Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Bij de wat complexere setups (delays/infills met verschillende delays) neem je natuurlijk gewoon een losse processor mee (of gebruik je de output delay op een digitafel).

Impressive setje, Sander.

BTW: is dat Rob(ert) op toetsen?
    Last edited by PvG; 09-08-15, 19:12.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Tot en met end fire en cardoide set-ups kun je het nog zonder processor, front fills lukt ook nog, mits je maar van een virtueel punt uitgaat. Het hele systeem kent een totaal van 7 ms latency wat overeenkomt met een virtueel punt op 2,4 meter achter de grille, daarmee kun je in veel gevallen front-fills mee op het podium plaatsen met een simpel meetlint of een laser afstandsmeter. Voor complexere opstellingen heb je inderdaad delay's nodig, van de tafel of een extra systeem processor.
      En ja, het was inderdaad Robert op toetsen. Ook hij was verbaasd over het grootse geluid uit het kleine setje.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

7 ms komt voort uit t gebruik van allpass filters neem ik aan ?

hebben de coax en monitors ook die 7ms ?

ziet er goed uit, top flexibel systeem.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by MarkRombouts
          7 ms komt voort uit t gebruik van allpass filters neem ik aan ?

hebben de coax en monitors ook die 7ms ?
          Die 7 ms is een keus die ik heb gemaakt, zo ben ik er zeker van dat ook toekomstige ontwerpen probleemloos te combineren zijn.
          En idd hebben de coaxen en floortjes dit ook.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ok dat is duidelijk en begrijpijke keuze inderdaad.

Nooit problemen met die 7ms bij gebruik als monitors ?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Nee, iedere monitor met DSP heeft al een latency van pakweg 4 ms, ik doe er nog zo'n 2-3 ms bij wat neerkomt op een meter extra.

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Gekke vraag misschien...maar als de door jou gebruikte powersoftmodules er (nog) niet waren....had je dan een andere modulle gekozen of de BA amp nog gehouden??

Ik geloof wel dat dit errug dik heeft geklonken....dat BA drukt als een gek zonder dat het ook maar 1 sec. Irritant wordt...
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by drbeat
                  Gekke vraag misschien...maar als de door jou gebruikte powersoftmodules er (nog) niet waren....had je dan een andere modulle gekozen of de BA amp nog gehouden??
                  Mijn streven was en is om alles modulair, simpel, compact, licht en makkelijk te houden en te kunnen garanderen dat de kwaliteit altijd op hetzelfde hoge niveau zit.
                  Het werd me al heel snel duidelijk dat amp-rackjes hier nou niet bepaald aan bijdragen, het gesjouw, de ruimte die het inneemt, kans op foutief aansluiten, gebruik van verschillende merken versterkers en processoren, enzovoort.
                  Ik kan me de arrogantie niet veroorloven om klanten te verplichten om bij de aanschaf van een systeem ook de juiste amps en processoren aan te schaffen zoals L'Acoustics en D&B dat doen.
                  Met het powered maken heb ik voor de klant de keus gemaakt, is de kans op fouten in presets volledig weggenomen en zijn het geen losse producten meer maar is het een modulair concept geworden.
                  Dus wanneer Powersoft niet beschikbaar was geweest had ik waarschijnlijk gekozen voor een ander merk modules.
                  Het 'drukken' ligt trouwens voor het grootste deel aan de hele combinatie van drivers, kastontwerp, presets en amps, dus ook met de BA amp klonk het gewoon goed.
                  Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de Coax6, nu neem je twee kastjes mee in een tas, pak de 5XT van L'Acoustics, een heel compact kastje tot je er een 19" kist bij moet slepen met een LA4 amp erin....
                  Last edited by MusicXtra; 10-08-15, 00:48.

Comment

• arneblommaert
                    • Oct 2014
                    • 5

Ziet er allemaal erg strak uit maar heb BA nog niet kunnen aanschouwen in België.. Ik ben echt eens benieuwd .
                    Als ik lees over je OEM drivers denk ik aan Faital Pro of BMS of B&C?

Miss een tip, ik vind het veel netter als je speakons en powercons van vanachter in het patch panel steekt , zoals op de URL. dan sluit alles mooi aan en steekt het niet uit.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by arneblommaert
                      Miss een tip, ik vind het veel netter als je speakons en powercons van vanachter in het patch panel steekt , zoals op de URL. dan sluit alles mooi aan en steekt het niet uit.

http://farm5.static.flickr.com/4106/...1367f9b8_b.jpg
                      De Powercons achter een paneel monteren kan in dit geval niet omdat het paneel 3 mm dik is, dan krijg je er geen connector meer in.
                      En inmiddels is er wel al een set in België verkocht.

