkaar schroeven maar gewoon netjes laten lassen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...