Nieuwe klutsers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Nieuwe klutsers

Midas komt weer met een serie nieuwe mixertjes.

de Venice U budget serie van de venice F zonder parametrische EQ en USB i.p.v firewire, lijkt mij niks bijzonders gewoon weer een simpel low budget bakkie voor de mensen zonder midas poen. (lees een behringer in een paarse doos)
    en de Pro1 wat dat word nog ff wachten tot 15 juni
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Mensen commercieel oppompen om te kopen, dat is de trend van deze tijd.
    Ik vind een analoge mixer deze tijd sowieso al onverstandig is om te kopen.

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Bij ons doen analoge mixers het nog wel beter dan digitale mixers. Maar misschien komt dat omdat mensen die digitaal willen, de mixers zelf kopen. Of gewoon omdat wij meer festivals doen en men daar liever alles makkelijk wil kunnen doen.

Verder denk ik wel dat je gelijk hebt, veel merken willen een graantje meepikken uit de amateur wereld, het is een grote markt en er gaat behoorlijk wat geld in om. Alleen al om de simpele reden dan een goede duurdere mixer langer mee gaat en de mensen die die kopen niet snel weer terug komen voor een vervangende.

Comment

• J.C. Productions
        • Nov 2010
        • 26

Tja, Digitaal is beter om te kopen, daar heb je ook meer aan in de toekomst.
        Want over een paar maanden is Digitaal niet meer weg te denken, dan is er alleen maar Digitaal.
        Dus de Analoge mengtafels worden dan ook overbodig, en niet meer nodig.
        De Analoge mengtafels van tegenwoordig vallen wel snel uit elkaar,
        Kijk maar naar Allen & Heath, en Mackie, en andere merken.

Eenmaal geleerd op een Digitale tafel, dan is analoog minder spannend.
        Hartelijke groet,
        Joeri
        Technicus
        JC Techniek Groep

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik weet niet..maar ik zie een parametrische eq...op de mono kanalen...En alles wat de ouwe Venice miste...;-)
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Ik ook, maar de VeniceF heeft de XL3 EQ, 4 band:
            Laag: Gain&freq
            Laag mid: Gain, freq&Q
            Hoog mid: Gain, freq&Q
            Hoog: Gain&freq

Waar de VeniceU een 4 bands volledig semi-para EQ heeft (Gain&freq op alle banden).

Verder is alles hetzelfde eigenlijk. Er is bespaard op de interface (8*8 @48KHz in plaats van 32*32 @48KHz) en ze hebben de hoek eruit gehaald (wat ik juist mooi vond aan de VeniceF, zagen ze er eindelijk uit als de grote jongens). Verder is de hele tafel iets compacter ingericht dan de VeniceF, zo hebben ze de routing weer naast de faders gezet in plaats van erboven (ook weer een "grotejongenslook", aparte ruimte voor je routing).

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by daviddewaard
              Midas komt weer met een serie nieuwe mixertjes.

de Venice U budget serie van de venice F zonder parametrische EQ en USB i.p.v firewire, lijkt mij niks bijzonders gewoon weer een simpel low budget bakkie voor de mensen zonder midas poen. (lees een behringer in een paarse doos)
              en de Pro1 wat dat word nog ff wachten tot 15 juni
              Waar de fuck maak je je druk om? Ben je bang dat de Venicejes op de zaak minder waard worden? Werd de originele Venice niet op dezelfde manier vergruisd? Ik ken maar weinig mensen die zich door dat soort gelul hebben laten tegenhouden!
              Daarnaast: Als je er zo'n last van hebt, ga dan bij Behringer/Midas zelf klagen. Of zit de verkoop aan Behringer je nog steeds dwars?

Er is markt voor dus worden ze gemaakt. Ook door Midas. En ik weet zeker dat ze niet zo dom zijn om iets te maken wat de naam onwaardig is. Dat is wel het domste wat ze zouden kunnen doen. Vergeet niet dat dit soort modellen de duurdere modellen en alle vernieuwingen financieren. De duurdere zetten nooit de aantallen omzetten om alle ontwerpkosten tegen een leuke verkoopprijs er uit te halen.

Hetzelfde voor de ZED-serie van A&H: Die hebben voor een heel groot deel de ontwikkeling van de GLD betaald. Vergeet niet dat digitaal een stuk duurder is om te ontwikkelen. Dan heb je een verkoopknaller nodig om het geld binnen te halen. Dat dat dan een goedkopere serie is: Het zij zo.

Dat er op goedkopere series minder functies zitten is logisch: Daarom kost deze serie ook minder. En dat deze series allemaal analoog zijn, is ook makkelijk te verklaren: Lage ontwikkelingskosten. Je pakt gewoon de dingen die het al jaren goed doen, plakt ze op een print en klaar! Weer een simpele maar betrouwbare analoge mixer voor de mensen met de kleinere beurs die precies doet wat ze er van verwachten en die daarmee JOUW natte digitale droomtafel financieren!

Soms is het zo simpel dat het gewoon basis economie is! In het verlengde daarvan: Wat verhuren jullie op de zaak meer: Simpele sub/sat-setjes of de complete line array met alles er op en er aan?

Verder staat er in dit hele topic 1 echt waardevolle reactie (die van Olaf) waaruit zelfs blijkt dat jij je ogen niet gebruikt hebt voordat je je kritiek begon te spuien!

Doe iedereen in het vervolg een lol en bespaar ons dit soort onzin-topics! En ik zal je de vernedering van de vraag hoeveel Midasjes en welk type je zelf hebt besparen....
              Last edited by Outline; 02-06-12, 03:10.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik ook, maar de VeniceF heeft de XL3 EQ, 4 band:
                Laag: Gain&freq
                Laag mid: Gain, freq&Q
                Hoog mid: Gain, freq&Q
                Hoog: Gain&freq
                Zegt Midas...Die zeggen wel meer...Als je alleen f.o.h. hoeft te doen, dan was de ouwe Venice niet verkeerd, mits genoeg PA...Ik zelf vond het vanaf dag 1 erg jammer van de korte schuifjes...Bij de F hebben ze de kapitale fout gemaakt om het 19" model te voorzien van, jawel..korte schuiven en de rest niet. In mijn optiek hebben ze daar veel kritiek op gehad en daarvoor deze ontwikkeld...zou mij niks verbazen. Sinds de F er is, ben ik 'm nog niet tegengekomen...Zegt wel iets denk ik...ook niet in mijn omgeving...Maar goed, das mijn mening...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...