Comment

• kowlier
                        • Feb 2007
                        • 45

Ik ben toch wel benieuwd om zoiets eens te horen.
                        Het laag daar kan ik inkomen, dat was voldoende aanwezig.
                        De top kan in mijn ogen nooit zoveel laag bijbenen.
                        Is natuurlijk allemaal relatief als het op geluidsdruk en spreiding aankomt.
                        Als ik zie wat er anders geplaatst word voor zoiets.

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Originally posted by kowlier
                          Ik ben toch wel benieuwd om zoiets eens te horen.
                          Het laag daar kan ik inkomen, dat was voldoende aanwezig.
                          De top kan in mijn ogen nooit zoveel laag bijbenen.
                          Is natuurlijk allemaal relatief als het op geluidsdruk en spreiding aankomt.
                          Als ik zie wat er anders geplaatst word voor zoiets.
                          De hoogdriver is de bekende BMS coax driver op een hoorn met een spreiding van 100 x 20 graden, waarbij de 20 graden alleen naar beneden is. Dat doet wel wat. ;-)

Wat ik me nog niet helemaal kan voorstellen is, hoe 2x 15" frontloaded low-mid voldoende kan zijn in verhouding tot de rest (ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar past niet in mijn ervaring met mijn eigen spullen).

Hier https://soundforums.net/threads/1207...ree-DIY-Mid-Hi vind je overigens ook een ontwerp met de BMS driver (maar dan met 2x 12" hornloaded low-mid). Hiervan wordt ook geclaimed dat deze 2..3 dubbel 18" subs bij houdt.
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• kowlier
                            • Feb 2007
                            • 45

Originally posted by PvG
                            De hoogdriver is de bekende BMS coax driver op een hoorn met een spreiding van 100 x 20 graden, waarbij de 20 graden alleen naar beneden is. Dat doet wel wat. ;-)

Wat ik me nog niet helemaal kan voorstellen is, hoe 2x 15" frontloaded low-mid voldoende kan zijn in verhouding tot de rest (ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar past niet in mijn ervaring met mijn eigen spullen).

Hier https://soundforums.net/threads/1207...ree-DIY-Mid-Hi vind je overigens ook een ontwerp met de BMS driver (maar dan met 2x 12" hornloaded low-mid). Hiervan wordt ook geclaimed dat deze 2..3 dubbel 18" subs bij houdt.
                            Das ook wat ik denk, past niet in de ervaring met eigen geluidsets en andere sets die ik al gehoord heb.

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Originally posted by kowlier
                              Das ook wat ik denk, past niet in de ervaring met eigen geluidsets en andere sets die ik al gehoord heb.
                              Emm...vergeet 1 ding niet....hier steken twee hoogdrivers in achter de hoorn.

Ik geloof dus wel dat dit kan.... zonder het gehoord te hebben.

In al die jaren hier op t forum en daarbuiten heb ik Sander nog nooit betrapt op hoogmoed of bluf....maar met feiten en kennis passie en kunde heeft hij nu met BA een systeem kunnen ontwerpen waar in zijn geval geen consessies worden gedaan met betrekking tot kwaliteit of zijn visie en concept.

BA kan en mag zich meten met de top..Sander is een gewone nederlandse jongen met een goed verstand...

Wat ik enorm in zijn aanpak waardeer is zijn eerlijkheid. Hij heeft voor misschien een verkoper een grote bek....en denk je van...jaja...vasr....en komt misschien te zelfverzekerd over...maar ik zeg je dat hij echt de gene is die zijn woorden omzet in daden en wat ie belooft...dat hij dat ook levert.

Zoals zijn verhaal hierboven met de amps enz... ik kan alleen maar hopen dat hij maar veel setjes mag verkopen. Dit komt muzieklievend nederland zeker ten goede.
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kowlier
                                • Feb 2007
                                • 45

Het is zeker niet bedoeld als kritiek op zijn werk.
                                Voor een andere setup gebuik je al snel een kleine line-array met nog een paar lows en subs en de nodige versterkers.
                                Das een verschil in transport, opbouwtijd en uiteraard de kostprijs van een "topmerk".

Comment

Working...