Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by NesCio01
    Op Engelse 4-kanaalamps zie je nog wel eens dat je ze per 2 aan/uit
    kunt zetten. Als dit dan ook voor de fans geldt dan is dit wellicht een
    aanvulling voor de toekomst?

Originally posted by Outline
    Deze hebben dan meestal ook 2 voedingen binnenkomen waarmee je dus in feite 2 mono amps (bij een 2-kanaals) of 2 stereo amps (bij een 4-kanaals) in 1 behuizing hebt zitten.
    Ik denk niet dat ik dit nog snap?

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dat is heel simpel, in feite zijn het gewoon twee versterkers dus met twee aparte voedingen die samen in één behuizing zitten.
      Ze hebben zelfs ieder hun eigen aan uit schakelaar en een eigen power aansluiting. Eigenlijk is de behuizing dus het enige dat ze delen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

Originally posted by MusicXtra
        Die prijs is verassend laag.....
        Maar die ga ik dus lekker niet op mijn site zetten, serieus geïnteresseerden weten me wel te vinden via de mail.
        Hier anders een serieus geïntresseerde die de prijs eerder veRRassend hoog vond...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Was ook nog niet verder gekomen dan de bruto prijs in het verhaal, maar je hebt mail.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

Ik ben er toch echt voorstander van om zware versterkers uit te rusten met een 32amp single phase connector.
            In de praktijk heb ik het wel eens meegemaakt met een paar losse Crown 12000HD amps die per stuk op een 16amp-C groepje waren aangesloten. ging het hele festival goed, laatste band was erg hard veel enorme peaks in het sub, en 2x de automaten er weer in moeten drukken..... bij vol vermogen 2x5000w@4ohm , trekken ze wel meer als 16 amp!!
            in de V-racks van crown waar er 3 inzitten zijn ze volgens mij per stuk met een 20amp-D automaat afgezekerd.

De Itech 4x3500, zit ook een 32amp powercon op, deze zitten met z'n drieën in een rackje rechtstreeks op een rode 32 amp cee.

Bij vol vermogen is een 16 ampère stekker vaak niet voldoende bij zo'n zware amp!! en idd vaak hangen ze toch met een verloop van 32 amp powercon naar shuko op een 16 ampère groepje, die kan prima als je er bijvoorbeeld monitors op hebt hangen of een klein setje, in 95% van de gevallen gaat dit goed maar op de grote klussen waar er echt veel vermogen uit getrokken word wil ik ze echt aan voldoende power hebben hangen.

daarom kun je naar mijn mening een zware versterker beter uitrusten met een 32 amp stekker zodat de gebruiker zelf kan kiezen.

Originally posted by MusicXtra
            Kortom, 95% van de gebruikers zal niet alle kanalen met 4 Ohm subs belasten, in 95% van de gevallen is er geen 32A 230V groep beschikbaar en wanneer je toch besluit om alle kanalen met 4 Ohm subs te belasten gebeurd er nog helemaal niks zolang er muziek met een normale dynamiek gedraaid wordt en de amps niet continu in de clip worden gejaagd.
            Volgens mij meer dan genoeg argumenten om niet te kiezen voor een 32A Powercon waar vervolgens in 99% van de gevallen weer een verloopje aan geknoopt moet worden om hem op een 16A groep aan te kunnen sluiten.
            Normaal gesproken is de stroom die je nodig hebt voor een versterker ongeveer 1/4e van het afgegeven vermogen, dus voor de 12.800 Watt zou 3200 Watt moeten voldoen, beetje reserve erin en je komt precies aan een enkele 16A groep per versterker.
            Powersoft houdt voor hun berekeningen zelfs maar 1/8e van het maximale vermogen aan....
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Als je graag amps met fatsoenlijke 32A voedingen wilt koop je toch lekker een PKN 3PHASE-40K :P

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by djspeakertje
                Als je graag amps met fatsoenlijke 32A voedingen wilt koop je toch lekker een PKN 3PHASE-40K :P
                Daan
                We hadden het over 32A SINGLE Phase, dus 1 fase. Dus niet over de 3-fasen PKN...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Die kan je ook met single-phase 32A voeden
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Desnoods zelfs met een 16A enkele fase waarmee we terug bij af zijn...

