Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401083
    • Mar 2001
    • 18

Originally posted by teunos
    Cool, Mac je hebt net een perpetuum mobile ontdekt. Schrijf mij daar maar voor in! 2 joule per halve seconde is namelijk 4 (J/s).
    oeps - daar gaat de oudejaarschampagne.,..

Originally posted by MacGyverSounds
    Correctie : de watt is één joule per één seconde.

Mag ook 2 joule per TWEEEEEEEE seconde zijn, of een DRIEEEEE joule per DRIIEEEEEEEEER seconden.
    Bottom line in de opmerking "een hoeveelheid PerSeconde" is waarmee de energie gedefinieerd wordt, en dus kan een korte bassklap best 12000 joule per halve seconde zijn terwijl de amp de andere helft van die seconde z'n elco's weer vol staat te zuigen .
    Originally posted by teunos
    Deze post puur en alleen om aan te duiden dat we aan het muggenziften zijn en ik echt strontziek wordt van hoe het forum hier vernaggeld wordt door onzin. Ik ben af en toe gewoon bang om te posten omdat er toch wel weer iemand een of ander spelll-ing's vaudtje uitvist, of op de man gaat spelen met weet ik veel wat. Hou toch eens op, iedereen!

Edit: voor de mindere mensen, ga je hier maar weer aan dood ergeren hoeveel fouten hier in zitten.

Mijn bedoeling is dat je met allerlei grappen en grollen wel 20.000 watt uit die versterker kan persen, en dat je er vervolgens een halve seconde niks mee kunt, omdat je elco's dan weer aan het recupereren zijn.

Comment

• Gast1401083
      • Mar 2001
      • 18

klopt, dat verschijnsel heet crest factor, geloof ik, waarmee de muziek piek vs dal over een paar seconden berekend wordt, waarna de gemiddelde vermogens-stook met 75% verminderd ofzo.

(saillant detail : een Watt is een hoeveelheid energie PerSeconde ! ))

en van Crown weet ik de 5000VZ en de 10.000VZ Mactrotech nog als lompste, net zoals de Crest10001, waar inderdaad 100V/100A doorheen kon.

De nieuwe Lab's fp14000 hebben de rail met een 20% opgeschroefd, zag ik, ook een manier om vermogen te winnen.
      Wel een leuke discussie trouwens, zal dit topic ergens anders ff opnieuw plakken .
      Originally posted by SPS
      Correctie: De joule is eenheid van energie. (vermogen x tijd)
      Correctie : de watt is één joule per één seconde.

(Mag ook 2 joule per halve seconde zijn, of een derde joule per 3 seconden. --OEPSIES)
      Bottom line in de opmerking "een hoeveelheid PerSeconde" is waarmee de energie gedefinieerd wordt, en dus kan een korte bassklap best 12000 joule per halve seconde zijn terwijl de amp de andere helft van die seconde z'n elco's weer vol staat te zuigen .
      Originally posted by SPS
      Nee! Een watt is 1V*1A (dc). Zit geen tijdselement in.
      De eenheid joule is 1watt gedurende 1sec!

quote:
      De joule (symbool J) is de internationale (SI) eenheid van energie. De joule is vernoemd naar James Prescott Joule. De joule is gedefinieerd als de energie die nodig is om een object te verplaatsen met een kracht van 1 newton over een afstand van 1 meter.
      Een joule is dus een wattseconde.

Terug naar school Mac!

zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Joule
      Eh, een volt is een joule per coulomb, een ampère is een coulomb per seconde, een watt is dus een joule per seconde.

Kom maar op met die school.

Dat een hoeveelheid energie berekend kan worden door het vermogen met de tijd te vermenigvuldigen is logisch, maar niet de definitie, die is net andersom. Zoals je zelf al aangeeft is de joule een SI eenheid, en de watt is daarvan afgeleid.

En dan kom je met 120000 watt burst (want dat doe je) aan heel andere vermogens dan als je gaat lassen, of water koken.

