LK37 (Link) multikabel NL'se standaard, uitvoeringsmogelijkheden & ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #16
    Bij normaal gebruik is het bij mij nog niet gebeurd dat er een pinnetje bij een SOCA afgebroken is.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #17
      Originally posted by jans
      Ik meende dat dit compatible is? Niet dus?
      Snel even gekeken en inderdaad niet compatible. Heb zelf socapex net als Ampco en HOF waar ik het in mijn vorige post over had.
      Dat dacht ik ook... Ampco heeft in ieder geval Socapex, geen LK37 dan.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #18
        Originally posted by MusicSupport
        Ha die Richard, leuk om je weer terug te zien hier.

        Ik ben zeker wat wijzer maar ook wat gekker. De 'Oost Brabantse' hoek is geen verhuurmarkt voor ons. APR via, via dan weer wel....

        Dat er geen standaard is begrijp ik ook niet. Ik ga de inputs die ik hier krijg goed filteren en een wijs besluit maken!

        Verloopjes doen wonderen maar niet op het moment dat ze bellen en vragen of ze kunnen tappen uit het stagerack met de verkeerde LK connector. Dan kun je altijd nog hard uit op XLR via een eigen splitrack.
        Ja, ik ben er weer. Zolang het duurt natuurlijk. Daarbij: Gitaarnet is ook niet alles (zacht uitgedrukt). TDPRI.com daarentegen weer wel. Maar daar gaat het zo hard dat het niet bij te houden is! Overigens heeft het weer heeft ook een handje geholpen dat ik nu weer hier ben (het buitenseizoen dat weer begonnen is).

        Het is hier tegenwoordig wel erg rustig trouwens!

        Overigens ben ik nog wel steeds uit de branche. Ik was er na 'n jaar of 15 helemaal klaar mee, mede geholpen door de personen waar ik destijds mee/voor werkte. Maar ook omdat ik het complete personeel van die tent in Schubberkutteveen allemaal bij voornaam kende en ook daarbij nog de verjaardagen. Tel daarbij half geluidstechnisch Nederland in je telefoon 'ns bij op en dan weet je dat het tijd is om je horizon te verbreden! Zowat iedere zaterdag dezelfde gezichten gaat namelijk erg vervelen...

        Dus al m'n shit verkocht en aan de gitaar gegaan. Daar zit ondertussen voor een aardig kapitaal in (je koopt er zonder problemen 2 D12's voor) maar spelen doe ik (door uiteenlopende omstandigheden waaronder een idioot drukke baan) nog steeds niet. Die shit gaat dus binnenkort ook weer uitgedund worden...

        Daarnaast nog een tijd met mijn gezondheid lopen klooien en waarvan ik dus nog steeds niet weet wat het was. De doktoren kunnen het in ieder geval niet eens worden... Denk zelf aan gewoon zwaar overwerkt/overspannen of hoe je het ook wil noemen. De klachten zijn tegenwoordig iig voor meer dan 95% verdwenen. Alhoewel mijn nieuwe baan ook weer een zware wissel op mij trekt. In kort komt het er op neer dat ik het werk van 2,5 - 3 man doe en geen kloot aan mijn collega's heb ivm onvoldoende technische kennis. En dan lopen er ook nog meerdere rechtzaken tegen mijn oude werkgever. Om in D&B te blijven praten: Die is mij aan achterstallig salaris nog een complete Q-set met dubbele sub schuldig. Maar ik denk dat het nog wel een paar jaar gaat duren voordat ik dat geld zie... Gelukkig hebben we de wettelijke rente en verhoging nog!

        Ach ja, gelukkig is het bijna weekend! Dan is de Boss ook weer in het land en dat geeft toch weer iets om naar uit te kijken! Maar eerst nog door de mailbox van de zaak ploegen (met zwaar materiaal) en wat vertaalde bestanden controleren. Maar goed dat ik digitaal kan Tipexxen...

