Review: Soundcraft Si Compact vs Allen & Heath GLD80

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by renevanh
    De brochure van Soundcraft over de Si Compact stelt dat de GB30 preamps en techniek uit de Vi series komen.
    Uiteraard kan het anders klinken door processing en weet ik wat allemaal, maar het blijven de GB30 preamps en die klinken eigenlijk in alle toepassingen waarin ik ze ken (ook de GB4, ook de LX7 II) eigenlijk best wel prima.

Wat betreft de Roland systemen: die zijn in een eerdere fase al weggestreept. Qua prijs moet je het daar wel mee eens zijn (gewoon buiten budget, net als een Digico SD11 of SD9) en ook qua 'rider acceptance' (schijnt nogal een ding te zijn, maar vind ik persoonlijk bullshit). Qua functionaliteiten is er misschien wat voor te zeggen, maar als het budgetair niet haalbaar is heeft demo'en en reviewen ook weinig zin. Tenslotte ga je ook niet naar een line-array luisteren als je een paar boxen voor een lokaal koortje met een budget van 800,- zoekt...
    Ik moet je hier uiteraard helemaal gelijk in geven. Prijzen van Roland zijn wel wat gezakt na de aankondiging van de GLD trouwens.

Mijn ervaring met de klank van de SiCompact was niet echt positief te noemen. (CUE2012)
    Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik erachter kom dat door processing de klank van een fatsoenlijke preamp om zeep wordt geholpen. Met mijn GB2 ben ik dik tevreden...
    d&b Audiotechnik

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Digico SD9 mischien? Is ook wel te doen zodra je de tafel kent En beter dan een SI! (Die overigens kwa klank nergens in de buurt komt van de VI, want die zijn echt top!)
      There is no substitute for imagination

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

A&H website:

inherits betekend hier zoveel als 'erven', dat heb je alleen met opvolgers, niet met kleine broertjes
        Neen, in de praktijk is het gewoon van het zelfde laken een broek. Zeker geen opvolger.
        Ik zie het gewoon als een lowbudget Ilive.

Comment

• Peter Vanhove
          • Jun 2002
          • 347

A&H website:

inherits betekend hier zoveel als 'erven', dat heb je alleen met opvolgers, niet met kleine broertjes
          Dit interpreteer je dan verkeerd, volgens A&H zelf verduidelijkt op hun forum :
          Just to clarify a couple of points - GLD does not replace iLive. The two systems are significantly different. iLive offers more control options, networking and redundant capabilities, multiple access, higher channel count, and 32 mix outputs. GLD is designed to open up all the benefits of digital technology to a wider group of customers, thanks to its lower price point.
          We are fully committed to the future of our iLive range, and our R&D engineers will keep working on updates.
          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• RobertK
            • Jun 2012
            • 82

De GB-4 is opzich een lekkere tafel, kan alleen wel begrijpen dat het aantal kanalen en auxjes beperkend is... Klankmatig is de tafel zeker niet beperkt!
            Ik heb paar testsessies gedaan met de SI Compact, mijn conclusie: goeie klank (soundcraft waardig!) en heel makkelijk te begrijpen! maar het is het allemaal net niet:
            Eq is net wat te rommelig (qua afstellen), compressie is net te kleurend, FX zijn matig.
            Gevoelsmatig is het een gammel tafeltje!

Wat ik ook mis: goeie zichtbaarheid als je erachter zit (theaterstijl), je moet er zo over heen hangen.
            Daarnaast dingen zoals sidechainen (triggers voor gates bijv), zitten er ook niet tussen. maar dat maakt als monitor tafel niet uit!

Heeft iemand de tafels naast elkaar gezet???? ik ben benieuwd naar het klankmatige verschil tussen de GLD en de SI compact!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Het voordeel van de SI tov GLD als monitortafel is dat de preamps in de tafel zitten.je hebt geen extra stageblok nodig.
              De monitorsplit rechtstreeks in de mengtafel.
              Voor foh zou ik het tegenovergestelde zeggen.
              Last edited by frederic; 04-06-12, 11:04.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by RobertK
                De GB-4 is opzich een lekkere tafel, kan alleen wel begrijpen dat het aantal kanalen en auxjes beperkend is... Klankmatig is de tafel zeker niet beperkt!
                Klankmatig inderdaad erg netjes, maar als monitortafel zijn de eerste 4 auxen pre fader en niet schakelbaar wel een serieuze tekortkoming.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by frederic
                  Het voordeel van de SI tov GLD als monitortafel is dat de preamps in de tafel zitten.je hebt geen extra stageblok nodig.
                  De monitorsplit rechtstreeks in de mengtafel.
                  Voor foh zou ik het tegenovergestelde zeggen.

Waarom een digi monitortafel als je een analoge FOH bak hebt? Andersom zou logischer zijn. Dit op zich ook wel, maar dan in festivalsituaties waar je met riderspecs te maken hebt die Midassen eisen enzo. En als je zowel FOH als monitor digi hebt heb je ook een digimulti liggen, dus is het juist een voordeel dat er geen/weinig A-D in de tafel zelf zit, dat scheelt weer in de kosten (want anders heb je al je A-D/D-A dubbel, en ADDA is nou eenmaal duur, mic pre's ook trouwens, dat scheelt te veel op een digitafel).

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

juist voor monitors (in ears) zijn digitafels superhandig op een festival.
                    even een vaste mix uit het geheugen trekken is dan superieur aan in 10 minuten iets in elkaar te flanzen op basis van de vorige band.

(En de discussie over klank is dan ook heel anders. Het is dan een tool en het publiek hoort een andere tafel. )
                    lekker belangrijk!

Comment

Working...