Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Het klinkt met de post beter

Hoop ze ooit ook een keer te kunnen beluisteren. Heb er nog geen 1 negatief woord over gevonden, en dat maak je nauwelijks mee als het op geluid aankomt (te schel, te traag, te duur, te weet ik het).

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Originally posted by sjig

Hoop ze ooit ook een keer te kunnen beluisteren. Heb er nog geen 1 negatief woord over gevonden, en dat maak je nauwelijks mee als het op geluid aankomt (te schel, te traag, te duur, te weet ik het).
      Ik ga de prospect set komend weekend eindelijk horen, welliswaar met mijn eigen subs gecombineerd. maar het zal vast lekker gaan.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Zolang je subs maar goed in fase staan met de toppen, als dat niet zo is doen zelfs de Prospect toppen het niet lekker.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by sjig

En daarmee bevestig je mijn stelling dat echt goed geluid geen smaak kwestie is maar puur een technische kwestie. Een systeem dat geen grote onregelmatigheden heeft in de frequentie response en een zo vlak mogelijke fase response heeft wordt door iedereen als mooi ervaren.

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Originally posted by MusicXtra
            Zolang je subs maar goed in fase staan met de toppen, als dat niet zo is doen zelfs de Prospect toppen het niet lekker.
            Dat zal moeten blijken, we hebben een ochtend de tijd om de settings aan te passen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Heb je Smaart tot je beschikking?

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Originally posted by desolation
                dat nexo een ondergedimensioneerd systeem heeft gezet? dat JBL serieuze overkill heeft geplaatst?
                met alle respect, maar zonder te horen zegt dat gewoon niets
                Hmmm, het gaat hier duidelijk om een shoot-out, dus waarom zou je overkill moeten zetten? De klant zal zeker niet onder de indruk zijn met die aantallen i.v.m de overigen.. Wat denk jij?

Heb jij ooit wel eens die CD18 gehoort dan?

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

LS1200, CD18, RS15, RS18, ik ken ze goed. maar daar gaat het niet om, het gaat me erom dat op een plaatje je niets kan horen.

en horen is nu eenmaal waar het met geluid over gaat. wat ik heb gehoord bij Sander, dat klonk gewoon op en top. zelfs in akoestisch niet optimale omstandigheden was de Prospect met het hand op het hart een van de beste geluidssystemen die ik ooit heb gehoord. en dat is vooral omdat het een eerlijk systeem is, dat opgebouwd is volgens het "wat goes in comes out, but louder" principe. daarom kan je ook elke aanpassing met een GEQ meteen horen in elke frequentie op een quasi gelijk niveau.
                  ook de nieuwe Coax topjes hebben voor hun formaat en gewicht echt een indrukwekkend resultaat, zelfs zonder sub eronder kwam er echt een dikke klank uit de Coax12.

Comment

• kristof_dani
                    • Apr 2009
                    • 6

Hey Sander,

ook mijn complimenten! Ik was bij de luistersessie aangenaam verrast.

Vooral de combinatie klank - compactheid - rendement vind ik top. Dit ben ik tot nu toe bij geen ander merk/systeem tegengekomen!

Van zodra ik mijn Dynacord xa-2 verkocht krijg, hoor je van me!

Beste groeten en nog bedankt voor de fijne ontvangst.

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

En daarmee bevestig je mijn stelling dat echt goed geluid geen smaak kwestie is maar puur een technische kwestie. Een systeem dat geen grote onregelmatigheden heeft in de frequentie response en een zo vlak mogelijke fase response heeft wordt door iedereen als mooi ervaren.
                      Dat is natuurlijk onzin. Het is wel degelijk ook een kwestie van smaak en interpretatie. Plus alle andere factoren waar je van afhankelijk bent.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by RayM
                        Dat is natuurlijk onzin. Het is wel degelijk ook een kwestie van smaak en interpretatie. Plus alle andere factoren waar je van afhankelijk bent.
                        Nee, dat is het niet, de mix die je erop maakt, daar laat je je eigen smaak op los en die is weer mede afhankelijk van de muziek stijl.
                        Een schilder wil graag een wit doek, dan is hij vrij in de keuze van zijn kleuren en wordt rood ook rood.
                        Een geluidstechnicus wil een neutraal systeem dat perfect weergeeft wat erin gestopt wordt, dan klinkt een contra bas ook als een contra bas, een piano als een piano en een snare als een snare.

Comment

• arjenv
                          • Mar 2012
                          • 77

Eens met Sander. De installatie moet doen wat j wilt dat het doet. Een set die een bepaalde kleuring geeft is in mijn ogen een set die niet goed op elkaar is afgestemd. Maar of je een "ouderwetse" gestaakte set neemt of een array set, is afhankelijk wat je er mee moet doen. Dat is in mijn ogen eigenlijk de enige keuze die je moet maken. In wat voor een soort ruimte kom je te zitten en hoeveel mensen komen er, en wat moet je versterken natuurlijk.
                          De "kleuring" die je er aan geeft doe je met je randapparatuur.

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Daarnaast is een systeem met een vlakke respons ook een voordeel als je dan te maken krijgt met "allerhande factoren". Sta je met een systeem dat snel last heeft van feedback in het hoog omdat het "fris" klinkt in een galmhok te draaien, dan moet je veel meer corrigeren dan met een neutraal systeem dat een hogere gain before feedback heeft.

Het is hetzelfde als met een racewagen. Als ik een wagen heb die in de basis een neutraal rijgedrag vertoont en een lineaire vermogensopbouw heeft en ik ga daarmee driftracen, dan kan ik nog steeds aanpassingen doen in camber en spoor om ervoor te zorgen dat hij makkelijker uitbreekt achteraan maar toch gecontroleerd kan schuiven.
                            Begin ik echter met een wagen die een vertraging heeft op zijn turbo, met een vermogenspiek aan 4000rpm en met een gewichtsbalans die teveel naar voor ligt, dan wordt het al veel moeilijker om hem zo bij te stellen dat ik gecontroleerd mee kan gaan driften.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Eerste batch binnen van de Prospect set in 'rijtjeshuis zwart' en ondoorzichtige grilles.
                              Moet zeggen dat zelfs ik het mooi vind.

Comment

• drbeat
                                • Jun 2012
                                • 671

Eerste batch binnen van de Prospect set in 'rijtjeshuis zwart' en ondoorzichtige grilles.
                                Moet zeggen dat zelfs ik het mooi vind.
                                zeker zeker mooi dat setje....hadden ze geen grotere stikkers met BA???

vanwaar de move van het rijtjeshuis zwart?? wordt dit de standaard??
                                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...