PKN adviseert bij single phase overigens 63A.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by daviddewaard
                      ..... met een paar losse Crown 12000HD amps die per stuk op een 16amp-C groepje waren aangesloten. ging het hele festival goed, laatste band was erg hard veel enorme peaks in het sub, en 2x de automaten er weer in moeten drukken..... bij vol vermogen 2x5000w@4ohm , trekken ze wel meer als 16 amp!!
                      in de V-racks van crown waar er 3 inzitten zijn ze volgens mij per stuk met een 20amp-D automaat afgezekerd.

De Itech 4x3500, zit ook een 32amp powercon op, deze zitten met z'n drieën in een rackje rechtstreeks op een rode 32 amp cee.

eh, dit is een digitale amp, die de vermelde vermogens max een halve seconde ofzo volhoudt.

Die Crown's zijn Lastrafo's, en geven het vermeldde vermogen als RMS/AES over 2 uur op roze ruis ( en aan een watergekoelde dummyload)

Denk dat dit voor de vermelde BA-amp best meevalt. 13kW sinus uit een amp op 3500 afgezekerd is sowieso vragen moeilijkheden
                      Last edited by Gast1401081; 30-12-13, 19:37. Reason: schrijf vauten

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by MacGyverSounds
                        eh, dit is een digitale map, die de vermelde vermogens max een halve seconde ofzo volhoudt.

Die Crown's zijn Lastrafo's, en geven het vermeldde vermogen als RMS/AES over 2 uur op roze ruis ( en aan een watergekoelde dummyload)

Denk dat dit voor de vermelde BA-amp best meevalt. 13kW sinus uit een amp op 3500 afgezekerd is sowieso vragen moeilijkheden
                        uhh die crown ampjes zijn ook digitaal, volgens mij maakt crown geeneens anaaloge lasbakken meer
                        bijna alle digi amps hebben idd een kortstondig piekvermogen als ze volgens de specs 3000w@4 ohm leveren is dit een piek moment en mag je blij zijn als die 1500w continu haalt.
                        (crown vermeld wel netjes het vermogen op AES en het peak vermogen)
                        dit is verder ook niet erg ( zeker niet op het sub) heb nog nooit een beat of kickdrum gehoort die langer duurde dan laten we zeggen 250 ms
                        alleen wel jammer als die piek van 250 ms met een zware amp wel je zekering automaat eruit blaast
                        Last edited by daviddewaard; 30-12-13, 19:21. Reason: schrijf vouten
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

klopt, dat verschijnsel heet crest factor, geloof ik, waarmee de muziek piek vs dal over een paar seconden berekend wordt, waarna de gemiddelde vermogens-stook met 75% verminderd ofzo.

(saillant detail : een Watt is een hoeveelheid energie PerSeconde ! ))

en van Crown weet ik de 5000VZ en de 10.000VZ Mactrotech nog als lompste, net zoals de Crest10001, waar inderdaad 100V/100A doorheen kon.

De nieuwe Lab's fp14000 hebben de rail met een 20% opgeschroefd, zag ik, ook een manier om vermogen te winnen.
                          Wel een leuke discussie trouwens, zal dit topic ergens anders ff opnieuw plakken .

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Originally posted by MacGyverSounds
                            klopt, dat verschijnsel heet crest factor, geloof ik, waarmee de muziek piek vs dal over een paar seconden berekend wordt, waarna de gemiddelde vermogens-stook met 75% verminderd ofzo.

(saillant detail : een Watt is een hoeveelheid energie PerSeconde ! ))

en van Crown weet ik de 5000VZ en de 10.000VZ Mactrotech nog als lompste, net zoals de Crest10001, waar inderdaad 100V/100A doorheen kon.

De nieuwe Lab's fp14000 hebben de rail met een 20% opgeschroefd, zag ik, ook een manier om vermogen te winnen.
                            Wel een leuke discussie trouwens, zal dit topic ergens anders ff opnieuw plakken .
                            dat heet idd de crest factor en is te berekenen door rms vermogen te delen door wortel 2

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by daviddewaard
                              dat heet idd de crest factor en is te berekenen door rms vermogen te delen door wortel 2
                              ik meende dat er meer in zat, een factor 6 heb ik al eens langs zien flitsen, zit ongeveer op de gelijktijdigheidsfactor van de net-boeren dacht ik...

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Crest factor = piek vermogen / rms vermogen. Let op: vermogen, dus niet spanning of stroom.
                                Een sinus heeft dus een crest factor van 2, of wel 3dB.
                                Voor muziek rekent men met 6dB of meer. (Bij 6dB is het nog amper muziek te noemen...)
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...