Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    Originally posted by MusicXtra
    In de kasten zitten 4 presets, full-range, full-range extended low, 100Hz voor gebruik met sub en 200Hz voor gebruik als front-fill of delay.
    Fasegedrag aanpassen is niet nodig, dat is al gebeurd in de presets.
    Die Xilica, of welke processor dan ook, gebruik je dus alleen maar om de delay in te stellen en geloof mij maar, de klank is dusdanig dat je geen EQ settings hoeft te wijzigen.
    Nee ok, de klank van de kasten zelf hoe je niet te wijzigen. Maar stel je voor dat je ze in een grote betonnen zaal in onze hoofdstad neer zet. Met zo'n akoestiek moet je alsnog behoorlijk EQ'en. Ik had het dus ook over de main-EQ, die je in de Xilica zou kunnen gebruiken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      Dat kan inderdaad en werkt ook een heel stuk makkelijker dan naar ieder kastje een ethernet-kabel trekken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        Ik zie geen ingangs impendantie schakelaar voor keuze tussen mic of line signaal? Zou een gemiste kans zijn. (IMHO) Zat mensen die er zo een micro in willen rammen en als het kastje dan alleen line signaal slikt dan gaat het ineens niet zo hard meer. Toch?

        Combikabel met 1,5mm2 of 2,5mm2 is meer dan voldoende voor deze actieve kastjes. Het verlies treed eerder op in de versterkermodule dan in de kabel.

        [EDIT] De vraag van Richard ging waarschijnlijk over de gehele passive range producten. [/EDIT]
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          Originally posted by MusicXtra
          Dit zijn powered kasten dus is het niet van toepassing.
          Verder gebruik ik 2,5mm2, 4mm2 is mij te lomp.
          Ik vroeg het ook naar aanleiding van het vermogen dat er uit je nieuwe versterkers komt.

          4mm2 is inderdaad lomp maar bij deze vermogens tegenwoordig wel de standaard, dus vandaar.


          Originally posted by MusicSupport
          Combikabel met 1,5mm2 of 2,5mm2 is meer dan voldoende voor deze actieve kastjes. Het verlies treed eerder op in de versterkermodule dan in de kabel.

          [EDIT] De vraag van Richard ging waarschijnlijk over de gehele passive range producten. [/EDIT]
          Correctemundo! Wat betreft de edit dan...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            Originally posted by MusicSupport
            Ik zie geen ingangs impendantie schakelaar voor keuze tussen mic of line signaal? Zou een gemiste kans zijn. (IMHO) Zat mensen die er zo een micro in willen rammen en als het kastje dan alleen line signaal slikt dan gaat het ineens niet zo hard meer. Toch?
            Heel handig dat het er niet op zit, komen mensen ook niet in de verleiding om er een microfoon rechtstreeks in te plempen.
            Wanneer mensen op zoek zijn naar dergelijke opties moeten ze vooral geen Brooklyn-Audio kopen maar simpele 'plastic fantastic' kastjes.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • desolation
              • Jun 2012
              • 706

              Daarnaast kom je ook niet in de leuke situaties dat hij per ongeluk nog op mic niveau staat wanneer ze er een DJ set op aansluiten en meteen beginnen te knallen.

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                Originally posted by MusicXtra
                Heel handig dat het er niet op zit, komen mensen ook niet in de verleiding om er een microfoon rechtstreeks in te plempen.
                Wanneer mensen op zoek zijn naar dergelijke opties moeten ze vooral geen Brooklyn-Audio kopen maar simpele 'plastic fantastic' kastjes.
                +1
                dat soort schakelaars horen inderdaad niet op professionele sets thuis.
                en als je er toch alleen 1 micro op aan wilt sluiten knoop je er een simpel theringer mixertje ofzo tussen
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

                  Proberen mensen nu allemaal dingen te verzinnen die er eventueel ook op zouden kunnen? Volgens mij zijn deze kasten als plug'n play set bedoelt. Je hoeft helemaal niet in de DSP van de kasten zelf te kunnen editen, als ze goed klinken is het toch prima? In bv. Meyer speakers kan je toch ook niet alles editen, die koop je toch ook omdat je ze goed vind klinken?
                  Bij de speakers van Sander is het gewoon, neerzetten/aansluiten/juiste programma kiezen/gas erop.

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    Originally posted by daviddewaard
                    +1
                    dat soort schakelaars horen inderdaad niet op professionele sets thuis.
                    en als je er toch alleen 1 micro op aan wilt sluiten knoop je er een simpel theringer mixertje ofzo tussen
                    Ben je professioneel als je een mixer tussen je microfoon en een speaker gebruikt?

                    Als ik een zooi dure 6 inch powered speakers in de inventaris zou hebben. Dan zou ik elke keer als er even ergens een microfoon+speaker neergezet moest worden balen dat ik ze niet kan gebruiken.

                    Het idee dat een snelle presentatie op een bedrijf professioneler is als je een dure-professionele (musicXtra)speaker gebruikt + een "simpel theringer mixertje" in plaats van een (1) line/mic schakelaar te hebben doet mij pijn aan me knar.