Terug naar school dus maar, SPS...
      Originally posted by SPS
      Hij blijft op de man spelen. Ik volg de suggestie van een aantal anderen maar en ban jouw "bijdragen" (ahum) voortaan.
      Wat een gemoedsrust................
      Leef je uit.

blijft het feit dat ik die vermogensgroei ( net als de PK-groei bij auto's, trouwens) erg spannend vind, temeer daar je er toch geen nut van hebt, omdat de speakers dan in rook opgaan ( - of 32 ohm zouden moeten zijn) of dat je maar 130 km mag - soms, dan tenminste...
      Last edited by Gast1401083; 02-01-14, 17:47.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Originally posted by jack
        plaatje van de binnenkant en achterkant graag?
        zit er veel verschil in power met de "oude" ba amp?
        Ik ben onderhand wel benieuwd....

Comment

• AMX_Pete
          • Mar 2008
          • 79

Originally posted by peterwagner
          Volgens mij is het een Smiths st1800q OEM, op google staat een photo van de achterkant.
          En hoe anders dan bvb een Sanway FP13000 zou het kunnen zijn ?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik zal vanmiddag even een foto posten van een rackje vol BA amps, ga hier echter geen foto's van de binnenkant posten, heeft geen enkele toegevoegde waarde.
            Het verschil met de 'oude' amp is dat die 4*1300 @8 Ohm en 4*2100 @4 Ohm levert tegen 4*1800 @8 Ohm en 4*3200 @4 Ohm voor de nieuwe, een behoorlijk verschil dus.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

alle amps lijken op elkaar printje, wat elco's voedinkje enz.
              maar ze zouden er best ongeveer zo uit kunnen zien:

Om een willekeurig voorbeeld te nemen.
              lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

De Daltons zijn binnen.

Comment

• kvdb013
                  • Nov 2010
                  • 337

Misschien ook een foto van de achterzijde? Ben benieuwd!

Misschien een kleine opmerking zonder dat ik als mieren neuker bestempeld wordt.
                  Klein minpuntje dat alle vier de speakers een ander aanzicht hebben doordat de randen niet zwart zijn? Of wordt dit nog opgelost dmv schuim oid?

Verder er ziet het er mooi uit, en zullen naar verwachting ook ok klinken!
                  Als ze nu net zo populair worden al de Roy donders worsten broodjes hier in het zuiden, dan gaan ze als de welbekende warme broodjes...........
                  Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Er komt inderdaad nog schuim achter de grilles, hier een foto van de achterzijde.

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Kasten zijn antraciet, en geen spetter structuur? Of zie ik het verkeerd?
                      Vanwaar de keuze voor een kunststof/metalen handgreep bij de 15"kast?
                      Al jou kasten zijn toch redelijk herkenbaar aan de gefreesde handgrepen.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Dat ziet er zéér netjes uit!
                        Tim

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Sander, je hebt de Powersoft modules op de kop hangen. Prima dat de chassisdelen verkeerd om zitten, maar het (volume?) knopje is verdomd lastig draaien als 'ie op de kop zit en je in het pikkedonker met tien bier op (SATB) en een verkeerd ontbijt in je maag probeert het ding wat harder te zetten.

Edit: Of lijkt dat zo?

Dingetjes zien er inderdaad bijzonder strak en netjes uit. Kleurtje is prima, alleen die randjes en stofdoppies even zwart maken.

Daan
                          Last edited by djspeakertje; 09-01-14, 00:14.
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

Waar zie jij dat die modules op de kop hangen dan? Wellicht wat minder Chouffe naar binnen werken?
                            Tim

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Modules zitten zeker niet op z'n kop, die horen zo.
                              En in de Coax 15 geen gefreesde handgrepen, het ontwerp is zo licht en compact mogelijk gemaakt dus vandaar de keus op inbouw handgrepen.
                              De Coax15 weegt dan ook een krappe 20kg, dat is erg weinig voor een 1300 Watt 15" top met ingebouwde amp/processor.
                              Overigens weegt de Coax12 slechts 14 kg.

Comment

• MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

Nee de XLR in en outs zitten op z'n kop in de module. Aan de Powercon en de positie van de kleuren leds en de naam in het midden van het koellichaam zie je dat de module er goed in zit.

Nette kastjes Sander.
                                d&b Audiotechnik

Comment

Working...