        BOT: Die standaarden. Die zijn er wel maar niemand wil zich er aan houden. Geen idee waarom want je maakt het jezelf onnodig moeilijk. Zelfde in lichtland met 16-polig: Iedereen zit op 1-2 maar de toko waar ik destijds voor werkte op 1-9. Heel leuk totdat er dimmers bijgehuurd moesten worden! Het was iig mooi vuurwerk. Maar je mag raden wie die ellende op heeft mogen lossen door alles om te bouwen...

        Wat ik al zei: Gewoon kijken bij wie jij het snelst iets bij zou willen/kunnen huren en wie bij jou. En je daar op baseren. Je gaat hoe dan ook wel een keer niet compatibel zijn!
        Last edited by Outline; 25-05-12, 01:41.

        Comment

        • MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

          #19
          T10 demo was erg leerzaam en heeft me weer aardig aan het denken gezet. Bedankt daarvoor Steven !

          Wat betreft LK37.
          Ik heb patchpanelen met 12 x XLR in, 12 x XLR uit en een LK37 female chassis.

          Daarbij gebruik ik dan LK37 male-female kabels en stageblokken met LK37 in/uit chassis (male/female).
          Dit is voor mij de meest gangbare methode bij mijzelf en omliggende bedrijven en leveranciers.

          Hierbij is de LK37 bekabeld volgens de Pin-bezetting Oost-brabant (Purple heeft deze blijkbaar bedacht).

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #20
            Voor de stageblokken kan ik me goed voorstellen dat je
            daar female chassisdelen voor gebruikt, hier staat fantoom op,
            dus output = female.

            Op de multi vanaf de tafel, die in het stageblok gaat zit dan
            een vrouwtje, dus het chassideel op het blok is dan male.

            grtz

            Nes

            waarom een bepaald deel van Nederland een andere taal spreekt
            en weer een ander deel een andere pinbezetting hanteert, is
            mij echt volstrekt onduidelijk.

            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • zjeten
              • Mar 2003
              • 331

              #21
              Heeft er iemand ervaring met connex LK systeem? Ik zag prijzen van een ander merk en viel bijna om. ik heb prijs opgevraagd en dit viel mee van prijs. Zijn dat degelijke connectoren ?
              Wij doen niet iedere dag PA. Zou zijn om tussen onze snake's en flightcase te steken. In de flightcase dan doorlussen naar een digirack. Er zijn 2 uitvoeringen. Met zilver en met gouden pinnen. Wat zouden jullie nemen? Is gouden contacten nodig of niet? Bedankt voor de reactie.

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #22
                Originally posted by zjeten
                Heeft er iemand ervaring met connex LK systeem? Ik zag prijzen van een ander merk en viel bijna om. ik heb prijs opgevraagd en dit viel mee van prijs. Zijn dat degelijke connectoren ?
                Wij doen niet iedere dag PA. Zou zijn om tussen onze snake's en flightcase te steken. In de flightcase dan doorlussen naar een digirack. Er zijn 2 uitvoeringen. Met zilver en met gouden pinnen. Wat zouden jullie nemen? Is gouden contacten nodig of niet? Bedankt voor de reactie.
                Minimale ervaring met CaCom Connex connectors hier maar niet met LK varianten. Het pricipe zal wel vergelijkbaar zijn en dan val je er mijns inziens geen buil aan. Qua connectie: Goud nou is eenmaal een betere geleider dan zilver maar als puntje bij paaltje komt is de connectie belangrijk maar een goede kwaliteit kabel belangrijker. Daar treden immers de grootste verliezen of veranderingen op. Dus verzilverde connectors lijkt mij voldoende. (Of je moet een studio hebben die geen duppies draait en waar elke minimale verbetering telt) Goud/verguld oxideert net zo goed als zilver.

                OT: Ik maak inmiddels al geruime tijd met plezier gebruik van een set LK bekabeling voorzien van Syntax connectors en Pinanson kabel. Topkwaliteit en het oogst veel lof bij de gebruikers.
                Overigens bij Pinason in Spanje laten maken.
                d&b Audiotechnik

                Comment

                Working...