Ook vanaf deze kant erg jammer dat je niet zegt waar het om gaat. Als iets goed klinkt mag dat gezegd worden lijkt me?
Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.
Collapse
X
-
-
Als mijn opdrachtgever (je weet wel zo iemand die mijn rekening gaat betalen) nee zegt dan is het nee tot dat hij of zij uitdrukkelijk toestemming verleent .
ik ben momenteel aan het werk bij de vrienden van amstel . Daar wordt uitdrukkelijk verzocht om geen foto's van de set op facebook twitter of wat er zoal te vinden is aan sociale netwerk onzin tot dat de 1 ste show geweest is .
denk je dat je op mijn blog facebook of waar dan ook iets te zien krijgt van deze show totdat de 1ste geweest is . Denk het niet eigenlijk .
daarbij ga ik hier geen reclame maken klaar punt uit . Daarbij als ik grafieken van metingen post hier of waar dan ook ga ik ze liever niet op standje oorlog smoothen daar dit al door diverse fabrikanten gedaan wordt . Is hun keuze en is verkoop gerelateerd . Iemand die veel meet weet wel beter .
dikke vette doei vanuit een ijskoud ahoyComment
-
-
Comment
-
@Kvdb013
Wat mij betreft wel .
De smaart meting heb ik gedaan na dat het hele group delay verhaal hier op dook en dit bleef in mijn hoofd rond spoken .
Daar ik het hele fase verhaal een soort van interesant vind ben ik dus gaan kijken wat er gebeurt als je een systeem zo fase recht als mogelijk maakt en wat er dan gebeurt met je group delay daar sommigen hier dus best wat waarde aan schijnen te hechten .
Het enigste waar ik sander voor moet bedanken is dat ik door het nadenken hier over dus mijn mannier van alignen een klein beetje heb verandert en dus een beter resultaat heb behaalt . Bij deze dus bedankt .
Verder heeft het kijken naar group delay tijdens een meting 0,0 zin . Bij het eind resultaat kun je er naar kijken maar mij verteld het verder niks meer of minder dat alle frequenties op bijna het zelfde moment bij de micro aankomen maar dat vertelt het fase scherm mij ook dus blijf ik liever gewoon naar het fase scherm kijken .
Probleem wat je hebt met SMAART 7.4 mbt group delay is dat de y-as een vaste schaal verdeling heeft en de kleinste waarde dus 5ms bedraagt . Ik heb dit al als opmerking naar de mensen van rational gemeld en wie weet passen ze dit bij een toekomstige update aan .....
Je kunt dan wel inzoomen met je rechter muis knop maar dan ben je de schaal verdeling kwijt als je een veel lagere waarde moet uitlezen dan 5ms . De screenshots zijn dus van een zoom in niet full scale .
Als je de schaal verdeling zou kunnen aan passen naar bv 1ms of 0,1ms zie je wat group delay je echt verteld nm. Group delay zit ten alle tijden op het moment dat het ontstaat door hetzij filters en/of het toepassen van delay altijd aan de linker kant van het punt dat filters ingezet worden en het kan alleen maar meer worden naar mate je verder naar links gaat (is allemaal erg logisch daar hier dus ook de periode van de frequenties steeds langer worden) en is ook hetgeen je in je fase scherm ziet mits je het op de juiste mannier interpreteerd . Je kunt het ook nog redelijk makkelijk berekenen mits je xl hebt . Zoek het maar eens op in het boek van bob mccarthy .
Verder sorry maar als ik een typische reactie van iemand krijg prima maar verwacht niet dat ik dan mijn mond houdt en geen reactie terug geef en al helemaal niet als er dingen gesugereerd worden die niet kloppen of gestaaft zijn op veronderstelingen . Nee het is geen vision acoustics speaker maar een 2weg passief monitor kastje (PMC) waar ik met behulp van een nb behringer mixertje 4 x-over banden door heen stuur vanuit een apex (is trouwens het enigste behringer ding wat ik momentueel gebruik).
Nb gebruik deze setup voor het geven van cursusen betreffende meten daar dit een makkelijke mannier is om fase uit te leggen . Dit is ook hoe magu het doet hoewel die met aulab bezig was iets wat bij mij niet echt lekker werkte dus ik houdt het op het dat semi pruts ding van behringer .
x-over punten waren low lr4 tot 250Hz low mid overlappend met low en door tot uit mijn hoofd 1450Hz ook lr4 dacht ik daarna high mid lr2 tot aan 6300hz lr2 en top lr2 6300 en dan door .
verder verwacht nooit dat ik zonder toestemming van mijn opdrachtgever een meting online zet . Is niet slim in de huidige tijden.....
zo is iedereen nu blij ?
