Ik overweeg de aankoop en ben dus erg benieuwd of er hier inmiddels ervaring is met de 01v96i...
ervaringen met 01v96i ?
Collapse
X
-
Is inmiddels aardig achterhaald.
Schermpje is akelig klein en lastig afleesbaar, geen 31 bands EQ aan boord, analoge multi, zonder uitbreiding 'slechts' 16 kanalen en ik heb altijd ruzie met de interface die alles behalve intuïtief is.
Denk dat een Presonus een betere keus is, kost bijna niks en is een heel net ding voor zijn prijs.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig! -
Schermpje is akelig klein en lastig afleesbaar, geen 31 bands EQ aan boord, analoge multi, zonder uitbreiding 'slechts' 16 kanalen en ik heb altijd ruzie met de interface die alles behalve intuïtief is.
Denk dat een Presonus een betere keus is, kost bijna niks en is een heel net ding voor zijn prijs.Comment
-
Denk dat een Presonus een betere keus is, kost bijna niks en is een heel net ding voor zijn prijs.Er is meer te koop dan je betalen kuntComment
-
Jij weet duidelijk niet wat de studiolive is. Hij heeft geen scherm nodig om het te kunnen bedienen, en hij heeft 8 31 band GEQ inzetbaar op alle outputs (dus ook de auxen).
Voor 3000€ heb je een 24 kanaals versie, je kunt er 4 linken aan elkaar. De 16/4 versie kost rond de 2000€.
En als je van de 01v96i een digitale multi wil aansluiten, mag je daar zeker nog eens 4k bijtellen en dan kun je nog maar 16 kanalen over de digitale multi sturen, want de uitbreidingsloten kunnen maar 16kanalen uit en in aan.
En als je eens eerlijk bent, wat is de meerwaarde van "motor faders" om wat bands te versterken? Bij de Studiolive heb je alle faders bij de hand (kanalen en sub groepen)
Iedereen die analoge mengtafels gewoon is kan met de Studiolive werken, wat van 01v96 niet kan worden gezegt.Last edited by frederic; 16-05-12, 08:20.Comment
-
En in het geval de M-300 je niet haalbaar lijkt… zou ik even tot Plasa wachten op de nieuwe Roland in de prijsklasse van de O1V96i en Presonus 16.4.2. Naar horen zeggen heeft ie gewoon REAC. En motorized faders.Comment
-
5-6k voor een band of jeugdhuis is toch wel veel geld.
Het is nu afwachten wat Behringer gaat doen met hun mengtafel. Als het een goeie en goedklinkende mengtafel wordt, zal het potten breken.Comment
-
denk toch dat je voor dat geld een aardige mixer hebt.
wij gebruiken ze toch nog erg veel omdat ze wel fijn in het gebruik zijn.
sommige dingen zijn wat klein enz maar als je er veel mee werkt is dat allemaal geen probleem en weet je toch gewoon alles te vinden.
ik vind het toch een fijne tafel en hij is erg compact en kan gewoon bovenin een 19inch rack en dat is toch voor ons het absolute pluspunt!
een bandset is daardoor toch niet groter meer dan 4 kisten en een PA inclusief mics en kabels noem maar op.
dan bedoel ik dit... verschillende rackjes met verschillende toepassing maar zo zijn ze ingericht...
Last edited by vdlaanlichtengeluid; 16-05-12, 11:31.Comment
-
Wij gebruiken deze mixer sinds 2 weken voor onze coverband en zijn er zeer tevreden van. Zelf doe ik de mix. Het enige nadeel dat ik ervaar is de display wat iets had mogen zijn zoals de LS9. Maar ik gebruik de editor en kan online settings wijzigen via laptop. Naar klankkwaliteit is het ook zeker in orde. Wij gebruiken de XS4 en de XT5 van Fohhn om 4 artiesten te versterken. Niets dan goede reacties. Vorig weekend een mix opgenomen, elk kanaal apart met alle mogelijkheden nadien om indien nodig te bewerken.
Ik kan het aanraden voor zijn prijs, compact, gebruiksvriendelijk en al het nodige om een deftige mix in elkaar te steken. Voor meer extra's zoals auxen in XLR, 31bands, ... moet je toch wel bijna het dubbele betalen voor een mixer. Voor onze toepassing is het zeker een meerwaarde. GroetenComment
-
01V96 serie, achterhaald maar word nog best veel gebruikt. Op Presonus tafels na, waarvan ook ik denk dat de kwaliteit meer van deze tijd is, is er niet veel meer te krijgen tegen een zelfde soort prijs. Als je nu niet direct tot aanschaf over hoeft te gaan kun je de Behringer X32 afwachten. Zal ongeveer in deze prijsklasse gaan vallen en kun je (later) uitbreiden met digitale snake(s) indien gewenst.
Comment
-
2,5K euro totaal (incl. BTW) voor een 24/8 met remote pre-amps en een MY16AT ADAT kaart. Met de ADAT I/O welke al op de mixer zitten heb je hiermee drie ADAT I/O bussen (24 in en 24 uit) en kun alle kanalen van deze snake gebruiken. Of je dat er aan uit wilt geven is een tweede want je komt samen met een 01V96i wel op ongeveer 4,7K euro uit alsnog.Last edited by vasco; 16-05-12, 12:34.
Comment
-
Voor een digitale multie heb je ethersound kaarten nodig, remotepreamps.
Dan heb je alle 32 in en outputs op podium.
Yamaha Stagebox (16/8) met Yamaha MY16ES 64 is al 4770€
Yamaha MY16EX Expansion Card: 480€
En nog een stagebox is +/- 3700€
Een volledige yamaha 32/16 kit kost +/- 8600€. Dit is er echt over.
Voor die prijs (en minder) zijn er andere spelers op de markt die kwalitatiever materiaal hebben.Last edited by frederic; 16-05-12, 13:45.Comment
Comment