                    Professioneel is niet HOE je het doet. Maar het resultaat.

                    leuk dat je de speakers bewust niet MAG gebruiken als monitor op de vloer, als presentatiekastje met microfoon erin of whatever. Maar ik vraag mij echt af hoeveel werk je hebt voor een 2kilowatt 6 inch speaker die van alles niet mag/kan. De grotere kasten kan ik in komen. Maar de 6 inch... ?
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      Al zou er een mic ingang op zitten is de volgende vraag waarom er geen parametrische EQ op zit, waarom geen line-out om opnamen te maken en waarom niet gelijk 2 microfoon ingangen. Met andere woorden, het is nooit goed genoeg, ik heb bewust gekozen voor een zo simpel mogelijk kastje van hoge kwaliteit waar iedere gek mee kan werken en de kans op bedieningsfouten minimaal is.
                      De 6" is hoofdzakelijk ontworpen als fill voor kroegjes, achtergrond muziek in restaurants en eventueel als delay kastjes op congressen en dergelijke, hij is ook iets minder dan de veronderstelde 2kW.
                      Dus zeker geen kastje die je als FOH voor de plaatselijke rockband gaat gebruiken.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        Originally posted by peterwagner
                        Je hoeft helemaal niet in de DSP van de kasten zelf te kunnen editen, als ze goed klinken is het toch prima? In bv. Meyer speakers kan je toch ook niet alles editen, die koop je toch ook omdat je ze goed vind klinken?
                        Bij de speakers van Sander is het gewoon, neerzetten/aansluiten/juiste programma kiezen/gas erop.
                        Toch zijn er wel merken die een beperkte instel mogelijkheid bieden. Juist omdat niet iedereen het zelfde wil. (Lees de andere threads maar over amerikaanse en europese EV parameters in de losse processors)
                        Het ligt er maar net aan hoeveel tijd in ontwikkeling je erin kunt en wilt stoppen.
                        Het gebodende is wel een goede bruikbare basis.

                        Ik vind ook dat een mic input er niet op thuis hoort!

                        Comment

                        • NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

                          Toch wel leuk ,

                          ergens zijn we allemaal een beetje ontwikkelaars in de dop,
                          zelf ben ik meer van het door- of naontwikkelen, iets waarvan
                          ik lees dat velen dat ook zijn.

                          Sander heeft een aantal leuke kastjes ontwikkeld, heeft goed
                          nagedacht over wat erg marktconform is in veel voorkomende
                          situaties en heeft hierbij, als materiedeskundig duidelijke keuzes
                          gemaakt over wat wel en wat niet in en aan de kast.

                          De kasten zijn gemaakt voor een duidelijke doelgroep.
                          Ben jij die doelgroep, mooi ok, vooral kopen en gebruiken.
                          Ben jij geen doelgroep omdat je op het kerkhof een opname-
                          en een WL unit en een accu in de kast wilt hebben, dan niet kopen
                          en een Fohn kopen.

                          Maar even iets anders.
                          Ik heb het geluk mogen smaken om de 12" en de 15" te mogen beluisteren
                          en heb ze zelfs 'in handen hat'. Van het vast hebben word je rug iig erg blij.
                          Met ingebouwde amp valt het gewicht reuze mee. De 12" neem je zo mee,
                          1 in iedere hand.

                          Dan het horen, wat tegelijkertijd ook beleven is! Natuurlijk heeft ieder z'n voorkeur,
                          maar ik ben onder de indruk van wat deze Daltons presteren zeg.
                          Zelfs zwaar belast blijven ze strak en zuiver in alle frequenties.

                          Verder mocht ik ook de Prospectset dan eindelijk horen.
                          (trouwe lezers weten dat ik wat heb met de naam )
                          Ook hierover niets dan lof.
                          De set up was 2 x een enkele 18" op elkaar en daarboven
                          een 15" top.
                          Sjonge wat gaan die 18" laag, diep en wat een druk zeg,
                          de top houdt ze makkelijk bij en het geheel is een plezier
                          om naar te luisteren. Ook hier kon ik niet ontdekken wat ik
                          miste. Alles is er en dan ook nog eens transparant en sprankelend
                          en dat blijft zo, ook als je de boel flink opentrekt, wow.

                          Sander, nog bedankt voor de tijd, tips, trucs, meeting, tuning, amp
                          en het warme vocht, o ja de lunch niet te vergeten .

                          grtz

                          Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            Originally posted by MusicXtra
                            Al zou er een mic ingang op zitten is de volgende vraag waarom er geen parametrische EQ op zit, waarom geen line-out om opnamen te maken en waarom niet gelijk 2 microfoon ingangen. Met andere woorden, het is nooit goed genoeg, ik heb bewust gekozen voor een zo simpel mogelijk kastje van hoge kwaliteit waar iedere gek mee kan werken en de kans op bedieningsfouten minimaal is.
                            Ik heb nog nooit iemand horen klagen over het gebrek aan aansluitmogelijkheden op een Axys-kast. Ook heb ik nog nooit iemand gesproken die het voor elkaar had gekregen om een Axys-kast verkeerd aan te sluiten.

                            Daarnaast ben ik (zeker in de dry hire) enorm voorstander van het 'KISS'-principe. Want hoe minder er fout kan worden aangesloten, des te meer kans heb je dat je je spullen heel terug krijgt.

                            Sander, even iets anders: Laat jij je kasten door een ander bouwen/assembleren? Omdat je altijd aangeeft dat er weer nieuwe kasten zijn 'afgeleverd'.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              Originally posted by Outline
                              Sander, even iets anders: Laat jij je kasten door een ander bouwen/assembleren? Omdat je altijd aangeeft dat er weer nieuwe kasten zijn 'afgeleverd'.
                              De prototypes worden door mij zelf gebouwd waarbij ik de panelen CNC gefreesd laat komen, de productie laat ik inderdaad bouwen. In het begin heb ik zelfs alles nog met de bovenfrees zelf gefreesd maar dat heeft als grote nadeel dat eventuele fouten in het ontwerp voor de CNC machines niet aan het licht komen.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

                                'k zal waarschijnlijk iets gemist hebben ergens, maar zijn ze ook als monitor te gebruiken?

                                Comment

                                Working...