Maar goed ik ben er een beetje klaar mee voor vandaag en ben morgen weer de klos in ahoy dus mzzlLast edited by Timo Beckman; 14-01-13, 23:28.Comment
-
Wat de rest van je verhaal betreft kan ik niet anders dan het ermee eens zijn, het zegt iets over het fase-gedrag van een systeem maar dat kun je veel beter zien met het fase scherm.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Houdt er nu maar over op want op zijn zachtst gezegd ik ben ook niet on speakin terms met jou maar houdt het hoe en waarom voor me daar ik hier geen woorden meer aan vuil ga makenComment
-
Mijn mening over group delay:
Fase als functie van frequentie geeft je alleen fase info: 30gr fase draaiing bij 50Hz of 30gr bij 10kHz is in beide gevallen 30gr. (Tot hier zal iedereen het eens zijn...) Maar... als je nu in het tijd domein kijkt, zal een 50Hz signaal met 30gr fasedraaiing later aan komen dan een 10kHz signaal met 30gr fasedraaiing. Vanaf een bepaalde grens wordt deze tijddelay voor mensen hoorbaar. Groupdelay maakt in mijn ogen dus een weging van een fase als functie van frequentie naar impact in het tijddomein. Waar de grenzen liggen voor groupdelay (wanneer hoorbaar?), zijn de meningen over verdeeld :-)
Als je aanneemt dat mensen bij elke frequentie even gevoelig zijn voor groupdelay, dan zou je in faseplots dus minder fasedraaiing mogen toestaan bij lage frequenties dan bij hoge frequenties.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Die laatste zin is een leuke, of het waar is weet ik niet. Nu is het alleen de vraag wat je moet horen wanneer er sprake is van een hoorbare group-delay....
Is dat het 'trage' sub dat je bij sommige systemen hoort?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
je zou een op wikipedia moeten kijken of group delay googlen . op een gegeven moment kom je waarschijnlijk een lijstje tegen met de max waardes per frequentie gebied tov het menselijk gehoor.....Comment
-
Fase als functie van frequentie geeft je alleen fase info: 30gr fase draaiing bij 50Hz of 30gr bij 10kHz is in beide gevallen 30gr......Maar... als je nu in het tijd domein kijkt, zal een 50Hz signaal met 30gr fasedraaiing later aan komen dan een 10kHz signaal met 30gr fasedraaiing. .
Verder: we willen graag een soort van punaise maken, die 160 DB lineair weergeeft. Dat doen we door hele grote luidsprekers in verschillende frequentiegebiedjes aan elkaar te knutselen, zodat het net lijkt alsof die punaise er echt hangt. Daarbij kom je allerlei problemen tegen, zoals de onderlinge afstanden van de membranen, die we met een beetje elektrische vertraging op één lijn proberen te krijgen, akoestische probleempjes in de kasten, die bepaalde frequenties harder weergeven, en andere weer zachter, enzovoort, enzovoort.
Nou wil het toeval dat er ooit een wiskundige gezegd heeft dat ieder probleem zijn eigen oplossing heeft. Die man is er nogal beroemd mee geworden. Maar hij heeft er nooit bijgezegd dat die oplossingen weer nieuwe problemen konden creëren.
Dus blijft het puzzelen. En niet iedere oplossing is heilig. Het resultaat wel, en dat is tevreden publiek / tevreden klanten.
Dus ophouden te narren allemaal, en zie dat je weer plezier in je werk krijgt.
Uch!Last edited by Gast1401081; 15-01-13, 02:14.Comment
-
Extreem voorbeeldje mbt groupdelay:
Stel we hebben een systeem met 3600gr (ja, 10 perioden) fasedraaiing voor elke frequentie en een volledig vlakke frequentieresponse. Zowel de faseplot als de transferplot zullen een perfecte rechte lijn zijn. Het ideale systeem dus?
Niet dus. De groupdelayplot is in dit geval 10/f [s]. Maw 100ms bij 100Hz en <10ms boven 1kHz. Stel je luistert naar een kickdrum over dit systeem, dan komt de hoogfrequente tik van klopper op vel binnen 10ms uit het systeem, maar de laagfrequente dreun pas 100ms later.
@MusicXtra: dit is dus inderdaad "traag sub".
@Timo: dit voorbeeld is heel extreem, maar wat ik wil duidelijk maken is dat een rechte faseplot niet optimaal hoeft te zijn: soms klinkt een wat vlakkere groupdelay, tenkoste van wat fasedraaiing, beter. Dit is theorie, ben benieuwd wat jij in de praktijk tegenkomt. :-)
@********: ik nar niet, dit is een inhoudelijke discussie over groupdelay. ;-)As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Comment
Comment